Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:22:14 GMT

کشتی گیر گتوندی راهی المپیک ۲۰۲۱ شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۷۳۵۱

کشتی گیر گتوندی راهی المپیک ۲۰۲۱ شد

کریم عسکر نیا شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امین میرزا زاده کشتی گیر ۱۳۰ گرم ایران در مسابقات پنج وزن نخست رقابت های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای بازی های المپیک توکیو و مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ محسوب می شود، در دور اول با نتیجه ۲ بر یک یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان را شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نخبه کشتی ایران در دور دوم مقابل مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی با نتیجه یک بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رفت؛ در مرحله نیمه نهایی مقابل مامینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه سه بر ۲ به برتری رسید و حریف علی اکبر یوسفی در دیدار فینال شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گتوند بیان کرد: این ورزشکار گتوندی در دیدار فینال با نتیجه سه بر یک علی اکبر یوسفی را شکست داد و با کسب چهار پیروزی با اقتدار مدال طلا را کسب کرد و راهی المپیک شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات پنج وزن نخست رقابت های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی از ظهر امروز (شنبه) در شهر ورشو لهستان آغاز شد.

با توجه به اعلام کادر فنی، رقابت های لهستان، انتخابی المپیک ۲۰۲۱ توکیو برای نمایندگان کشورمان محسوب می شود.

امین میرزازاده دارنده مدال‌های طلا و برنز جوانان جهان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ و طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ است.

این کشتی گیر گتوندی عضو تیم ملی کشتی، در سال ۹۳ مقام پهلوانی کشور را بدست آورد.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده است.

برچسب‌ها گتوند فدراسیون کشتی خوزستان امین میرزازاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گتوند فدراسیون کشتی خوزستان گتوند فدراسیون کشتی خوزستان امین میرزازاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • قیصر امین پور ، قیصر شعر انقلاب اسلامی +فیلم
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • استقبال از کشتی گیر در گتوند برگزار شد