Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، میوه انبه حاوی بیش از ۲۰ ویتامین و مواد معدنی، از جمله دُز‌های بالای ویتامین A ، C و همچنین از خانواده بادام هندی و کم چرب است.

یک انبه کامل حدود ۲۰۷ کالری و یک فنجان انبه برش خورده حدود ۱۶۵ کالری دارد و تقریباً ۷۰٪ از مقدار توصیه شده ویتامین C روزانه را تأمین می‌کند، همچنین مصرف این میوه  جذب آهن را بهبود می‌بخشد و به سلول‌ها در دفاع از خود و به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایا وادی ولو»، سرپرست تیم تحقیق از دپارتمان تغذیه دانشگاه رودایلند آمریکا، در این باره می‌گوید: ویتامین C برای سیستم ایمنی خوب است. یک آنتی اکسیدان است بنابراین می‌تواند به استرس اکسایشی در بدن کمک کند. همچنین انبه منبع مناسبی از ویتامین A، فولات و غنی از فیبر است که برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ، بیماری‌های قلبی و کنترل وزن مفید است.

در صورتی که انبه نه با قند‌های افزودنی در قالب کمپوت مصرف شود از طرق مختلف به محافظت و پشتیبانی از بدن کمک می‌کند. 

این اَبَرمیوه، حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدانی است که به محافظت یا تأخیر در آسیب رادیکال‌های آزاد، اتم‌ها یا مولکول‌های ناپایدار که می‌توانند به سلول‌ها آسیب رسانده و باعث بیماری‌هایی مانند سرطان شوند، کمک می‌کند.

فیبر، ویتامین و پتاسیم موجود در این میوه آبدار همچنین به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. علاوه بر وجود کم چربی در این میوه، انبه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند چراکه به خاطر وجود فیبر به سیری طولانی مدت منجر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقویت سیستم ایمنی آنتی اکسیدان انبه سلامت بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند کبد خوک به یک بیمار مرگ مغزی

دانشمندان با موفقیت کبد خوک را به یک بیمار مرگ مغزی شده پیوند زدند و این عضو پیوندی پس زده نشد. این کار ممکن است مشکل کمبود اهداکنندگان عضو را حل کند.

به گزارش ایسنا، امروزه پیوند اعضا فضای بیشتری دارد و دانشمندان در حال کشف راه‌های جدیدی برای آسان‌تر کردن آن هستند. این راه‌های جدید ممکن است به بهبود پیوند اعضا کمک کنند.

به نقل از آی‌ای، اکنون دانشمندان چینی اولین پیوند موفقیت‌آمیز کبد اصلاح‌شده ژنی خوک را به یک گیرنده انسانی انجام دادند.

این روش یک هدف دارد و آن کاهش مشکل کمبود پیوند اعضا است. در برهه حساس کنونی معمولا لیست‌های پایان ناپذیری از افراد داریم که به اهداکننده نیاز دارند. دانشگاه پزشکی نیروی هوایی در چین این روش را انجام داد که شامل پیوند کبد از خوکی بود که برای از بین بردن چندین ژن مرتبط با رد عضو، اصلاح ژنتیکی شده بود.

دانشگاه پزشکی نیروی هوایی اعلام کرده که بیمار ۹۶ ساعت پس از جراحی هیچ نشانه‌ای از رد عضو نشان نداده است.

مفهوم این تحقیق گسترده است. در حال حاضر، بیماری کبد سالانه باعث مرگ بیش از دو میلیون نفر می‌شود. تنها در چین، جایی که این تحقیق انجام شده است، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر با نارسایی کبدی مواجه می‌شوند.

این موضوع اغلب منجر به مرگ و میر به دلیل کمبود اعضای موجود برای پیوند می‌شود. پیوندهای سنتی کبد انسان توسط اهداکنندگان اندکی انجام می‌شود.

پیشرفت قابل توجهی در پیوند بیگانه

بیگانه پیوندی(Xenotransplantation) با استفاده از اندام‌های خوک اصلاح‌شده ژنتیکی، جایگزین امیدوارکننده‌ای برای اهدای عضو معمولی است.

محققان از خوک‌های اصلاح‌شده ژنتیکی برای کاهش خطر رد عضو و افزایش تعداد اندام‌های اهدایی استفاده می‌کنند. به این ترتیب، راهی برای درمان بیماری‌های کبدی و نجات جان افراد بی‌شماری وجود دارد.

با این حال، پذیرش گسترده پیوند بیگانه برخی از چالش‌ها را به همراه دارد. یکی از آنها نگرانی‌هایی در مورد ملاحظات اخلاقی و محدودیت‌های فنی است. در حالی که اندام‌های خوک دارای پتانسیل زیادی به عنوان جایگزین برای اندام‌های انسان هستند، اما هنوز از نظر ساختار و عملکرد بسیار پیچیده‌اند.

این توانایی محققان را برای جایگزینی کامل اندام‌ها محدود می‌کند. بنابراین، آنها روش‌های جراحی ابتکاری مانند پیوند کمکی را برای افزایش سازگاری و اطمینان از عملکرد بهینه اندام در بدن گیرنده ایجاد کردند.

جراحان یکی از رگ‌های بزرگ در کبد بیمار را بریدند. پس از آن، جراحان پس از خارج کردن کبد از خوک اهداکننده، آن را به دو انتهای رگ متصل کردند. این گروه این روش را برای پیوند کبد و اطمینان از جریان خوب خون و صفرا در کبد پیش گرفتند.

با این حال، نگرانی‌ها شامل پیامدهای اخلاقی پرورش حیوانات برای اهدای عضو و انتقال بالقوه عوامل بیماری‌زا از حیوانات به انسان است. این موضوع را می‌توان با ملاحظات و مقررات دقیق‌تر در پیگیری پیوند بیگانه حل کرد.

پیش از این، محققان در ایالات متحده با موفقیت کلیه و قلب خوک ویرایش شده ژنی را به بیماران مرگ مغزی پیوند زده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی
  • اضافه وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/تولید سم افلاتوکسین با نگهداری آجیل در رطوبت
  • این میوه‌ها خشک‌شان هم ویتامین D دارند
  • نفخ معده دارید؟ احتمالا به این کمبود ویتامین دچار هستید
  • اینفوگرافیک/ ۵ میوه خشک سرشار از ویتامین «دی»
  • این خوراکی‌ها آبرسانی بدن را ۱۰ برابر می‌کند
  • ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین
  • ارتباط عجیب کمبود یک ویتامین و ایجاد نفخ
  • پیوند کبد خوک به یک بیمار مرگ مغزی