Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:51:22 GMT

اصناف از دولت آینده چه انتظاراتی دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۸۱۱۳

اصناف از دولت آینده چه انتظاراتی دارند؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  بار اقتصاد بر دوش صاحبان صنوف تولیدی و خدماتی است.، صنوفی که در سال‌های گذشته رکود، تورم و بیکاری را تجربه کردند، اما برای چرخاندن چرخ اقتصاد با دولت همراه شدند و امروز چشم به دولت آینده دارند تا نفس تازه‌ای در روح خسته آن‌ها بدمد و حرکت آن‌ها در عرصه تولید و خدمت رسانی را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برخی فعالان اقتصادی و صاحبان صنوفی که بیشترین دغدغه‌ها را دارند گفتگو کردیم و از مشکلات فعلی و انتظاراتشان از دولت سیزدهم پرسیدیم 

دولت جدید مشکلات انبوه سازی مسکن را رفع کند

مهدی جعفرپیشه رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات اصلی که در صنف انبوه سازان با آن روبرو هستیم تغییرات مداوم در قوانین شهرداری و اجرا نکردن قوانین وضع شده است.

او افزود: یکی از مشکلات درازمدتی که متاسفانه با آن مواجه هستیم بحث شرکت‌های خدماتی همچون: آب، برق وگاز است که رویه روشنی برای دریافت هزینه انشعابات و خدماتی که در اختیار سرمایه‌گذاران مسکن قرار می‌دهند تا الان نداشته اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، موضوع پیش فروش است که در سال‌های پیش مصوب شده، اما اجرایی نشده و باعث سرگردانی سازندگان مسکن شده است.

جعفر پیشه اظهار کرد: از دولت آینده انتظار می‌رود سیاست مشخصی در خصوص بخش مسکن داشته باشد و تسهیلاتی برای ساخت انبوه مسکن در نظر بگیرد.

دولت می‌تواند گره گشای تولید و عرضه مرغ باشد

فرهاد جعفریان رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اصلی صنف مرغداران چگونگی تامین نهاده‌ها و دیر رسیدن مرغ به‌دست مرغدار بوده است.

او افزود: در استان اصفهان امکان افزایش تولید را داریم، اما مشکل اصلی که بر آن تاثیر می‌گذارد محدودیت در تامین و تخصیص نهاده هاست که از دولت آینده انتظار می‌رود این مشکلات را به دقت رصد کند و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی و نظارت کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر به صورت میانگین ماهیانه ۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در اصفهان داریم و زمینه امکان افزایش تولید تا ۱۰ میلیون هم در استان فراهم است به شرطی که دولت به عنوان مسئول و متولی اصلی، از سازوکار‌های اجرایی و نظارتی به درستی استفاده کند.

جعفریان اظهار امیدواری کرد: انتخاب درست و آگاهانه مردم به تشکیل دولتی بینجامد که مشکلات معیشتی و اقتصادی را رفع کند.

توزیع کالا‌ها و بیکاری مشکلات مهم اصناف

رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سال گذشته با توجه به رکود اقتصادی در کشور و شیوع بیماری کرونا اصناف آسیب‌های جدی دیدند.

او افزود: یکی دیگر از عامل تاثیر گذار بر فعالیت اصناف نوسان نرخ ارز، سکه و طلا است که تاثیر زیادی روی کسب‌وکار‌ها گذاشته است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: اصنافی همچون تالار‌های پذیرایی، قهوه خانه‌ها و چایخانه ها، فروشندگان پوشاک، موادغذایی و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه بیشترین آسیب را دیدند.

جهانگیری درباره انتظارات اصناف از دولت آینده اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه با مشکلات متعدد در توزیع کالا‌ها و بیکاری مواجه هستیم و انتظار می‌رود دولت آینده ضمن مشورت با بخش‌های خصوصی این مشکلات را برطرف کند.

او افزود: باتوجه به شعار امسال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" از دولت آینده انتظار می‌رود برای حل مشکلات، برنامه جدی و اصولی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان بیان کرد: تمام مردم باید در انتخابات شرکت کنند که قطعاً با انتخاب درست می‌توان تمام مشکلات را در دولت پیش رو برطرف کرد.

نبود ثبات و آرامش، مشکل جدی حوزه تولید

عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولین موردی که یک صنعتگر، تولید کننده یا فعال اقتصادی نیاز دارد آرامش و امنیت است. اگر او احساس کند فضای کاری اش آرام و باثبات است مطمئنا آن را توسعه می‌دهد و تفکرش را به سمت نوآوری و خلاقیت سوق می‌دهد.

او افزود: این دغدغه‌ها درسال‌های گذشته برای جامعه و از جمله جامعه صنعتی وجود داشت و این موانع که رفع بسیاری از آن‌ها برعهده دولت بود به رکود و بلاتکلیفی تولیدکنندگان دامن زد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان به مشکلات جامعه کارگری هم پرداخت و اضافه کرد: صندوق تامین اجتماعی وضع خوبی ندارد و هر روز بدهکارتر می‌شود و درباره این صندوق که متعلق به کار، تولید، کارگر و کارفرماست دولت باید پاسخگو باشد.

سهل آبادی معیشت را از مهمترین مشکلات امروز کشور و بخشی از آن را ناشی از وضع تولید دانست و گفت: نابسامانی‌های اقتصادی فضای روانی جامعه کار و تولید را که موتور محرکه اقتصاد کشور هستند ناامن کرده است.

او کم آبی را دغدغه بزرگ ساکنان ۱۰ استان کشور و از جمله صنعتگران آن‌ها دانست و گفت: دولت سیزدهم به دور از تنش آفرینی باید به فکر چاره‌ای برای این معضل باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: دولت آینده باید برنامه و توان خود را برای حل مشکلات به طور کامل به میدان بیاورد و به خصوص در حوزه تولید به دنبال ایجاد ثبات و آرامش باشد.

نوسان در بازار، بی ثباتی در قوانین و تصمیم گیری‌ها و نبود صدای واحد همراه با مشکلات جدیدی همچون شیوع کرونا سبب شده اصناف آسیب‌های زیادی را متحمل شوند؛ خسارت‌هایی که داشتن نگاه کلان و راهبردی، اجتناب از تصمیمات خلق الساعه و در اولویت قرار دادن آرامش و سفره مردم حلال آنهاست.

گزارش از اسماء جابری و معصومه اکبری

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 رئیس هیئت مدیره انتظار می رود دولت آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: خودکفایی در محصولات راهبردی با مجموعه فعالیت‌های تحقیقاتی و ترویجی و انتقال دانش به عرصه کشاورزی کاملاً تحقق‌پذیر است.

وی در همین حال بر بهینه و به‌روز شدن دانش پژوهشگران و مروجان این سازمان تاکید و تصریح کرد: پژوهشگران باید روش‌ها، فناوری‌ها، هوش مصنوعی و متاورز را در حوزه خود بشناسند و از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به افزایش تولید گندم گفت: در دولت سیزدهم تاکنون دو فصل زراعی داشتیم و در این مدت تنها در محصول گندم توانستیم ۹ میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم بدون افزایش یک متر سطح زیر کشت که به معنای ورود دانش به معنای واقعی در این حوزه است.

وی ادامه داد: بیشتر مروجان ما در حوزه معاونت زراعت فعالیت می‌کنند و کافی است فقط یک تن در هکتار عملکرد گندم آبی و ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار عملکرد گندم دیم را افزایش دهیم تا میزان تولید این محصول را به ۱۹ میلیون تن برسانیم.

خیام‌نکویی توسعه مزارع نوآور بهره‌ور را یکی از راهکارهای ایجاد تحول در حوزه آموزش و ترویج دانست و گفت: سال گذشته ۴۶ مزرعه نوآور در حوزه آموزش و ترویج راه‌اندازی شد و امسال قرار است این تعداد به ۱۵۰ مورد برسد.

وی افزود: مزارع نوآور بهره‌ور می‌توانند یکی از نقاط ارتباطی پژوهشگران با کشاورزان و تولیدکنندگان باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش‌ها این است که ما برای ارتقای نیروها مستلزم اجرای آئین‌نامه‌های وزارت علوم هستیم و از حدود سه سال پیش این وابستگی به تدریج در حال قطع شدن است.

خیام‌نکویی با بیان اینکه رئیس جمهوری از سازمان تات حمایت می‌کند، ابراز کرد: ایستگاه‌های تحقیقاتی سازمان تات در سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف مانند ساخت مسکن، توسط برخی نهادها گرفته می‌شد که با دستور رئیس جمهوری این اراضی برگشت داده شده است.

وی به ماجرای بلندمرتبه سازی در اطراف باغ گیاه شناسی ایران اشاره و عنوان کرد: از حدود ۱۰ سال گذشته، مجوز ساخت ۲۲ برج ۳۷ طبقه در اطراف این باغ گیاه شناسی اخذ و ساخت و ساز آغاز شده بود، اما سازمان محکم جلوی این ساخت و سازها ایستاد و نتیجه آن شد که ساخت برج‌های ۳۷ طبقه به ۵ طبقه کاهش یافت.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره راه‌اندازی شوراهای راهبردی توسط سازمان تات گفت: رؤسای مؤسسه‌های تحقیقاتی مکلف هستند آنچه که در این شوراهای راهبردی مصوب می‌شود، انجام دهند.

کد خبر 6086875

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی