Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@14:58:26 GMT

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قزوین به ۸۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۶۶۳۸

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قزوین به ۸۰ درصد رسید

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان قزوین به ۸۰ درصد رسیده است که بالاتر از میانگین و معدل کشوری در این حوزه است؛ اما استفاده از ماسک بهداشتی توسط عموم مردم به شدت کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، پیمان نامدار در هشتادویکمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در 3 هفته اخیر نمودار میزان بستری‌ها و مرگ‌ومیرهای کرونایی روند نزولی به خود گرفته و باید تلاش کنیم که شیب نزولی این نمودار تشدید شده و به نقطه صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به کاهش شدید میزان فوتی‌های کرونایی در هفته اخیر اضافه کرد: این کاهش محسوس نشان‌دهنده اثرگذاری بالای واکسیناسیون در استان قزوین است که میزان فوتی در گروه‌های سنی 65 سال به بالا را به شدت کاهش داده است.

نامدار ادامه داد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون ضد کرونا در استان قزوین یعنی از 21 بهمن‌ماه سال پیش تاکنون 81 هزار و 632 نفر از گروه‌های اولویت‌دار و هدف ما واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و با توجه به محدودیت دوز واکسن فعلاً قصد نداریم فاز سوم واکسیناسیون را آغاز کنیم و در حال حاضر تمرکز ما اتمام واکسیناسیون افراد 65 سال به بالا و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون و کم‌خونی است.

فاصله‌گذاری اجتماعی به 80 درصد رسید

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با اشاره به حجم بالای واکسیناسیون انجام‌شده در شهرستان قزوین گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های واکسیناسیون از جمله پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و مراکز جامع سلامت در شهرستان قزوین زیاد است، سرعت و حجم واکسیناسیون در شهرستان قزوین چند برابر سایر شهرستان‌های استان است.

نامدار افزود: میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان قزوین به 80 درصد رسیده است که بالاتر از میانگین و معدل کشوری در این حوزه است؛ اما میزان استفاده از ماسک بهداشتی توسط عموم مردم به ویژه جوانان به شدت کاهش یافته که در این زمینه باید هشدارهای بیشتری به جامعه بدهیم و به بهانه‌های مختلف جلوی اطلاع‌رسانی رسانه‌ها را نگیریم.

عامل اصلی موج چهارم کرونا در قزوین مشخص شدپانسیون‌های کنکوری اشاعه‌دهنده کرونا در قزوین پلمب می‌شوندآمار بستری‌های هفتگی کرونا در قزوین کمتر از 400 شد + جدول

کاهش 75 درصدی ابتلا و بستری کرونایی

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به کاهش 75 درصدی میزان ابتلا و بستری‌های کرونایی نسبت به دوران اوج پیک چهارم کرونا گفت: با توجه به اینکه میزان تبلیغات و گردهمایی‌های انتخاباتی در هفته جاری به اوج خود خواهد رسید، باید در این هفته به شدت مراقب مراعات پروتکل‌ها و نکات بهداشتی باشیم تا بعد از پایان انتخابات دچار خیز جدید کرونا نشویم.

حبیبی همچنین درباره جبران ضرر و زیان مدیران سالن‌های ورزشی در دوران اپیدمی کرونا بیان کرد: برای این منظور وام 50 میلیون تومانی برای سالن‌های بدنسازی و تسهیلات بانکی 300 میلیون تومان با نرخ حمایتی 4 درصد برای صاحبان استخرهای ورزشی در نظر گرفتیم که به زودی از طریق بانک‌های عامل به این گروه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی مصوبه ستاد ملی کرونا درباره حمایت از اصناف را مورد بررسی قرار داده و هر چه زودتر مواد و مفاد این مصوبه را اجرایی کنند تا در شرایط اقتصادی سخت فعلی باری از دوش اصناف و کسبه استان قزوین برداشته شود.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه به رانندگان قانونمند

سرهنگ علی رضایی گفت: با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی برای مشارکت کاربران ترافیکی در حوزه رعایت دقیق مقررات و کاهش تصادفات در سفر‌های نوروزی، پویش اجتماعی نه به تخلف در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

وی افزود: عنوان کلی این طرح نه به تخلف رانندگی در سفر‌های نوروزی و شعار آن سالم برگردیم در نظر گرفته شده است و عموم شهروندان و رانندگان می‌توانند شماره پلاک خودرویی را که در ایام نوروز پیمایش جاده‌ای داشته و فاقد تخلف می‌باشد، به شماره ۰۹۹۹۹۵۴۳۰۳۶ در پیام رسان‌های سروش و ایتا ارسال کنند تا پس از بررسی از سوی مرکز اجرائیات راهور فراجا، مشمول قرعه کشی و دریافت جوایز شوند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان تصریح کرد: برای این پویش، پوستری نیز طراحی شده که به منظور اطلاع رسانی و مشارکت حداکثری شهروندان در حوزه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، جراید و تبلیغات محیطی منتشر می‌شود تا شاهد مشارکت حداکثری در این پویش و رعایت دقیق مقررات عبور و مرور در همه محور‌های درون و برون شهری باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • حق بیمه کارگران در سال جاری چگونه محاسبه می‌شود؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • اعطای جایزه به رانندگان قانونمند
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور