Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نجفقلی حبیبی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نامزدها به گونه‌ای در این مناظره‌ها سخن می‌گفتند که گویی «فعال مایشا» هستند و وقتی رییس‌جمهوری می‌شوند همه مشکلات کشور را حل و شرایط را زیر و رو کنند و می‌توانند هر کاری که دل‌شان می‌خواهد، انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها،  ادامه داد: وعده‌ها، شعارها و مباحث مطرح شده هیچ سنخیتی با واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور ندارد به گونه‌ای که آدم فکر می‌کند نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مملکت را نمی‌شناسند.

به گفته حبیبی، ضروری است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شرایط کشور سخن گفته، ملاحظات لازم را در نظر گرفته و به گونه‌ای سخن نگویند که دستاوردها و موفقیت‌های کشور زیر سوال برود.

وی با طرح این سوال که آیا آقایان می‌دانند سازوکار کشورداری و ریاست دولت چگونه است، تصریح کرد: آقایان به گونه‌ای صحبت می‌کنند که آدم شک می‌کند که آیا می‌دانند رییس‌جمهوری از چه اختیارات و وظایفی برخوردار و ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به چه شکلی است؟

حبیبی افزود: نامزدی که می‌گوید من فلان کار را می‌کنم، آیا می‌داند که قبل از انجام این کار باید شرایط کشور و ملاحظات بودجه‌ای را در نظر گرفته و در نهایت باید لایحه لازم برای انجام آن کار را به مجلس بفرستد و علاوه بر مجلس، با شورای نگهبان، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و... سروکار دارد؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره سوالات و مباحث مطرح شده در مناظره‌ها نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مناظره‌ها همه مسائل کشور را به مساله اقتصاد تقلیل داده‌اند و درباره مسائل کلیدی دیگر چون موضوعات فرهنگی، آموزشی، سیاست خارجی و محیط زیست و... نیز هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند.

حبیبی، صحبت‌های نامزدها را متناسب با واقعیت‌های کشور ندانست و گفت: سرمایه‌های فرهنگی، جریان‌های فکری و نهادها سازوکارهای قدرتمندی هستند که مقابل رییس‌جمهوری نقش نظارتی دارند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان اختصاصی ایرنا دولت قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان اختصاصی ایرنا دولت قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات ریاست جمهوری گونه ای مناظره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشور‌های غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهاد‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

دکتر رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشور‌هایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

رئیس جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشور‌های غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • رئیسی: هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره