Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@15:41:47 GMT

تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۸۴۶۲

تقویت حافظه با انتخاب رژیم غذایی صحیح

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با انتخاب یک رژیم غذایی صحیح و سالم می توان سبب تقویت حافظه شد.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اجزا خاصی از سبزیجات، میوه ها، غلات و انواعی از ماهی ها می توانند خطر از دست دادن حافظه را در سنین بالا کاهش دهند.

وی افزود: تخم مرغ، انواع توت ها، ماهی، قهوه و چغندر از جمله مواد غذایی موثر در بهبود عملکرد حافظه و مغز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده زرده تخم مرغ را منبع غنی از کولین خواند و گفت: این ماده یک نوع ماده مغذی از خانواده ویتامین  B است و تحقیقات نشان می دهد افرادی که از مواد غذایی حاوی کولین بیشتر مصرف می کنند امتیازات بالاتری را در آزمون های حافظه کلامی و بصری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: کولین در کاهش سطح میزان خونی که می تواند باعث بیماری های قلبی، سرطان و زوال عقلی شود مفید است پس همواره سعی کنید که تخم مرغ را بیشتر در وعده صبحانه خود جای دهید.

علیزاده اظهارکرد: توت ها با داشتن آنتوسیانین ها، فیتوکمیکال های قدرتمندی در زمینه تقویت حافظه به شمار می آیند پس می توان با مصرف تمشک، زغال اخته، توت فرنگی همراه با ماست و یا غلات و یا نان های شیرینی باعث تقویت عملکرد مغز شد.

وی تقویت میزان حافظه را از خواص مهم اسیدچرب امگا ۳ دانست و گفت: اسیدچرب امگا ۳ در نوع خاصی از ماهیان مانند ماهیان آزاد، ساردین و یا شاه ماهی وجود دارد و خوردن این نوع از ماهی ها در یک روز از هفته نقش بسیار مهمی در جوان نگه داشتن فکر و حافظه دارند.

علیزاده درخصوص تاثیر قهوه بر عمکلرد حافظه گفت: محققان دریافتند مصرف قهوه به دلیل داشتن کافئین نقش بسیار مهمی در بهبود مهارت های حافظه، زمان واکنش و عملکرد نورون ها دارد.

وی با بیان این که نیترات طبیعی موجود در چغندر باعث بهبود تمرکز می شود، افزود: همانطور که افزایش سن باعث کاهش جریان خون می شود، می تواند باعث کاهش سطح توانایی مغز شود اما تحقیقات نشان می دهند نیترات می تواند باعث گشاد شدن عروق خونی و بهبود جریان خون در مغز و همچنین باعث بهبود عملکرد مغز می شوند.

علیزاده خاطرنشان کرد: از دست دادن میزان کمی از آب بدن می تواند باعث کاهش انرژی ذهن و اختلال در عملکرد مغز شود بنابراین هر فرد بایستی در طول روز حداقل چهار لیتر حدود ۸ لیوان آب مصرف کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تواند باعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!

عصر ایران - سرگرمی های تصویری یافتن شی پنهان از جمله بهترین گزینه ها برای بهبود تمرکز، عملکرد چشم ها و تقویت مغز هستند.  

در سرگرمی تصویری زیر یک فروشگاه گل و گیاه دیده می شود. یک کاکتوس بین گیاهان موجود در این فروشگاه وجود دارد که باید آن را پیدا کنید.

چالش این است که کاکتوس را در پنج ثانیه پیدا کنید.

 

 

از فواید این قبیل سرگرمی های تصویری می توان به افزایش چابکی و انعطاف ذهنی، بهبود عملکرد حافظه و کاهش استرس اشاره کرد.

 

 

پاسخ در پایین صفحه ارائه شده است.

 

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

در تصویر زیر مکان کاکتوس بین گیاهان دیگر مشخص شده است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مورچه ای که میان پروانه ها پنهان شده است/ یک چالش برای تیزبین ها

دیگر خبرها

  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید