Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره یمن، عبدالقادر المرتضی شنبه شب گفت: در غیاب سازمان ملل متحد برای پرونده اسرا، ما آمادگی خود را برای انجام یک توافق گسترده محلی برای مبادله اسرا اعلام می‌کنیم.

رییس کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن همچنین برای مبادله اسرایی مانند، «محمود الصبیحی» وزیر دفاع سابق یمن و «ناصر منصور هادی» برادر عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و دیگر سران ائتلاف متجاوز سعودی اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المرتضی پیش‌تر گفته بود: عربستان سعودی به تازگی از مزدوران خود خواسته که مبادله اسرا را که بر سر آن با طرف‌های محلی توافق شده بود، متوقف کنند.

وی افزود: دستورات عربستان سعودی منجر به تعلیق هفت عملیات مبادله اسرا در چند جبهه شامل ۴۰۰ اسیر از دو طرف شده است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در حالی موانعی را بر سر راه اجرای توافق نامه‌های تبادل اسرا قرار می‌دهد که مدعی است بر مسائل مربوط به امور بشردوستانه تأکید دارد.

مذاکرات تبادل زندانیان بین انصارالله و نیروهای متجاوز ائتلاف در دسامبر ۲۰۱۸ در استکهلم سوئد برگزار شد و در آن دو طرف توافق کردند که ۱۵ هزار اسیر را مبادله کنند، اما این موضوع با شکست مواجه شد.

پس از آن، مذاکرات مجدداً در امان پایتخت اردن برگزار و به آزادی حدود یک هزار و ۱۰۰ اسیر از هر دو طرف منجر شد، اما پس از آن تاکنون در زمینه اسیران دو طرف به جز ده‌ها مبادله کوچک که از طریق میانجیگری محلی و بدون دخالت خارجی و نیروهای ائتلاف در داخل یمن انجام شده، هیچ مبادله‌ای انجام نشده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی عربستان سعودی مبادله اسرا دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 739610

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • قیمت دلار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • قیمت دلار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟