Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نامز‌د انتخابات شورای شهر اصفهان گفت: وقتی انتخاب شهردار یک انتخاب مناسب و بدون دخالت مسائل سیاسی باشد، به طور خودکار شهردار نفر چهاردهم شورای شهر می‌شود و اگر فرد منتخب جهادی و انقلابی باشد، این دو می‌توانند باهم کار کنند. - اخبار استانها -

عباس حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اصفهان، با بیان اینکه انتخاب شهردار مهم‌ترین وظیفه شورای‌ شهر است، اظهار داشت: انتخاب شهردار بسیار مؤثر است چراکه همه مباحث را مجری دنبال می‌کند و اگر توانمند باشد، لوایح خوبی را به نفع مردم برای تصویب می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصویب بودجه‌ها و جهت‌دهی آن به نقاط محروم، طرح‌های کلیدی شهر مثل رینگ چهارم و مترو، حفظ و توسعه فضای سبز و تسهیل برخی امور از دیگر وظایف مهم شورای شهر هستند.

کاندیدای انتخابات شورای شهر اصفهان در ارتباط با تسهیل برخی امور برای مردم بیان کرد: دولت‌ها شرایطی را برای شهرداری‌ها ایجاد کرده‌اند که انجام برخی کارها سخت شده و مقررات سختی قرار داده شده است؛ به عنوان مثال در اول انقلاب برای انجام مراحل قانونی ساخت‌وساز در یک زمین یک هفته زمان لازم بود اما الآن حداقل شش ماه زمان می‌برد و این امور باید تسهیل شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب صحیح شهردار بیان کرد: وقتی انتخاب شهردار یک انتخاب مناسب و بدون دخالت مسائل سیاسی باشد، به طور خودکار شهردار نفر چهاردهم شورای شهر می‌شود و اگر فرد منتخب جهادی و انقلابی باشد، این دو می‌توانند باهم کار کنند.

حاج رسولی‌ها ادامه داد: اما اگر شهردار با یک رأی متزلزل بین اعضا شورا انتخاب شوند کشمکش، تضعیف قدرت شهرداری و کاهش ارتباط بین شورای شهر و شهردار حاصل می‌شود؛ اگر یک شهردار با همه اعضا شورا همدل باشد بیش از آنکه با چند درصد آنها همسو باشد، می‌تواند موفق عمل کند.

ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| انتظارات حاشیه‌نشینان بجنوردی از شورای شهر جدید / لطفا بعد از انتخابات هم به فکر ما باشید + فیلمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| ‌نامزد اصولگرای شورای شهر یزد: عقب‌ماندگی‌ها‌ را با کار انقلابی و جهادی جبران می‌کنیمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: ساخت برج‌های چندطبقه در حریم حرم رضوی "خدمت" ‌نیست

وی نگاه سیاسی در عملکرد شورای شهر را سمی مهلک دانست و گفت: نمونه این تجربه شورای شهر اول تهران است که در آن همه اعضا نیروهای توانمند سیاسی بودند اما باهم درگیر شدند و در نتیجه پس از کم‌کاری و کاهش قدرت شهرداری، این شورا منحل شد.

کاندیدای انتخابات شورای شهر اصفهان افزود: نگاه غیرکارشناسی و سیاسی سبب افزایش مدت زمان فعالیت‌ها و کاهش سرعت آن می‌شود؛ همچنین نگاه‌های قبیله‌ای و محله‌ای نیز مضر است و باید با نگاهی جامع منفعت مردم را در نظر داشت و توجه و رسیدگی به نقاط محروم نیز علاوه‌بر افزایش امنیت شهر موجب شاد شدن دل مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از مفاسد اداری در اعضا شورای شهر به همان انتخاب اول بستگی دارد، تصریح کرد: وقتی احزاب، گروه‌های سیاسی و روحانیت به دنبال نیرو برای شورای شهر هستند باید دقت داشته باشند که افرادی بدون شائبه و مشکلات خاص در زمینه مفاسد اداری را انتخاب کنند چراکه اگر اتفاقی در این زمینه رخ دهد سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

حاج رسولی‌ها در ارتباط با جایگاه شورای شهر در بین مردم بیان کرد: شوراهای شهر هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند و نیاز است که دولتمردان و نمایندگان مجلس در این باره کار کنند؛ اگر دولت آینده بخواهد خود را چابک و سبک‌بار کرده و راحت‌تر کشور را مدیریت کند باید برخی امور را که در قانون اساسی دیده شده است به شوراها واگذار کند و این سبب افزایش انگیزه مردم برای کمک به نهاد شورای شهر در حل مشکلاتشان می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی امور متمرکز باشد این اتفاق رخ نمی‌دهد چراکه حرکت شوراها قابل مقایسه با مدیران کل نیست و آنها قدرت تصمیم‌گیری و اختیار لازم را نداشته و با یک سیستم بسته کار می‌کنند اما در شوراها اینگونه نیست و در هر لحظه اگر مورد مثبتی برای شهر وجود داشته باشد می‌توانند آن را مصوبه کرده و انجام دهند و در مقابل اگر مورد تهدیدآمیزی وجود داشت می‌توانند با مصوبه جلوی آن را بگیرند.

کاندیدای انتخابات شورای شهر اصفهان بیان کرد: در نهایت این موضوع به همان مدیریت واحد شهری که در شورای اول هم به دنبال آن بودیم برمی‌گردد؛ در آن زمان 23 وظیفه را پیش‌بینی کردیم که از دولت به شوراها واگذار شود تا مشکلات مردم حل شود.

وی در ارتباط با وعده‌های نامزدهای انتخابات شورای شهر عنوان کرد: شورای شهر براساس قانون اساسی می‌تواند مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهر را دنبال کند اما در این زمینه‌ها حتما باید در قالب یک برنامه و بودجه‌ریزی حرکت کند و وعده‌های کاندیدهای انتخابات نیز باید در قالب برنامه‌های مدون شهرداری باشد و اگر این وعده در چهارچوب برنامه‌ریزی جایگاهی نداشته باشد عملیاتی نمی‌شود.

حاج رسولی‌ها افزود: نامزدها برای سیاست‌های سال بعد می‌تواند برنامه‌های خود را دنبال کند و این باید در قالب بودجه سالانه شهرداری دیده شود؛ به عنوان مثال اگر بخواهیم در بخش ورزش یا مجموعه‌های فرهنگی بانوان اقدامی داشته باشیم باید در بحث کلان قسمتی از بودجه را به این موضوع اختصاص دهیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم مردم با حضور فعال در انتخابات افرادی متعهد را با نگاهی کارشناسی انتخاب کنند.

انتهای پیام/174/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شوراها در استان ها انتخابات شورای شهر اصفهان انتخاب شهردار حاج رسولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان گفت: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه‌های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند.   به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت درخصوص فعالیت شهرداری در دور دوم انتخابات، گفت: موضع شهردرای در انتخابات یک موضع پشتیبانی است، هم در دور اول ما از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی انتخابات به اقتضاء توان خود حمایت و پشتیبانی کردیم و هم دور دوم انتخابات این وظیفه را داریم.   وی ادامه داد: یک نقش دیگر هم شهرداری داشت و آن این بود که ظرفیت خود را در جهت یک حضور فعال به کار گرفته بودیم و خواهیم گرفت.   شهردار تهران در پاسخ به سوالی پیرامون نصب دوربین روی لباس حریم بانان، تصریح کرد: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه‌های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟