Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار گفت: سه هزار نفر در بخش‌های اجرایی و نظارتی، اعضای صندوق‌های رای، نماینده داوطلب‌ها و نیرو‌های نظامی و بازرسی، در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۱۱۸ شعبه اخذ رای شهرستان چابهار فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمدل بامری فرماندار چابهار گفت: تمامی امکانات برای برگزاری انتخابات سالم و حراست از آرای مردم را به کار گرفته‌ایم تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.

او  افزود: وظیفه اصلی ما برقراری امنیت، تضمین سلامت و صیانت از رای مردم است و در این زمینه همه سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد حق کسی در این انتخابات از بین برود.

او تصریح کرد: روز انتخابات، تجلی ملت ایران است و همه ما باید برای سازندگی کشورمان حضوری گسترده داشته باشیم تا در سرنوشت خویش سهیم باشیم.

فرماندار چابهار ادامه داد: برای افراد واجد شرایط، به همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی و یا شناسنامه‌ای که کدملی داشته باشد الزامی و پس از احراز هویت می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

بامری افزود: امکان رای تکراری، افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند، شناسنامه جعلی و متعلق به دیگری و فوتی و خرید و فروش رای در انتخابات هرگز وجود ندارد و می‌توان گفت علاوه بر این، شروع و تجمیع آرای انتخابات هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

او  ادامه داد: رعایت قانون، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات و زمینه فراهم شدن مشارکت حداکثری وظیفه ستاد انتخابات چابهار است.

فرماندار چابهار ضمن درخواست از نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا برای رعایت قوانین مربوط به تبلیغات، تصریح کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی و تخلفات احتمالی نامزد‌ها توسط کمیته‌های انتخاباتی رصد و با هرگونه تخلف به طور جدی برخورد خواهد شد.

او  بیان کرد: کمیته‌هایی همچون پیشگیری از تخلفات، اجرایی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فناوری و پشتیبانی در فرمانداری چابهار برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات تشکیل شده است.

بامری با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن انتخابات در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: رعایت حق‌الناس، قانونمداری و صیانت از آرای مردم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: امیدواریم با رعایت قانون توسط ستاد‌های تبلیغاتی، انتخاباتی سالم و در امنیت کامل با حضور حداکثری مردم و تجلی یوم‌الله دیگری را شاهد باشیم.

بامری با اشاره به رعایت اخلاق و قانونمداری به عنوان دو تکلیف مهم نامزد‌ها افزود: تمامی نامزد‌ها موظف به رعایت موارد قانونی هستند.

او  تصریح کرد: اجرای قانون انتخابات بر عهده فرمانداری بوده و ما نیز تلاش می‌کنیم برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل بر مدار قانون و با رعایت امانتداری و حق‌الناس در دستور کار خود قرار گیرد.

فرماندار چابهار گفت: همدلی در بین تمامی عوامل انتخابات حاکم باشد و بازرسان نیز تعامل خوبی با عوامل اجرایی داشته و با دقت نظر و عمل بر اساس قانون این مسوولیت خطیر را به خوبی به انجام برسانند.

او با اشاره به اصل بی طرفی عوامل انتخابات اظهار داشت: هر فردی از هر جناحی توسط مردم انتخاب شود برای مجریان تفاوتی ندارد، بلکه مهم رعایت دقیق آیین‌نامه‌های اجرایی، رعایت سلامت و دقت در روند برگزاری انتخابات است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فراهم کردن بستر مناسب برای حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: رای اولی‌ها اولین حضور سیاسی خود را تجربه می‌کنند که این مهم، بسیار سرنوشت ساز است. رای اولی‌ها با مشارکت حداکثری و حضور آگاهانه در این نبرد سیاسی دشمن را مایوس و نا امید می‌کنند.

بامری با بیان اینکه تمامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر به دلیل وضعیت قرمز چابهار در بحث شیوع کرونا فقط حق بازگشایی ستاد را در فضای باز و با شرکت حداقل ۱۵ تا ۳۰ نفر را دارند، افزود: بعد از بازگشایی ستاد‌ها محل مورد نظر بسته و همه فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود و تا صبح پنجشنبه یعنی ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

بامری از تمامی نامزد‌ها خواست نسبت به تخریب رقبا پرهیز کنند و در فضای اخلاق‌مدارانه کار‌های تبلیغاتی را پیش ببرند.

او  گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته هیچ نامزدی از شورا‌های اسلامی شهر حق نصب بنر و پلاکارد و عکس در مکان‌های مختلف به جز در محل ستاد انتخاباتی را ندارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می‌شود.

حضور در انتخابات تکلیف شرعی و ملی همگان است

مولوی محمد علی جهانگیرزهی امام جمعه اهل سنت بزمان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هر ایرانی که کشور خود را دوست دارد باید بداند که حضور در انتخابات از لحاظ دینی، شرعی و ملی یک تکلیف همگانی است و باید مشارکت فعالانه در این عرصه داشته باشد.

مولوی محمد علی جهانگیرزهی با اشاره به اینکه قرآن کریم معیارهایی برای انتخاب افراد اصلح بیان کرده اظهارداشت: در قرآن به خصوصیاتی از جمله علم و آگاهی، تعهد و امانت‌داری، قدرتمند بودن و توجه به نیاز جامعه و ارزش‌ها اشاره شده است تا انتخاب آگاهانه داشته باشیم.

او با بیان اینکه اصل حضور و شرکت حداکثری مردم در انتخابات یک ضرورت بسیار دارای اهمیت اجتماعی و سیاسی برای ساخت ایران قوی در سطح جهان است افزود: مردم از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی نیستند و امیدواریم رییس جمهور آینده در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و روحیه مردم تلاش و امید و نشاط را به مردم باز گرداند.

امام جمعه اهل سنت بزمان خاطرنشان کرد: شناخت ویژگی‌های فرد اصلح در اینجا اهمیت فراوانی دارد و بایستی نسبت به آن‌ها آگاهی داشت که برخی از این ویژگی‌ها شامل ایمان، شجاعت، مدیریت داشتن، ایمان و اعتقاد داشتن به توان داخلی و نیروهای داخلی کشور و با انگیزه بودن در انجام امورات مختلف است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

تقویت همبستگی و وحدت ملی با حضور مردم در انتخابات محقق می‌شود

جهاندیده گفت: یکی از سطوح و عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی شرکت مردم در انتخابات است و این حضور می‌تواند باعث تقویت همبستگی و وحدت ملی شود.

 مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان گفت: مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند امنیت داخلی کشور را ارتقا بخشیده و مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت کند.

او با تاکید بر اینکه دشمنان همواره سعی در ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور هستند افزود: اقتدار و جایگاه نظام جمهوری اسلامی به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات تثبیت خواهد شد و ملت انقلابی ما ثابت کرده‌اند همواره به آرمان‌های این انقلاب و امام پایبند هستند و در بزنگاه‌های تاریخی کشور این مساله را نشان داده‌اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان بیان کرد: انتخابات پیش‌رو برای کشور بسیار حساس است و به دلایل مختلفی که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند نه تنها شرکت در این عرصه بلکه توصیه به دیگران برای مشارکت در آن از اهمیت فراوانی برخوردار بوده چرا که انتخابات همیشه به عنوان مظهر اقتدار ملت و نظام اسلامی مطرح بوده است.

او خاطرنشان کرد: هر فردی با هر نوع سلیقه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بسیار پرشور با اتحاد و همدلی بار دیگر بلوغ و شعور سیاسی خود را به جهانیان نشان دهد که توسعه و آبادانی کشور در گرو همکاری و همبستگی ملی و اطاعت از ایشان رقم می‌خورد.

به گفته رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات پیش‌رو در سراسر این استان پیش بینی شده است.

ابوذ کوثری با بیان اینکه از این تعداد صندوق‌های درنظرگرفته شده برای انتخابات ۳۰ درصد شعبه‌های شهری و ۷۰ درصد شعبه‌های روستایی هستند افزود: در مجموع ۴۲ درصد این شعبه‌ها ثابت و هشت درصد نیز سیار است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در سراسر استان یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۰۸ نفر است.

کوثری با اشاره به شمار رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این دوره ۷۳ هزار نفر رای اولی در استان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 اسلامی شهر و روستا شورا های اسلامی شهر سیستان و بلوچستان برگزاری انتخابات مردم در انتخابات فرماندار چابهار حداکثری مردم نامزد ها رای اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: مسئولان دولت و نظام برای اجرای حکم شرعی و قانونی حجاب نمی‌توانند با توسل به روش‌هائی از قبیل گشت ارشاد و بگیر و ببند‌های معمول موفق شوند.

دستیابی به هدف شرعی و قانونی در این زمینه به تجدید نظر اساسی در عملکرد‌های مسئولین و سیاست‌های موجود و معمول حکمرانان نیاز دارد.

حتی ما نیرو‌های باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام که عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقویت آرمان‌های انقلابی و ترویج ارزش‌های دینی کرده‌ایم، اکنون به خاطر حاکم شدن فضای پرمغالطه بر جامعه که محصول قدرت گرفتن عناصر و جریان‌های افراطی است، چاره‌ای غیر از این نداریم که قبل از هر اظهارنظری، شهادتین سیاسی بر زبان و قلم جاری کنیم تا به بی‌دینی و ضدیت با انقلاب و نظام متهم نشویم. به همین دلیل اکنون که می‌خواهیم درباره گشت ارشاد اظهارنظر کنیم شهادت می‌دهیم مسلمان شیعه اثناعشری هستیم و به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی و زبانی و قلمی و قلبی داریم.

این اعتقاد شرعی‌مان را نیز اضافه می‌کنیم که حجاب، یک حکم الهی است و رعایت آن قطعاً به سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند. این را هم قبول داریم که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و تمام ایرانیان غیور لازم است برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن برنامه حساب شده، معقول و منطقی داشته باشند.

اما حضرات مسئولین مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متبلور هستند، هیچ توفیقی برای اجرای احکام شرعی و مقررات قانونی مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد.

علت، کاملاً روشن است و تعجب در اینست که حکمرانان ما چرا به موضوعاتی با اینهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجیب‌تر اینکه بعد از اینهمه شکست در تلاش‌های مکرر در زمینه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان کردن همان روش می‌روند و از خیرخواهان دلسوز هم نمی‌پذیرند که این روش‌ها جواب نمی‌دهند و باید به مسیر صحیح بازگردند.

منظور کسانی که توصیه می‌کنند روش‌های تجربه شده و شکست خورده را کنار بگذارید این نیست که حکمرانان از حکم شرعی و قانونی حجاب صرفنظر کنند و کشف حجاب را به رسمیت بشناسند. منظور اینست که مدیریت جامعه براساس سیاست‌هائی مبتنی باشد که مردم را به دین جذب کند و گرایش قلبی به انجام وظایف دینی و احکام الهی به وجود بیاورد.

عملکرد‌ها متأسفانه اکنون در جهت عکس آن چیزی است که باید باشد و همین نوع عملکرد است که میان مردم و مسئولین و حتی احکام دینی فاصله می‌اندازد.

مردم می‌گویند شما که به نام دین بر این کشور حکومت می‌کنید اگر بی‌عدالتی، تبعیض، مماشات با مفسدان، نادیده گرفتن اهانت به پیامبر و امیرالمؤمنین در موارد خاص، تکریم کسانی که تخلفشان در جابجائی اموال و زمین و باغ کاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان کاملاً مستند است، خواست دین است ما را با چنین دینی نسبتی نیست.

حکمرانان بپذیرند که فقط همین دو فقره اخیر مماشات با آن واعظ اهانت‌کننده و تکریم این امام جمعه موقت مرتبط با ماجرای باغ گل اُزگُل، میلیون‌ها نفر را نسبت به دین بدبین و در اعتمادشان به نظام تزلزل ایجاد کرد، چون این برخورد‌های حاکمیتی به نام دین صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائی برخلاف این واقعیت به حکمرانان رسیده، لازم است در گزارشگران تجدید نظر کنند و تردیدی به خودشان راه ندهند که این گزارشگران حتی اگر خودشان افراد صالحی هستند، از متن جامعه بی‌خبرند. در چنین وضعیتی چگونه فکر می‌کنند ازسرگرفتن مبارزه با بی‌حجابی جواب می‌دهد؟!

با عملکردی که ما داریم، دشمن برای اجرای برنامه‌هایش به هیچ تلاش و سرمایه‌گزاری و هزینه کردن و حتی تبلیغات نیازی ندارد. ما با کارهائی که می‌کنیم به صورت مجانی برنامه‌های دشمن را به دقیق‌ترین شکل به اجرا درمی‌آوریم.

برای خنثی کردن توطئه دشمن، این ما هستیم که باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود و ریزش‌ها به رویش‌ها تبدیل می‌شوند. در غیر اینصورت، متأسفانه باز هم دین باید هزینه اشتباهات حکمرانان را بپردازد. چرا اینهمه از دین خرج می‌کنید؟

دیگر خبرها

  • اولین پس‌لرزه به مراسم عروسی دختر مسئول عالی‌رتبه در هتل لاکچری
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید