Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@13:03:35 GMT

کثیف و دردآور

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۶۴۹۷

کثیف و دردآور

وقتی با من و امثال من که با همه وجودم پای سربلندی ایران و انقلاب و جمهوری اسلامی تا به یاد دارم دویده‌ام چنین می‌کنند خدا آخر عاقبت همه را ختم به خیر کند.

علی ربیعی / سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری

فضای سیاسی بی‌اخلاق، زمینه‌ساز ناامنی و دور شدن افراد سالم از این فضاها و در نتیجه، به میدان‌داری لمپنیزم سیاسی منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه آنهایی که دل به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بسته‌اند باید به دنبال یک جنبش و نهضت عظیم اخلاقی باشند.

چند تن از دوستان و همکاران متنی از کانال‌هایی موسوم به «خیانت خواص» و «هشداردهی» برایم فرستادند. البته پیگیری این نوع کانال‌ها هیچ‌گاه نه برایم ارزشی داشتند و نه اهمیت، اما همزمانی آن با انتخابات و برخی القائات ناجوانمردانه موجب شد با دقت این دو متن را بخوانم. یک عملیات روانی کثیف به شیوه‌ای غیراخلاقی و احتمالا مبتنی بر یک سناریوی خودساخته را در آن یافتم.

به قول خودشان سه گروه فرضی را تحت عنوان «گعده» متشکل از سیاسیون اصلاح‌طلب شناخته شده در مثلثی با رئوس آقایان خاتمی، عبدالله نوری و من را ساخته و پرداخته کرده‌اند و در گزارش بعدیشان، به شرح و بسط جلسات فرضی شکل گرفته در ذهن بیمارگونه‌شان پرداخته‌اند. تنها مطالب درست در این دو بیانیه فقط اسامی افراد است بجز اسامی افراد که واقعیت دارد همه مطالب ساختگی، دروغ و حاوی تهمت هست.

تاکنون با موارد بسیاری از این دست مواجه شده‌ام، با اینکه این نوشته‌ها به قدری سرشار از دروغ بدیهی و دور از ذهن هستند که حتی ارزش پاسخگویی هم ندارند.

حداقل خط دهندگان آنها می‌دانند که شکل‌گیری چنین جلساتی در رویاهای بیمار می‌تواند پدید می‌آید. اما این‌بار نه به لحاظ اهمیت این نوشته‌ها، بلکه به دلیل ضرورت کالبدشکافی جریان و فرآیندی که در بستر آن این گونه خبرسازی‌های جعلی و پلشت شکل می‌گیرد بدان می‌پردازم.

وقتی که می‌خواندم با خود می‌اندیشیدم که وقتی با من و امثال من که با همه وجودم پای سربلندی ایران و انقلاب و جمهوری اسلامی تا به یاد دارم دویده‌ام چنین می‌کنند خدا آخر عاقبت همه را ختم به خیر کند.

هرچند برای ایجاد شفافیت و پیشگیری از روند نادرست شکل گرفته حق طرح شکایت در این خصوص را برای خود محفوظ می‌دانم اما برای جریانی که اینگونه افکار را راه انداخته‌اند لازم دانستم این یادداشت را بنویسم و به چه نکته اشاره کنم.

شاید یکی از برجسته‌ترین تفاوت‌های انقلاب اسلامی با نظریات مادی‌گرایانه که در اوایل انقلاب، بر آن تاکید و به آن افتخار می‌شد این بود که در فرهنگ دینی ما، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند یعنی برای هیچ امری، حتی مقدس، هیچ مسیر غیرمقدسی جایز نیست.

هر گام برای نیل به هدفی متعالی، باید از مسیرهای تعالی بخش عبور کند. اما به مرور، گویی تعبیر رایج «وظیفه انقلابی مارکسیستی» که هر وسیله‌ای را برای نیل به هدف توجیه می‌کرد، مبدل به واژه «تکلیف» و به رویه نامیمون در میان کنشگران سیاسی تبدیل شد.

دروغ‌پردازی، تهمت زدن و آبرو بردن، نام افشاگری به خود گرفت و «روشنگری»، «امر به معروف» و «شفافیت» را به محاق برد. وقتی پای کسب قدرت هم به میان می‌آید گویی همه حریم‌ها درنوردیده می‌شود. متاسفانه این امر در میان برخی گروه‌های سیاسی و بازیگران صحنه قدرت، جاری شده است. اتفاقا این امر، در میان گروه‌هایی که دیگران را به بی‌دینی متهم می‌کنند بیشتر دیده می‌شود. نوشتار فوق‌الاشاره، از همین جنس است.

این اخبار بهانه‌ای شد که نگاهی به این کانال‌ها بیندازم. به نظرم رسید این کانال‌ها متعلق به جریانی هستند که با دریافت تحلیل‌های نصفه نیمه غلط، به عنوان بخشی از عملیات روانی، اقدام به دروغ‌پردازی می‌کنند.

این اخبار برداشتی از شبه بولتن‌سازی‌های رایج نشات می‌گیرند. به نظرم سلامت سیاسی یک جامعه، به پرچیده شدن بساط جریان‌های غیررسمی آلوده‌کننده فضای سیاسی از هر گروه و جناحی که می‌خواهند باشد وابسته است. اینها آفت یک جامعه با سامان سیاسی سالم بوده و مغایر با آرمان انقلاب اسلامی، امام راحل و دغدغه‌های مقام معظم رهبری هستند.

روح انقلاب با صفت اسلامی آن و جمهوریت ما نیز همبسته با اسلامیت تعریف شده است. اخلاق مداری، راستگویی و صداقت جان مایه اصلی انقلاب اسلامی و خون شهدا و فداکاری‌ها و جانفشانی‌های یک قرن ملت ایران بوده است.

چقدر با اینگونه انتشار موارد بی‌مهابا با آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم. اگر این موارد از سوی رسانه‌های خارج‌نشین بدخواه ایران بود هرجی نبود، اما وقتی به نام انقلاب این چنین می‌کنند دردآور است.

دوخبری که بهانه این یادداشت شد، در اصل فاقد ارزش و پاسخگویی هستند اما جریانی‌هایی که در تریبون‌های رسمی و برنامه‌های زنده صدا و سیما بی‌پروا به منتخب مردم تهمت می‌زنند و جعل واقعیت می‌کنند زمینه‌ساز روندهای ناسالم شده و در نتیجه در رسانه‌نماهای بی‌سر و صاحب مجازی هم این پیروی‌ها در اشکال مختلف دیده می‌شود. متاسفانه هر روز با پدیده زوال اخلاق در مناسبات و کنش‌های سیاسی روبرو هستیم.

من فکر می‌کنم فضای سیاسی بی‌اخلاق، زمینه‌ساز ناامنی و دور شدن افراد سالم از این فضاها و در نتیجه، به میدان‌داری لمپنیزم سیاسی منجر خواهد شد. همه آنهایی که دل به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بسته‌اند باید به دنبال یک جنبش و نهضت عظیم اخلاقی باشند.

قطعا انسجام، تعالی و بالندگی جامعه ما از این مسیر به دست می‌آید. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم

دبیرکل حزب سبز گفت: اگر بنا باشد برای کسب کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها رقابت‌های ناسالم ادامه پیدا کند، هم وقت تلف کردن است و هم موجب تضعیف مجلس می‌شود، بنابراین بهتر است رقابت‌ها را کنار بگذاریم تا رفاقت‌ها آغاز شود.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرهیز از اختلاف افکنی و ستیزه‌گری در مجلس دوازدهم اظهار کرد: قطعاً سخنان رهبر معظم انقلاب هم بشارت و هم انذار بود، زیرا انتخابات بر خلاف تمام دسیسه‌ها و تبلیغات دشمن کام مردم را شیرین کرد، دشمن به دنبال این بود که مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرد. اما ملت ایران از ندای رهبری تبعیت کردند.

کنعانی مقدم گفت: کسانی به دنبال اختلاف‌افکنی هستند که به وحدت مجلس آسیب خواهند زد، درصورتی که انتظار جامعه رسیدگی به مشکلات و معیشتی و اقتصادی کشور است.

وی افزود: اگر بنا باشد برای کسب کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها رقابت‌های ناسالم ادامه پیدا کند، هم وقت تلف کردن است و هم موجب تضعیف مجلس می‌شود، بنابراین بهتر است رقابت‌ها را کنا بگذاریم تا رفاقت‌ها آغاز شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، سلطنت‌طلبان، منافقین و همه معاندین همواره در تلاش هستند تا انتخابات و سلامت آن را زیر سوال ببرند و بر موج آن هم سوار شوند، اما مردم سیلی محکمی بر چهره منافق‌گونه ضد انقلاب زدند.

کنعانی مقدم عدم حضور برخی از سیاسیون در انتخابات و اقدام بر خلاف بیانات و تأکیدات رهبر انقلاب را به منزله حذف خود از سپهر سیاسی ایران دانست.

وی افزود: کسی رأی نمی‌دهد و به رأی دادن خود افتخار می‌کند و ۲۵ میلیون رأی دهنده را دروغ‌گو فرض می‌کند، نمی‌تواند در سپهر سیاسی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. فلذا این افراد میت سیاسی تلقی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار اسماعیل هنیه و هیات همراه با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم