Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، صدای آمریکا در گزارشی داستان زنی به نام ام ایناس را به عنوان نمونه‌ای از تغییر عرف قدیمی موصل درباره کار زنان روایت کرده به طوریکه این زن مسن هر روز برای فروش لباس و برخی اجناس دیگر به منظور تهیه لقمه نانی و پرداخت اجاره منزلش از زمان کشته شدن همسر و فرزندان ارشدش در نتیجه حمله هوایی نیرو‌های آمریکایی به این شهر مجبور است بیرون از منزل کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش، ام ایناس هر روز به بازار نبی یونس در شهر ویران شده موصل می‌رود تا اجناسش از جمله لباس‌ها را بفروشد. او می‌گوید: الان من در این سن و سال کار می‌کنم زمانی که بازار بد باشد در روز ۱۰ هزار دینار درمی‌آورم، اما زمانی که بازار خوب باشد ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار معادل ۱۰ دلار در روز درمی‌آورم؛ مبلغی بسیار اندک برای پرداخت اجاره و تامین خوراک. او زن مسنی است که منزلش را در اثر درگیر‌های در شهر از دست داده است.

او می‌افزاید: من یک زن از بین هزاران زنی هستم که همسرانشان را در سال‌های اخیر از دست داده‌اند.

ارائه آمار دقیق آن‌ها غیرممکن است، اما طبق آمار آسوشیتدپرس، نبرد موصل حدود ۹۰۰۰ قربانی غیرنظامی داشت.

این گزارش تصریح می‌کند: ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا دست‌کم مسؤول یک سوم قربانیان غیرنظامی از جمله همسر ام ایناس و فرزندانش است در شرایطی که سخن گفت از یافتن شغل برای یک زن در این شهر و در این شرایط دشوار است.

سامی فیصل، فعال حقوق بشری نیز می‌گوید: به رغم آنکه ما دفتر زنان و کودکان را در اینجا داریم زن در جامعه نیاز به کمک دولت محلی و مرکزی دارد.

دولت عراق به نوبه خود گفته است: سازوکاری برای پرداخت غرامت به افرادی که عزیزان‌شان در جنگ از دست داده‌اند، وجود دارد و در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰۰۰ تن درخواست غرامت کرده بودند و در جریان کنفرانس حمایت از بازسازی موصل در کویت سه میلیارد دلار در نظر گرفته شد، اما با این وجود همچنان بخش اعظم شهر ویران و خراب است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی روز دختر شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موصل ائتلاف آمریکایی ائتلاف بین المللی انتخابات 1400 محسن رضایی روز دختر شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت

با ورود جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به دویست و یکمین روز، ارتش این رژیم حملات شدیدی را علیه این منطقه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها شد.   به گزارش ایسنا، در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۶ کشتار در نوار غزه شد که ۷۹ شهید و ۸۶ زخمی برجای گذاشت.   در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد قربانیان جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۲۶۲ شهید و ۷۷ هزار و ۲۲۹ زخمی رسید.   ارتش رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته حملات شدیدی را علیه نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.   خبرنگار المیادین در نوار غزه اعلام کرد بعد از حمله رژیم صهیونیستی به تعدادی از شهروندان در نزدیکی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه چهار تن شهید شدند.   به گفته منابع، درگیری‌های شدیدی میان مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال النصیرات رخ داد و این رژیم یک بالگرد را برای حمله به اطراف این منطقه فرستاد.   همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در محله السلام در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه سه تن شهید و چند تن زخمی شدند.   وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد آمار شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن و تعداد زخمی‌ها به ۷۷ هزار و ۱۴۳ تن رسید.   رژیم صهیونیستی در ساعات اخیر حملات خود را علیه مناطقی در نوار غزه تشدید کرده است. توپخانه رژیم صهیونیستی محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه و اطراف محله تل الحوا در جنوب غرب این شهر را هدف قرار داد.   همچنین پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه غرب شهر غزه به پرواز درآمدند.   به گفته خبرنگار المیادین حملات رژیم صهیونیستی شهر دیرالبلح در مرکز غزه و زمین‌های کشاورزی در منطقه الزوایده را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد.   جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق بیت لاهیا، شیخ زاید، بیت حانون و مناطق دیگری در شمال غزه را هدف قرار دادند.   در جنوب غزه نیز تانک‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را هدف قرار دادند.   رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند بعد از بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه، ارتش هیچ کدام از اهداف خود را محقق نکرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند