Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@13:34:14 GMT

میزان کافی ویتامین D به درمان سرطان سینه کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۸۰۵۸

میزان کافی ویتامین D به درمان سرطان سینه کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی، «سونگ یائو»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز سرطان جامع رُزول پارک در نیویورک، در این باره می‌گوید: «یافته های جدید، مزیت مداوم برای بیمارانی که سطح کافی ویتامین D را بیش از درمان و در طول درمان سرطان سینه حفظ می‌کنند، نشان می‌دهد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که زنان سیاه پوست کمترین میزان ویتامین D را دارند که ممکن است نتایج ضعیف‌تر درمان را در مورد آنها پس از تشخیص سرطان سینه توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از پزشکان معتقدند این یافته‌ها می‌تواند راهی ساده و جدید برای مبارزه با سرطان سینه را ارائه دهد.

ویتامین D در برخی مواد غذایی وجود داشته و از طریق برخورد نور خورشید به پوست انسان هم تولید می‌شود.

در این مطالعه تقریباً ۴۰۰۰ بیمار که میزان ویتامین D شأن بررسی شده بود و تقریباً ۱۰ سال تحت نظر بودند، شرکت داشتند.

بیماران به سه گروه تقسیم شدند: کمبود ویتامین D (در آزمایش خون کمتر از ۲۰ نانوگرم در میلی لیتر)؛ ناکافی (۲۰ تا ۲۹ نانوگرم در میلی لیتر)؛ و کافی (۳۰ نانوگرم در میلی لیتر یا بیشتر).

یافته‌ها نشان داد زنان دارای میزان کافی ویتامین D، ۲۷ درصد با احتمال کمتر مرگ به هر دلیلی در طول ۱۰ سال و ۲۲ درصد با احتمال کمتر مرگ به دلیل سرطان سینه مواجه بودند.

این تیم همچنین دریافت که ارتباط بین سطح ویتامین D و نتایج درمان سرطان سینه بدون در نظر گرفتن گیرنده استروژن تومور (ER) مشابه بود. این ارتباط در بین بیماران با وزن پایین‌تر و کسانی که با سرطان‌های سینه پیشرفته‌تر تشخیص داده شده بودند، تا حدودی قوی‌تر به نظر می‌رسد.

کد خبر 5233261

منبع: مهر

کلیدواژه: ویتامین D سرطان سینه سرطان پستان واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون انتخابات 1400 دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان غذا و دارو سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی نظام سلامت کاهش وزن سعید نمکی شیوع کرونا سرطان سینه ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت

بابک رضایی به نحوه خدمت رسانی مطلوب به مراجعه کنندگان اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته سطح درمانی درمانگاه شهدای خرمدره از سطح عمومی به تخصص ارتقاء داده شد.

وی اظهار داشت: همچنین پلی کلینیک حکیم هیدجی و درمانگاه روزبه در مرکز استان نوسازی شد و با حضور شرکای سازمان تامین اجتماعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: از آنجایی که نیروی انسانی، نیرو محرکه و قوه اصلی بخش درمان است، در راستای تقویت نیروی انسانی در حوزه درمان نسبت به جذب ۳۶ پزشک به صورت قراردادی اقدام شد.

رضایی افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی در راستای ارتقای خدمات درمانی، برای کنترل چهار بیماری اصلی دوران سالمندی شامل دیابت، فشارخون، بیماری‌های ریوی و سرطان کلینیک های غربالگری در واحدهای تابعه به ویژه برای کانون های بازنشستگی و مستمری بگیری اقدام کرده است.

معاون خدمات در مانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان یادآور شد: در ارزیابی سطح رضایتمندی مراجعین از واحدهای درمانی مدیریت درمان بر اساس اطلاعات ماخوذه از سامانه CRM " سامانه ارتباط مدیریت با مشتری" بیش از ۸۰ درصد مراجعین از مراکز درمانی اعلام رضایت کرده اند.

این مسوول به کشف ۵۲ مورد سرطان (شامل ۲۷ مورد سرطان پستان و ۲۵ مورد سرطان روده بزرگ) در مراحل اولیه اشاره و خاطرنشان کرد: واحدهای درمانی این مدیریت در بحث غربالگری هم فعال هستند.

به گفته وی، غربالگری انواع سرطان اگر در مراحل اولیه انجام و تشخیص داده شود برای درمان بیمار هم از نظر موفقیت درمانی و هم اقتصادی بسیار مؤثر و مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • یک ابزار جدید ویرایش RNA می‌تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • یک ابزار جديد ويرايش RNA می تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی
  • راه‌های کاهش پوسیدگی دندان
  • راه‌های موثر برای درمان ترک خوردن لب
  • از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟ + علائم و درمان انواع آب مروارید
  • این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند