Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:16:28 GMT

حافظه ضعیف عضو شورای شهر در مورد ضرب و شتم دستفروشان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۱۶۷

حافظه ضعیف عضو شورای شهر در مورد ضرب و شتم دستفروشان

به گزارش خبرنگار مهر، الهام فخاری در نطق پیش از دستور خود در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران یکی از دستاوردهای شورای پنجم شهر تهران را سیلی نخوردن حتی یکی از شهروندان از مأموران شهرداری عنوان کرد و گفت: ما در این دوره تلاش کرده‌ایم که آرامش روان را به شهروندان تهرانی بازگردانیم.

وی با اطمینان اعلام کرد: طی ۴ سال گذشته نه تنها ضرب و شتم دستفروشان در تهران رخ نداده، بلکه فعالیت دستفروشان به عنوان افراد دارای حقوق شهروندی به رسمیت شناخته شده و بسیاری از معضلات نیز مورد پذیرش قرار گرفته و به جای انکار راهکارهایی منطقی برای مواجهه با آن اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان در حالی از سوی رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بیان شده است که کمتر از یک ماه پیش (۲۴ اردیبهشت) فیلم کتک خوردن یکی از دستفروشان در شهر ری به دست مأموران شهرداری منتشر شد، متخلفان از سوی دادستانی دستگیر شدند و این اقدام اعضای شورای شهر را هم به واکنش واداشت.

ماجرای ضرب و شتم این دستفروش از سوی مأموران شهرداری تهران در روز عید فطر این طور گزارش شده که مأموران شهرداری، دسته جمعی بر سر یک مرد دستفروش که برای تأمین معاش خود در گوشه‌ای بساط پهن کرده ریخته‌اند، و او را به قصد کشت کتک زدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری بعد از انتشار این خبر از بازداشت این سه مأمور سد معبر شهرداری خبر داده اعلام کرد: شاکی چند سال به صورت سیار در مقابل مغازه‌ای عینک فروشی می‌کرده است، و متهمان به صورت هفتگی از این فرد مبلغی پول دریافت می‌کردند تا اجازه دهند که دست فروش کند. اما وقتی دست فروش حق حساب خود را نمی‌دهد او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار فیلم ضرب و شتم این دست فروش توسط مأموران شهرداری تهران ابراز داشت: برخورد خشونت‌آمیز با دست فروشان قانونی و انسانی نیست، آن‌هم در شرایط سخت اقتصادی ناشی از کرونا و تحریم‌ها.

پیش از این هم محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، گفته بود: تعداد اتفاق‌هایی این چنینی بیش از آن چیزی است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

جالب‌تر آنکه در آذرماه ۹۶ که ماه‌های ابتدایی شروع فعالیت الهام فخاری در شورای شهر بود در واکنش به ضرب و شتم یک دست فروش و تأیید تخلف صورت گرفته انتشار تصاویر ضرب و شتم دست‌فروشان توسط شهروندان را به عنوان یک ابزار نظارتی قوی برشمرده بود.

طی ۳ سال گذشته بارها اخبار مربوط به ضرب و شتم دست فروشان در سطح شهر تهران منتشر شد. و بهمن ماه سال ۹۷ شورای اسلامی شهر تهران تصمیم گرفت برای سامان دادن به این مساله مصوبه‌ای داشته باشد، اما اعضا باز هم بر سر موضوع دست فروشان اختلاف نظر داشتند و برخی معتقد بودند که دست فروشی یکی از مصادیق سد معبر است و با توجه به ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظیفه شهرداری مقابله با پدیده با آن به عنوان سد معبر است.

ساماندهی دست فروشان در سه موضوع شناسنامه دار کردن دست فروشان، ساماندهی محل فعالیت دست فروشان و زمان و ساعات فعالیت از موضوعاتمورد پیگیری شورای شهر پنجم بود که طی این مدت در هیچکدام از این سه موضوع به موفقیتی دست نیافت.

حال سوال اینجاست رئیس کمیته اجتماعی شورای پنجم شهر تهران چطور سعی کرده است با سرپوش گذاشتن بر عدم موفقیت شورای شهر و تخلفات جاری حوزه شهری در دوره مسئولیت خود سعی در اقناع و شاید فریب شنوندگان نطق خود در موفقیت دوره مسئولیتش داشته باشد و باز از آنها بخواهد که با ارائه آمارهای غیر واقعی خود را گزینه مناسبی برای تصدی مسئولیت برای دوره بعد شورای شهر معرفی کند.

کد خبر 5232702

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران الهام فخاری شورای شهر تهران سد معبر ضرب و شتم ساماندهی دستفروشان انتخابات 1400 شهرداری تهران شورای شهر تهران روز دختر وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا وضعیت معابر توسعه گردشگری سازمان محیط زیست صنایع دستی گردشگری مأموران شهرداری شورای شهر تهران ضرب و شتم دست دست فروشان دست فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G با تراشه Dimensity 6100 Plus به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی 13C 5G در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای وارد بازار هند شده است، اخیراً رندرهایی از این محصول منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه آبی آن نیز به زودی عرضه می‌شود؛ این محصول در سه مدل وارد بازار خواهد شد، مدل اول با چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۲۵ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مدل دوم با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌شود و مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی ردمی 13C 5G دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است، یک حسگر اثرانگشت نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه شده است؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌‏شود و به تراشه Dimensity 6100 Plus مجهز شده است و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی داخلی microSD همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی 13C 5G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.2، GPS، یک پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

کد خبر 747380

دیگر خبرها

  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم