Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در گفتگوهای احیای برجام در وین تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافقی است که شاخص‌ها و اصول مد نظرش در آن رعایت شده باشد و در این مسیر نه عجله دارد و نه وقت را تلف می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات احیای برجام در وین روز شنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافقی خوب و منطقی است که اصول و شاخص‌های مورد نظرش در آن رعایت شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی در این خصوص تصریح کرد: «ما به دنبال دستیابی به یک توافق مطلوب و خوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این مسیر، نه عجله داریم و نه وقت را تلف می‌کنیم. مهم این است که در هرگونه توافق، اصول و شاخص‌های جمهوری اسلامی ایران در آن رعایت شده باشد.»

عراقچی افزود: «الان زمان تصمیم گیری طرف های مقابل است.ما قبلا تصمیمات سخت خود را گرفته ایم و در برجام ماندیم. آمادگی داریم مذاکرات را تا جاییکه آنها بتوانند به تصمیم برسند، ادامه دهیم.»

وی در خصوص روند مذاکرات نیز گفت: «بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک برجام، جلسات کارشناسی آغاز شد و ظرف روز‌های آینده نیز مذاکرات ادامه خواهد داشت تا به جمع بندی دست یابیم و تصویر تقریبا کاملی را از یک توافق نهایی داشته باشیم.»

روسیه: کیفیت توافق احیای برجام مهمتر از زمان دستیابی به آن استسالیوان: بخش‌های زیادی از تحریم‌ها علیه ایران ضرورتا بخشی از برجام نیستندعراقچی: مسائل کلیدی در مذاکرات باقی مانده است/ درباره نحوه بازگشت طرفین به برجام اختلاف نظر وجود دارداولیانوف: احیای برجام به‌نفع کل جامعه جهانی خواهد بودبلینکن: حتی در صورت بازگشت به برجام صدها تحریم علیه ایران باقی خواهند ماندگفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس/ ظریف: تأکید کردم آمریکا باید کاملاً به تعهدات برجامی برگردد

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام وزارت خارجه برجام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران رعایت شده احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه ایران چند هفته و نه چند ماه فرصت دارد تا اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب هسته‌ای را به دست آورد، اعلام کرد با این وجود این بدان معنا نیست که تهران قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

براساس گزارش النشره، گروسی با تاکید بر اینکه اهداف هسته‌ای کنونی ایران مشخص نیست و فقط قابل پیش بینی است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره از مذاکرات ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود