Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  نادر میرزایی روز یکشنبه در نشست مشترک جمعیت هلال احمر و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین، افزود:  تفاهم نامه ملی میان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور منعقد شده است و باید در راستای ترویج و ارائه خدمات اجتماعی، آموزشی، بشردوستانه و امدادی در مساجد هماهنگی لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در این نشست با اشاره به وجوه مختلف فعالیت های جمعیت هلال احمر، اظهار داشت: برنامه های فرهنگی، امدادی و بشردوستی جوانان از جمله اقداماتی است که در جهت ترویج فرهنگ بشردوستی و ارتقای سطح آگاهی عموم مردم در رویارویی با حوادث در هلال احمر استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه از ظرفیت های مشترک هر دو نهاد در راستای انجام تکالیف قانونی، به ویژه قانون مدیریت بحران استفاده خواهد شد، افزود: هم افزایی و تعامل مشترک بین بخشی در ارتقای کمی و کیفی برنامه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی بشردوستانه، عام المنفعه و امدادی محله محور از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

میرزایی برنامه های محله محور را در جهت آگاهی بخشی به شهروندان به ویژه در مناطق محروم بسیار مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر به عنوان متصدی امر آموزش های امدادی و کمک های اولیه می تواند از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیشترین بهره برداری را در این زمینه داشته باشد.  

 حجت الاسلام علی رمضانی رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه هم افزایی این دو نهاد به تعامل بهتر و بیشتر این دو مجموعه کمک شایانی خواهد کرد، عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بستر مناسبی جهت انجام فعالیت های بشردوستانه و ارائه خدمات عام المنفعه و آموزش های امدادی هستند بنابراین این تعامل می تواند اثر بخشی بیشتری در تحقق اهداف هر دو نهاد داشته باشد.

در ادامه این نشست، راه های اجرای برنامه های ترویج و ارائه خدمات اجتماعی، آموزشی، بشردوستانه و امدادی در مساجد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها استان قزوین کانون فرهنگی هنری مساجد سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر حقوق بشر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین کانون فرهنگی هنری مساجد سازمان امداد و نجات هلال احمر استان قزوین کانون فرهنگی هنری مساجد سازمان امداد و نجات هلال احمر حقوق بشر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کانون های فرهنگی و هنری مساجد جمعیت هلال احمر استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حسین ذاکریان گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه میان جمعیت هلال احمر و قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح، جمعیت هلال احمر بیرجند در سال ۱۴۰۲ برای کارکنان وظیفه پادگان‌های این شهرستان، دوره‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را برگزار کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند افزود: در این رابطه ۱۶۷ دوره توسط واحد آموزش جمعیت هلال احمر بیرجند در سال گذشته در پادگان محمد رسول الله (ص)، پادگان ۰۴ و سپاه انصارالرضا (ع) بیرجند برگزار شده است.

ذاکریان از ارائه آموزش‌های امدادی به ۱۱ هزار و ۱۶۴ نفر از نیرو‌های مسلح خبر داد.

وی با قدردانی از مربیان مجرب این دوره‌ها افزود: این آموزش‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز برای نیرو‌های مسلح برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه