Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی ادامه‌دار بودن روند شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و همچنین اعلام وضعیت قرمز در برخی از این شهرها، زمزمه‌های تغییر زمان برگزاری آزمون‌های سراسری از جمله کنکور و کارشناسی ارشد از سوی برخی داوطلبان مجددا قوت گرفت. 

در این رابطه دکتر منصور غلامی وزیر علوم در خصوص امکان تعویق آزمون های ارشد و سراسری به دلیل شیوع کرونا ویروس به ایسنا گفت: تمامی برنامه‌های ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و طبق قانون وظیفه داریم برنامه‌های اجرایی خودمان را انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس آزمون‌های پیش رو اعم از آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری به موقع برگزار خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها زمانی آزمون های ملی ما لغو خواهند شد که ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری برای این اقدام صادر کند. حتی سال گذشته نیز احتمال برگزاری کنکور در موعد مقرر ۵۰ درصد بود ولی خوشبختانه این آزمون در همان تاریخ اعلام شده برگزار شد و هیچ نگرانی هم پیش نیامد.

وزیر علوم یادآور شد: برای امسال نیز فکر می‌کنم اگر ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی برای توقف برگزاری آزمون ها ایجاد نکند ما این آزمون‌ها را به خوبی برگزار خواهیم کرد و مراقب سلامت داوطلبان نیز هستیم.

دکتر غلامی تاکید کرد: آزمون‌های ما در فضا و فاصله‌های مشخص برگزار می‌شود. ضمن اینکه ما تجربه خوبی از برگزاری این آزمون‌ها در سال گذشته نیز داریم و هیچ نگرانی برای برگزاری سالم آزمون‌های ارشد و سراسری نداریم و امیدواریم شرایط طوری نباشد که ستاد کرونا مانع برگزاری این آزمون‌ها شود.

وزیر علوم اظهار کرد: متاسفانه شرایط در سال گذشته نیز به گونه ای بود که برخی از داوطلبان آزمون های مختلف در مواقعی از سال تحت تاثیر یک جوی که ممکن است واقعی نباشد و تاثیری هم نداشته باشد قرار گرفتند، لذا ممکن بود آنگونه که باید و به خوبی درس خود را نخواندند و دچار مشکلاتی شدند؛ بنابراین داوطلبان امسال باید مراقبت کنند و تحت تاثیر این شرایط قرار نگیرند و ما نیز در باب مراقبت از سلامت آنها تلاش زیادی خواهیم کرد.

همچنین فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تا کنون هیچ برنامه ای برای تعویق آزمون های پیش رو از جمله کنکور به این سازمان اعلام نشده است، تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور صرفا یک سازمانی اجرایی است و موظف طبق برنامه زمانی اعلام شده آزمون های خود را برگزار کند. بنابراین متولی تعویق آزمون ها ما نیستیم وستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم گیرنده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون هیچ خبری مبنی بر تعویق زمان برگزاری آزمون ها از جمله کنکور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به  سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نشده است، اظهار کرد: ما طبق برنامه زمان بندی اعلام شده موظف به برگزاری این آزمون ها هستیم. طبق آخرین نامه ابلاغی از سوی این ستاد آزمون سراسری در روزهای چهارشنبه ۹، پنجشنبه ۱۰، جمعه ۱۱ و شنبه ۱۲ تیر ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

زرین اظهار کرد:طبق برنامه ریزی قبلی، آزمون گروه آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه نهم، گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه دهم تیرماه، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۱۱ تیر و  گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز صبح روز ۱۲ تیر ماه برگزار می شود و متقاضیان لازم است از روز یکشنبه ۶ تیر ماه سال جاری نسبت به پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون سراسری اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز این سازمان نقشی در تعویق زمان برگزاری آزمون ها نداشت و امسال نیز هر زمانی ابلاغی برای تعویق زمان آزمون های ملی داشته باشیم به داوطلبان اعلام خواهیم کرد.

بر اساس آخرین تقویم زمانی برگزاری آزمون ها که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، آزمون های استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا  و  استخدامی سازمان آتش نشانی نیز طیق برنامه و روز شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود و المپیاد دانشجویی غیرمتمرکز (دوره ۲۶)  کارشناسی ارشد نیز روز جمعه اول مرداد برگزار می شود.

آزمون سراسری در روزهای چهارشنبه ۹، پنجشنبه ۱۰، جمعه ۱۱ و شنبه ۱۲ تیر ماه سال ۱۴۰۰ و آزمون کانون وکلای دادگستری و دبیرستانهای شبانه روزی دانشگاهها در روز جمعه ۲۵ تیر برگزار خواهد شد. همچنین آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز طی روزهای چهارشنبه تا جمعه ۶ تا ۸ مرداد برگزار می شود.

زمان برگزاری آزمون کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی) و کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نیز ۲۲ مرداد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، زمزمه های تعویق مجدد زمان برگزاری آزمون های مهم در حالی شنیده می شود که کمتر از یک ماه به برگزاری کنکور باقی مانده است و تمامی برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این آزمون انجام شده است. آزمون کارشناسی ارشد نیز که قرار بود اردیبهشت ماه برگزار شود به تعویق افتاده و مرداد ماه برگزار خواهد شد. بنابراین بیان اظهار نظرها و درخواست هایی مبنی بر تعویق آزمون های سراسری از جمله کنکور و درخواست تغییر مداوم زمان برگزاری این آزمون ها تنها موجب سر در گمی و بلاتکلیفی داوطلبانی خواهد شد که بیش از یک سال برای رسیدن به چنین روزی برنامه ریزی کرده اند و تبعات آن به مراتب بیشتر از نگرانی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

از طرف دیگر هم مشخص نیست که بحران شیوع کرونا کی تمام خواهد شد؛ بنابراین داوطلبان نگران این هستند بالاخره همزمان با تقویم رسمی آموزشی کشور یعنی از ابتدای مهر ماه نام آنها به عنوان پذیرفته شده دانشگاه ها اعلام خواهد شد یا همانند سال گذشته کلاس های آموزش خود را با تاخیر و به صورت مجازی آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون ها برگزاری این آزمون ها تعویق آزمون ها کارشناسی ارشد برگزار می شود جمله کنکور سال گذشته نیز گروه آزمایشی تعویق زمان ۱۲ تیر ماه خواهد شد صبح روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، محمد حسین حاجیلو قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از خانواده محترم داوطلبان آزمون سراسری درخواست می کنم در چند روز باقیمانده تا کنکور مراقب فرزندان خود باشند و محیطی آرام و بدون استرس را برایشان فراهم کنند.

وی در مورد تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در سه بخش قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون سراسری در حال انجام است و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آزمونی امن و در سلامت کامل اندیشیده شده است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  با تأکید بر اینکه والدین گرامی و به ویژه داوطلبان عزیز باید مراقب باشند  تا فریب کانال های مجازی متخلف را نخورند، گفت: لازم است داوطلبان  هوشیار باشند تا تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به  دست این افراد  سودجو ندهند چراکه این سوداگران هدفی جز اخاذی و کلاهبرداری ندارند بنابراین ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها  که همگی تحت رصد دستگاه های امنیتی هستند، خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در خصوص عضویت داوطلبان آزمون سراسری در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب هشدار داد و گفت: مطابق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری  که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری تخلف 1 تا 10سال محرومیت از آزمون به دنبال دارد.

حاجیلو درباره اطلاع رسانی عمومی جهت تنویر افکار عمومی گفت: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و بر مبنای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای پیشگیری از تخلفات احتمالی آزمون سراسری، پیامکی به کلیه شهروندان سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیلو در پایان  با تشکر از زحمات دستگاه‌های قضائی، امنیتی، انتظامی و اجرایی، گفت: وزارت کشور، استانداران و فرمانداران خیلی پررنگتر از گذشته در راستای امنیت آزمون، برای برگزاری آزمون سراسری که پدیده ای  ملی و تعیین کننده سرنوشت جوانان کشور  است با تمام توان پای کار هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتشار سوالات کنکور 2 ساعت پس از برگزاری آزمون سازمان سنجش: فقط یک صفحه از سوالات کنکور منتشر شد/ متقلب را دستگیر کردیم

دیگر خبرها

  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۹ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در کنکور ۱۴۰۳
  • کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور از فردا دوشنبه توزیع می شود
  • داوطلبان فریب فروش سوالات کنکور را در فضای مجازی نخورند
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ + زمان دریافت، محل برگزاری sanjesh.org