Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نشر و پخش دوستان گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب برای کتابفروشان و مخاطبان کتاب در مناطق محروم و شهر‌های دورافتاده یک فرصت ارزشمند محسوب می‌شود.

ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون برنامه‌های تاثیرگذار بر توسعه مطالعه گفت: برنامه‌های متعدد در طی سال‌های اخیر برای توسعه و ترویج سرانه مطالعه و در عین حال کمک به ناشران در نظر گرفته شده، اما برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که به طرح‌های فصلی فروش کتاب شهرت دارد توانسته موفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب برای کتابفروشان و مخاطبان کتاب در مناطق محروم و شهر‌های دورافتاده یک فرصت ارزشمند است، زمانی که قدرت خرید مردم کم است یا قیمت کتاب بالا است برگزاری طرح‌هایی که یارانه دارند هم برای خوانندگان کتاب و هم برای کتابفروشان یک رویکرد خوب محسوب می‌شود.

کریمی ابعاد اجرای برخی طرح‌ها را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: زمانی که فعالیت کتابفروشی‌ها به واسطه اجرای طرح‌های فروش فصلی کتاب با رونق مواجه می‌شود می‌توان تاکید کرد که این روند بسیار ارزنده بوده و درعین حال تاثیرات مناسبی را در چرخه فعالیت‌های فرهنگی به همراه داشته و بدین ترتیب برای سایر رسته‌های حوزه نشر مثل توزیع‌کنندگان و ناشران نیز موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم در شهر‌های دورافتاده و کم‌جمعیت کمتر است، ادامه داد: کتاب کالایی است که در منطقه اعیان‌نشین پایتخت و شهر‌های بزرگ به همان قیمتی عرضه می‌شود که در شهر‌های کوچک و دورافتاده و مناطق محروم فروخته می‌شود.

مدیر نشر و پخش تاثیرطرح‌هایی همانند طرح‌های فصلی کتاب را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: طرح‌های فصلی مزایای قابل توجهی دارد و می‌تواند علاوه بر نشر از کتابفروشی‌های شهر‌های کوچک حمایت کند تا موقعیت خریداری کتاب‌های بهتر و مناسب‌تر برای مردم و علاقه‌مندان کتاب بیشتر فراهم شود.

کریمی پیرامون بهترین زمان برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب نیز توضیح داد: ماه‌های میانی هر فصل بهترین زمان برگزاری طرح‌ها است، زیرا به شروع سال و پایان سال نمی‌خورد، اما اینکه زمان طولانی‌تر باشد به بودجه‌ای بستگی دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار کتابفروشان قرار می‌دهد، طولانی‌تر شدن این زمان رابطه مستقیمی با بودجه طرح دارد و هرچه دولت از افزایش بودجه چنین طرح‌هایی حمایت کند شاهد اتفاق‌های بهتری خواهیم بود.

مدیر نشر و پخش دوستان خاطرنشان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های زیادی به اجرا گذاشته شده، ولی باید تاکید کرد که هدف بازگرداندن نشر و کتاب فروشی‌ها به چرخه فعالیت است لذا همواره با تدبیر باید پیش رفت و شرایط را برای تشویق مردم به منظور خرید کتاب به معنای یک کالای فرهنگی فراهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر طرح های فصلی فروش کتاب برگزاری طرح ها مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،فعالیت سامانه بارشی  برای دومین روز در مناطقی از استان ادامه دارد.

شدت بارش ها در برخی از مناطق  باعث پرآب شدن رودخانه های فصلی/آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب شد.

بارندگی در راین و گلباف با بارش تگرگ همراه بود،مناطق مرتفع نیز شاهد نزول برف بهاری بود.

در راور بارش باران ابگرفتگی معابر و جاری شدن رودخانه های فصلی در کوهساران و شهرهجدک را درپی داشت، کمربندی راور هم به علت طغیان رودخانه برای ساعاتی یکطرفه شد.

جاده کوهبنان -زرند  نیز بر اثر بارندگی ها مسدود که  با تلاش راهداران این مسیر بازگشایی شد.

در شهداد و اندوهجرد نیز فعال شدن رودخانه فصلی  باعث مسدود شدن برخی راه های روستایی بر اثر سیلاب شد.  

در راین نیز بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیلاب آبگرفتگی معابر را در پی داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • قیمت یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)