Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «دیده‌بان صبح، نگران عصر؛ با نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم صفدر حیدری» نوشته «محمد محمودی نورآبادی» به زودی از سوی انتشارات «خط مقدم» منتشر می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمودی نورآبادی، درباره این کتاب می‌گوید: «در این اثر به دنبال نشان دادن الگویی رفتاری برای خانواده‌ها و همچنین معرفی چهره‌ی واقعی یک مجاهد به عنوان انسانی رئوف، مردم‌دار و اهل تقید و تقوا بوده‌ام».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه می‌دهد: حاکم بودن روح زلال روستایی و عشایری بر کلیت روایت و نمایش صحنه‌های مجاهدت نیرو‌های مقاومت در جریان شکست محاصره دو شهر مسلمان‌نشین نبل و الزهرا از ویژگی‌های اصلی این کتاب است».

نویسنده کتاب یادآور می‌شود: برای بهتر شدن کیفیت کار و آشنایی بیشتر با فضای محل شهادت شهید حیدری، سفری دو هفته‌ای به مناطق جنگی سوریه داشتم و از شهر‌های نبل و الزهرا و محل شهادت شهید، یعنی آخرین خانه از شهرک حَردَتین به طرف نبل و الزهرا بازدید کردم».

شهید حیدری، چهارمین شهید مدافع حرم از شهرستان نورآباد ممسنی است که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام شده بود و در روز ۱۴ بهمن ۹۴ در جریان آزادسازی محاصره چهارساله «نبل» و «الزهراء» در شمال غرب حلب به شهادت رسید.

محمد محمودی نورآبادی، در اول آذرماه ۱۳۵۰ در روستای مهرنجان شهرستان ممسنی به دنیا آمد، این نویسنده و رزمنده دفاع مقدس آثار مختلفی در کارنامه خود دارد که برخی از آن‌ها همچون «سرریزون»، «کاش چشمهایش دروغ گفته باشد»، «خنده زار»، «نبرد هِسجان» و «هزار و یک جشن» حائز رتبه شده‌اند.

کسب رتبه اول سیزدهمین جشنواره دوسالانه انتخاب کتاب سال دفاع مقدس، رتبه اول هفتمین جشنواره پاسداران اهل قلم، برگزیده چهارمین جشنواره کشوری داستان انقلاب، رتبه اول هشتمین جشنواره پاسداران اهل قلم، برگزیده (مقام اول) و تنها اثر برنده‌ی دیپلم افتخار در پنجمین جشنواره‌ی کشوری داستان انقلاب و تقدیر شده در دوازدهمین جشنواره شهید حبیب غنی پور برخی از افتخارات محمودی نورآبادی است.

از وی به‌تازگی کتاب «ستاره‌های بلوچ» منتشر شده است و کتاب «دیده‌بان صبح، نگران عصر» این نویسنده به زودی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معرفی کتاب انتشار کتاب دفاع مقدس محمودی نورآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح پنج‌شنبه در نشست خبری با اشاره به در پیش بودن هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم، گفت: برای این هفته حدود ۴۰۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یکی از شخصیت‌های بارز و تأثیرگذار در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی بود، افزود: اگر نسل امروز به دنبال گام برداشتن در مسیر درست است، بی‌تردید آثار شهید مطهری امروز هم می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای معرفتی این نسل باشد.

این مسؤول با یادآوری اینکه سپاه پاسداران فقط یک مجموعه نظامی نبوده، بلکه مجموعه‌ای عقیدتی و مذهبی نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: در همین راستا مواردی چون ارتقای بصیرت دینی و انقلابی، تأمین و ترویج معارف انقلابی، حکیمانه شدن رفتار سیاسی و … جز وظایف ذاتی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران محسوب می‌شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان در ادامه گریزی به دیگر برنامه‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان زد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم این حوزه، برگزاری ۲۰ هزار مورد جلسه بصیرتی طی سال گذشته بود. به لحاظ جمعیت آماری نیز ۸۰ هزار نفر در برنامه‌ها و دوره‌های عقیدتی و معرفتی بسیج استان در سال گذشته شرکت کردند.

بیگدلی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز به هیچ گروهی اجازه بهره‌برداری از این مجموعه را نداده و این خود حاکی از وابسته نبودن آن به جریانات مختلف است، اظهار کرد: یکی از افتخارات این مجموعه نظامی و عقیدتی، ایستادن در کنار نهادهای مختلفی است که در مسیر انقلاب حرکت کرده و قصد کمک به نظام اسلامی را داشته‌اند.

وی با یادآوری اینکه ۸ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا با رویکرد آثار شهید مطهری و … از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

کد خبر 6088372

دیگر خبرها

  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد