Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، «کاظم داودی» با اشاره به برگزاری برنامه های روز ملی دختران همزمان با این میلاد فرخنده اظهار داشت: نامگذاری روز ملی دختران فرصتی برای جریان سازی فرهنگی و توجه ویژه به موضوع دختران در جامعه و توسعه سلامت اجتماعی دختران است، بدین منظوربرنامه هایی ویژه دختران پیش بینی و اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری برنامه های آموزشی در محور خلاقیت و نوآوری، هنری  ازجمله برنامه های پیش بینی شده است که با هدف زمینه سازی ارزش های متعالی و رشد فرهنگ ایرانی اسلامی، خلاقیت و تقویت حس خود باوری و مشارکت در عرصه های فرهنگی، علمی و اجتماعی اجرا می شود.

 سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ افزود:  برگزاری مسابقات علمی، ورزشی و هنری از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کوئید ۱۹، این برنامه ها به صورت مجازی اجرا می شود.

داودی در ادامه برنامه یک روز برای کودکان دختر کار و خیابان اشاره کرد و گفت: بدین منظور برنامه های تفریحی و اهدای هدایا برای این کودکان پیش بینی شده است که با رعایت اصول بهداشتی اجرا می شود و امید می رود بتوانیم لحظات خوب و مفرحی برای آنها رقم بزنیم.

وی، برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در ضلع شرقی دریاچه چیتگر و همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری بانوان درسرای محلات را بخشی دیگر از برنامه های دهه کرامت و روز دختر برشمرد.

اجرای برنامه های آموزشی و فراغتی ویژه روز جهانی مبارزه با کار کودکان

«علی توکلی» شهردار منطقه ۱۹ تهران از تدارک ویژه برنامه های مناسبتی روز جهانی مبارزه با کار کودکان ویژه شهروندان جنوب تهران خبر داد.

وی با تأکید بر حساس سازی شهروندان نسبت به کار کودکان و حمایت از آن ها در راستای کاهش و مبارزه با این آسیب گفت: در همین راستا مرکز پرتو این منطقه که با محوریت کودکان کار و آسیب دیده اجتماعی در مقاطع ابتدایی و متوسطه راه اندازی شده، با ارائه خدمات مختلف آموزشی، مددکاری، روانشناختی و توانمندسازی به حدود ۲۰۰ کودک کار، گام های مؤثری برای حمایت از این کودکان با مشارکت مؤسسه حمایت از کودکان نهال برداشته است.

وی، در بخش دیگری از این خبر یکی از اقدامات اجرایی ویژه و مؤثر در مقابله با کار کودکان را طرح جمع آوری گل فروشان حاشیه بزرگراه هاشمی اعلام و عنوان کرد: سوء استفاده از کودکان کار برای فروش گل در این محور پرتردد باعث تصادفات احتمالی و در نتیجه تهدیدهای جانی این کودکان شده و در همین راستا این طرح با نظارت مستمر در این محور پرتردد در حال انجام است.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۲ خردادماه مصادف با ۱۲ژوئن به روز جهانی مبارزه با کار کودکان با هدف افزایش آگاهی در این زمینه بیان کرد: به همین مناسبت برنامه های آموزشی و فراغتی مختلفی با مشارکت موسسه حمایت از کودکان نهال برای شهروندان و خانواده های کودکان کار تدارک دیده شده که برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع های توانمندسازی و مهارت برای بچه ها، کارگاه چرم، کارگاه هنری دودلینگ آرت و مشاوره آموزشی خانواده از جمله آن ها است.

 برپایی گذر نشاط در بوستان بانو مرضیه حدیدچی 

  «محمد خادمی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ تهران گفت: همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختران، گذر نشاط با رعایت دستور العمل های بهداشتی به مدت یک هفته در بوستان بانو مرضیه حدیدچی برگزار خواهد شد.

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اعلام کرد : با همکاری اداره امور بانوان و ادارت ورزش و سلامت شهرداری منطقه ۴ و به منظور معرفی ویژگی های ارزنده حضرت معصومه (س) گذر نشاط شامل برنامه های ورزشی، هنری، آموزشی و مشاوره  به مدت یک هفته از ۲۲ تا ۲۷ خرداد در بوستان بانو "مرضیه حدیدچی" برپا خواهد شد.  

وی با تشریح گذر نشاط منطقه ۴ در روز دختر افزود : در نخستین روز هفته بزرگداشت دختران، مراسم جشنی در روز شنبه ۲۲ خرداد با اجرای مولودی خوانی و اهدا جایزه به دختران برتر روزه اولی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در بوستان بانوان مرضیه حدیدچی برگزار می شود.

معاون شهردار منطقه ۴ از حضور بانوان منطقه ۴ در نمایشگاه دست آفریده های زنان کار آفرین خبر داد و گفت: همزمان با هفته صنایع دستی، بانوان کار آفرین منطقه ۴ دستاوردهای خود شامل انواع صنایع دستی و گلیم را در این نمایشگاه که از ۱۸ تا ۲۵ خرداد در دریاچه شهدای خلیج فارس برپا می شود را به نمایش خواهند گذاشت.

اجرای سه طرح محیطی زیستی برای پسماندهای خشک

«سعید رباطی» معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۵ از اجرای سه طرح خلاقانه محیط زیستی برای پسماندهای خشک برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: سبز ماند، کارواش پسماند و قلم ماند سه طرحی هستند که به شهروندان در قبال تحویل پسماندهای خشک خدماتی ارائه داده می شود.

وی از اجرای سه طرح محیطی زیستی در سطح منطقه ۵ از روز شنبه ۲۲ خرداد خبر داد و گفت: سه طرح محیط زیستی در راستای کاهش تولید پسماند، کاپ و تفکیک اصولی پسماند از مبدا داریم که برای اولین با در کشور اجرا می شود که سه عنوان برای آنها برگزیدیم.

وی به عنوان اول با نام "سبز ماند" اشاره کرد و افزود: در این طرح شهروندان بدون پول نهال تحویل می گیرند. بر این اساس شهروندان پسماند خشک خود را تحویل داده و براساس قیمت های مورد تائید سازمان مدیریت پسماند قیمت گذاری شدهو معادل آن به شهروندان نهال تحوبل داده می شود که کار محیطی زیستی و پسماندی جالب توجهی است و محل آن در محدوده ناحیه چهار و در مرکز تولیدات گول و گیاه است.

وی نام دومین طرح را "کارواش پسماند" عنوان کرد و افزود: در این طرح شهروندان بدون پول خوردو را به کارواش می برند. بر این اساس شهروندان پسماند خشک را تحویل داده و بر اساس قیمت گذاری سازمان مدیریت پسماند معادل آن خودروشان شستشو می شود که جایگاه آن در انتهای جنت آباد شمالی در سایت موتوری منطقه است.

رباطی سومین نام طرح را "قلم ماند" بیان کرد و افزود: در این طرح شهروندان بدون پول لوازم التحریری دریافت می کنند که پس از تحویل پسماند خشک قیمت گذاری از سوی سازمان مدیریت پسماند، معادل آن لوازم التحریر به شهروندان داده می شود که  محل در بوستان استقلال در محدوده فلکه دوم صادقیه است.

آغاز عملیات اجرایی احداث سالن ورزشی چند منظوره صدر 
 
«سید محمد رضا موسوی» معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳  از آغاز عملیات اجرایی پروژه کوچک مقیاس احداث سالن ورزشی چند منظوره صدر خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه ورزش در این منطقه گفت: با هدف ارتقای سرانه های  ورزشی، عملیات عمرانی احداث سالن ورزشی چند منظوره صدر در زمینی با مساحت ۶۰۰ متر مربع آغاز شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳  با بیان اینکه این سالن ورزشی شامل بخشهایی چون اتاق مربیان، اتاق کنترل، رختکن، اتاق کمک های اولیه، اتاق اداری، کافه تریا، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است ابراز کرد: سالن بسکتبال، والیبال و فوتسال در ۲ بخش سوله ورزشی به مساحت ۴۲۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۵۰ نفر تماشاگر و قسمت اداری با مساحت زیربنای ۲۳۶ متر مربع در دو طبقه ۱۱۸ متری در حال احداث می باشد.

وی اظهار داشت: امروزه توجه به امر ورزش به عنوان یک عنصر مهم تأثیرگذار در تمامی ابعاد جامعه مطرح است  به همین منظور برای افزایش سطح آمادگی جسمانی و سلامت جامعه، ضرورت دارد در این حوزه اقدامات عمرانی صورت گیرد.

تقدیر از کارگران نمونه 

«مسعود رنجبریان» شهردار منطقه ۸ تهران با تقدیر از کارگران این منطقه گفت: سرزندگی و زیبایی شهرمرهون دستان پر مهر کارگران است.

وی افزود: توسعه، آبادانی و داشتن محله وشهری پاک مرهون زحمات کارگران شهرداری منطقه است که امیدواریم این روند در سال جاری نیز با قدرت و کیفیت ادامه پیدا کنند.

وی ادامه داد: نشاط، طراوت و زیبایی منطقه ۸مرهون زحمات شماست و همه ما و شهروندان فهیم منطقه نیز به این امر مهم واقف هستیم و می دانیم که اگر امروز شاهد سرزندگی و زیبایی و سرسبزی و اتفاقات خوب در شهر هستیم همه آنان مرهون دستان پر مهر شما است و امیدواریم بتوانیم امنیت و رفاه شغلی را که از اولویت های نگاه مدیریت شهری است را فراهم کنیم.

شهردار منطقه همچنین با اشاره به خدمات شبانه روزی کارگران شهرداری منطقه گفت: تلاش شما ارزشمند است و هیچ زبانی نمی تواند این زحمات را توصیف کند.

 بازپیرایی فضای سبز ۲۰ مدرسه

«علیرضا جعفری» معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: عملیات بازپیرایی فضای سبز ۲۰ مدرسه به منظور ایجاد جلوه های زیبا در عرصه فضای سبز به اجرا درآمد.

وی گفت: این اقدامات با وجود تعطیلی یکسال اخیر مدارس به دلیل بحران کرونا به منظور ارتقای سیما و منظر شهری، جلوه های بصری شهر و ارتقای روحیه نشاط و شادابی شهروندان و آمادگی مدارس برای حضور دانش آموزان پس از عبور از این شرایط انجام شد.

به گفته وی، کاشت درخت، حذف تنه جوش و پاجوش، حذف علف هرز، کندوکوب و نخاله برداری، حذف درخت خشک، هرس سبز، رسیدگی به باغچه ها، آبیاری، درخت شویی و سمپاشی از جمله اقداماتی است که به همت اداره فضای سبز به انجام رسید.

جعفری افزود: از آنجایی که  منطقه ۱۵ همواره در ارتقای و افزایش سرانه فضای سبز و جلب رضایتمندی شهروندان تلاش می کند، ۹۷ درخت  نیز در محوطه مدارس کاشته شد.
 
وی اضافه کرد: در این راستا فضای سبز مدارس علیزاده، شهید معتمدی، شهید رضوی، زینبیه، استثنایی رجائیه، شهید قربانی مطلق، بنی هاشم، شهید ثانی، محدثه، امام رضا (ع)، امام باقر(ع)، جمهوری اسلامی، ملاصدرا، شیخ مفید، هفتم تیر، نرجس، جوادالائمه(ع)، نجمه و لقمان حکیم بهسازی شد.

برچسب‌ها روز دختر شهر تهران شهرداری تهران فضای سبز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز دختر شهر تهران شهرداری تهران روز دختر شهر تهران شهرداری تهران فضای سبز مدیریت شهری شهرداری منطقه کار کودکان مرضیه حدیدچی شهردار منطقه اجرا می شود سالن ورزشی برنامه ها فضای سبز پیش بینی گذر نشاط روز دختر منطقه ۴ سه طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهاد‌های بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد:، اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

 طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت