Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:42:26 GMT

ازدحام و شلوغی در کرمانشاه نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۸۵۵۱

ازدحام و شلوغی در کرمانشاه نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا امروز در نشست بررسی وضعیت واقدامات انجام شده در خصوص انجام واکسیناسیون عمومی کرونا در استان، اظهار داشت: با وجود روند کاهشی ابتلای بیماری کرونا در استان نباید هیچ یک از خدمات در حوزه بهداشت کم رنگ یا تعطیل شود بلکه باید همچنان به قوت خود ادامه داشته باشد و همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که زیرساخت برای تزریق واکسن آماده است و کادر بهداشتی چند ماه سخت را برای انجام  واکسیناسیون عمومی کرونا پیش‌رو دارند که نیاز تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نگرانی از ازدحام و تجمع در بازار و مراکز خرید و افزایش دورهمی‌های انتخاباتی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وجود دارد و در صورت تداوم این روند با پیک پنجم بیماری در استان مواجه خواهیم شد و در این خصوص باید چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: یکی از گام‌های پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی واکسیناسیون است و دیگر خدمات بهداشتی نباید به فراموشی سپرده شود و باید بیماریابی و تست‌های pcr و رپید را بیش از قبل فعال‌تر می‌کنیم.

شکیبا اضافه کرد: کار بسیار بزرگی در زمینه تجهیز سالن‌های تجمیعی واکسیناسیون و سایت خودرویی انجام شده و از تمام دستگاه‌هایی که در تامین این تجهیزات با دانشگاه علوم پزشکی به‌خصوص معاونت بهداشت همکاری داشتند، سپاسگزارم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل گرما کاهش باران‌های فصلی در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های فصلی باید مراقبت‌های جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی بازار بیماری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بَرپَروَشان، با اشاره به ۲۹ فروردین روز جهانی هموفیلی، اظهار داشت: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل مؤثر در ابتلاء به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولاً ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تأمین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهم‌ترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند، اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی، افزود: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

برپروشان همچنین به تأثیر کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: جهت ادامه کار درمانگاه بیماران هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم که واحد مسئولیت اجتماعی زرین رؤیا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، مای لیدی همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، ۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد.

وی با تقدیر از چنین حمایت‌هایی، اظهار کرد: این اقدام‌ها می‌تواند در حمایت از بیماران هموفیلی مؤثر باشند. در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

کد خبر 6080488 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر