Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@02:17:46 GMT

زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۷۷۲۰

زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا : تزریق دوز دوم واکسیناسیون از هفته آینده گروه اجتماعی : منحنی مرگ و میر کرونا چند وقتی است که نزول کرده و تعداد جانباختگان به زیر عدد 150 سقوط کرده و تعداد بیماران بستری نیز به یک سوم اوج پیک چهارم رسیده است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد پیک چهارم از قله عبور کرده و نزولی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با این حال عدد شهرهای قرمز دوباره افزایش یافته و 13 شهر در استان‌های جنوبی و شرقی کماکان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند.همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان 70 درصد گزارش می‌شود. موضوعی که گلایه‌های مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا را به همراه داشته و هشدار داده می‌شود بروز پیک پنجم به‌دلیل جهش‌های ویروس کرونا و درگیری استان‌های جنوبی و شرقی بسیار محتمل است. دیروز با فوت 115 بیمار کرونایی، عدد مرگ در حالی به حداقل میزانش در چند وقت اخیر نزدیک شد که رؤسای بیمارستان‌ها و اعضای ستاد کرونا در تهران می‌گویند همچنان عدد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قابل توجه است. همچنین بنا به گفته متخصصان حوزه سلامت بیش از 70 تا 80درصد مرگ‌های کرونایی مربوط به سالمندان و افراد مسن است. این در حالی است که هم اینک واکسیناسیون گروه‌های سنی 75سال به بالا در ایران تکمیل شده و اغلب این گروه‌های سنی دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و هم اینک روند واکسیناسیون با گروه سنی بالای 70سال در جریان است.

طرح تحول سلامت از افتخارات دولت تدبیر و امید
رئیس‌جمهوری با اشاره به گذشت حدود 16 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش‌های انجام شده در راه مقابله با این بیماری گفت: اقدامات انجام شده در این راه و موفقیت‌های به‌دست آمده بسیار بزرگ و افتخار‌آمیز است که جای قدردانی دارد اما نمی‌دانم چرا این روزها زبان تشکر دچار لکنت عجیبی شده و زبان تحریف و تخریب به راه افتاده است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه امروز براحتی می‌توانیم روزانه 150 هزار اقدام تشخیصی انجام دهیم، گفت: این اقدامات و تلاش‌ها جای تشکر و قدردانی دارد اما برخی فکر می‌کنند اگر از دولت یا وزارتخانه‌ای تشکر و تعریف کنند برایشان دردناک است، حداقل از مردم، پزشکان و پرستاران و مدافعان سلامت تشکر کنید.
رئیس‌جمهوری در این زمینه به طرح تحول سلامت به‌عنوان یکی از اقدامات افتخار‌آمیز دولت تدبیر و امید اشاره کرد و با بیان اینکه کار دولت‌های یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت در تاریخ کشور بی‌نظیر بوده است، گفت: اجرای این طرح در ایران، دنیا را دچار تعجب کرد و ده‌ها رهبر دنیا به خود بنده گفتند شما چطور توانستید این کار را بکنید. کشورهای بزرگ نتوانستند این کار را بکنند که سهم بیمار از هزینه‌های درمانی تا این حد کاهش یابد. تعجب می‌کنم بعضی‌ها طرح تحول سلامت را نمی‌توانند بفهمند.
رئیس جمهوری با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(ع) و روز دختر گفت: برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد که پسران و دختران با یک عدالت واقعی دینی و اسلامی در این جامعه با هم زندگی می‌کنند، چه از لحاظ علم و دانش و اطلاعات، چه از لحاظ نقش سیاسی که باید در جامعه داشته باشند که یک نمونه آن مسأله انتخابات و رفتن پای صندوق است.
روحانی با تأکید بر اینکه در طول 16 ماه گذشته در زمینه تخت بیمارستانی دچار کمبود نشدیم، تصریح کرد: در حیرتم از آنهایی که راجع به کرونا گاهی الفاظ نادرست و غیردقیق به کار می‌برند.
رئیس جمهوری گفت: در ابتدای دولت یازدهم حدود 90 هزار تخت بیمارستانی داشتیم که این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به حداقل 160 هزار تخت افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر همه 90 هزار تخت موجود از گذشته نیز به شکل اساسی بازسازی و نوسازی شده است. همچنین اقدام مهم دیگر انجام شده در جریان اجرای طرح تحول سلامت حضور واقعی کادردرمان متخصص در مراکز دورافتاده کشور بوده است که از تأمین تجهیزات بیمارستانی هم اهمیت بیشتری دارد.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در مخیله بنده خطور نمی‌کرد که کسی درباره برجام و خدمات آن، انقلاب دیجیتال و طرح تحول سلامت شک و تردید کند، تصریح کرد: البته در بقیه چیزها هم تحولات بزرگ رخ داده است، اما این 3 موضوع از واضحات و بدیهیات بود اما در این ایام می‌بینیم که عدالت و انصاف و بیان واقعیت، جای خود را به تحریف و تغییر و آمار غلط و دروغ داده است.
رئیس‌جمهوری اظهار داشت: از سوی دیگر نقش مقام معظم رهبری، مراجع، علما و حوزه‌های علمیه در موفقیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم بود. اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند من خودم تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستم، باعث تقویت ستاد شد و اقدامات ایشان مثل برگزاری روضه ماه محرم به تنهایی، نشان دهنده پایبندی عمیق ایشان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بود. مراجع و علما نیز در این زمینه کاملاً همراهی و کمک کردند.
 روحانی همچنین کیفیت و تعهد دولت به اطلاع‌رسانی دقیق درباره بیماری کرونا را دقیق و بموقع توصیف و تصریح کرد: چه اعلام ورود ویروس کرونا به کشور و چه پس از آن اعلام آمار و ارقام مربوط به بیماری و آثار آن، کاملاً دقیق و منظم و بدون هیچ مسامحه‌ای انجام شده است.
رئیس‌جمهوری اطلاع‌رسانی شفاف در همه زمینه‌ها را از دیگر افتخارات بزرگ دولت تدبیر و امید عنوان کرد وگفت : شفافیت هم از دیگر خصوصیات عملکرد دولت بوده که قابل انکار و تردیدافکنی نیست. ایجاد دولت الکترونیک، ایجاد سامانه‌های متعدد مثل سامانه تجارت و امثال آن از اقدامات درخشان دولت تدبیر و امید است.
 روحانی در ادامه افزود: دولت برای تصویب لوایح تعارض منافع و مبارزه با فساد نیز خیلی اصرار کرد اما این لوایح در مجلس دهم رسیدگی نشدند و در مجلس یازدهم هم که دوباره دولت آنها را به مجلس ارسال کرد نیز شاهد هستیم که خاک می‌خورند.
رئیس‌جمهوری درباره واکسیناسیون نیز گفت: زمانی که اولین واکسن‌ها درحال استفاده در برخی کشورها بود، از آنجا که هیچ واکسنی به طور کامل مراحل تحقیقاتی خود را سپری نکرده بود برای استفاده از آنها به اطمینان نرسیدیم. اما به محض ایجاد اطمینان برای خرید واکسن اقدام کردیم که البته برخی مشکلات مانع از این شد که واکسن تا به حال به اندازه کافی در اختیار ما قرار گیرد، اما همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا چه از طریق واردات و چه از طریق تأمین از داخل روند واکسیناسیون برابر سند ملی واکسیناسیون تسریع شود.
 روحانی با بیان اینکه ایران در جدول آمار مرگ و میر در اثر کرونا در جایگاه 51 جهان است، اظهار داشت: اینکه با وجود تحریم‌ها در میان کشورهای پیشرفته چنین جایگاهی کسب کرده‌ایم نشان می‌دهد که کار عظیمی در مبارزه با کرونا انجام شده که شایسته قدردانی است.
تمام دانشجویان تا پایان پاییز واکسینه می‌شوند
 روز گذشته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از تزریق دوز دوم واکسن کرونا از هفته آینده خبر داد و گفت: اکنون در کشور ۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی هستند. او گفت که نتیجه بررسی فاز دوم یکی از واکسن‌های ایرانی کرونا امروز (یکشنبه) توسط کمیته‌های ناظر اعلام خواهد شد. چنانچه این واکسن‌ها موفق به اخذ گواهی شوند می‌توانند مجوز مصرف اضطراری را از سازمان غذا و دارو دریافت کنند و بدین ترتیب واکسن‌های داخلی به فهرست واکسن‌های تزریقی در کشور افزوده می‌شود. رئیسی همچنین با تأکید بر ضرورت آغاز آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از واکسیناسیون استادان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در مردادماه جاری و واکسیناسیون کلیه دانشجویان تا پایان فصل پاییز خبر داد.
وی گفت: ما می‌توانیم در مردادماه جاری ۲۰۰ هزار نفر یعنی مجموع استادان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد را واکسینه کرده و در ادامه در شهریور ماه جاری ۵۰۰ هزار نفر دانشجو را واکسینه خواهیم کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت رئیس جمهوری انجام شده واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شور و شوق کاربران عرب‌زبان از عملیات وعده صادق با کلیدواژه «شکرا ایران»

کاربران عرب زبان با هشتگ «شکرا ایران»، از عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران قدردانی و حمایت کردند.

سرویس سیاست مشرق - پس از عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، کاربران عرب زبان در فضای مجازی از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند. این کاربران با هشتگ «شکرا ایران» از اقدام غرورآفرین ایران علیه رژیم خبیث صهیونیستی تشکر و حمایت کردند.

این هشتگ اغلب از سوی کاربران عراقی، سوری، لبنانی، یمنی به طور گسترده استفاده شده و برخی کاربران عربستانی، اماراتی و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به طور پراکنده از این هشتگ استفاده کردند. در این توئیت‌ها، تصاویری که از اصابت موشک‌ها در سرزمین‌های اشغالی در تاریخ ثبت شد، منتشر شده و از رهبر جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور قدردانی شد.

یکی از توئیت‌های وایرال شده‌ای که در فضای مجازی ایران نیز وایرال شد، توئیت یحیی ابوزکریا، تحلیلگر و روزنامه‌نگار الجزایری بود که نوشت: «وقتی اعراب فلسطین را فروختند فرزندان سلمان فارسی برای مردم فلسطین انتقام گرفتند»

علاوه بر این، هفته اخیر شاهد یک کلیپ وایرال شده در فضای مجازی اعراب بود که همکاری و همسویی حکام عرب با رژیم صهیونیست را با طنازی نقد کرده بود.

کاربران عرب‌زبان همچنین تصویری از رهبر جمهوری اسلامی و عبارت شکرا ایران همراه با ترجمه فارسی آن را طراحی کرده و به صورت مشترک منتشر کردند.

در پیام‌های این کاربران، از عملیات وعده صادق با عناوین «هجوم تاریخی»، «بازدارندگی ایرانی» و «امت اسلامی» یاد کردند.

تصاویر توئیت کاربران عرب‌زبان در وصف عملیات وعده صادق سپاه پاسداران را مشاهده کنید.

‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از اجرای سد فینسک از زبان وزیر نیرو‌
  • شور و شوق کاربران عرب‌زبان از عملیات وعده صادق با کلیدواژه «شکرا ایران»
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم