Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در اطلاعیه شورای اطلاع رسانی دولت درخصوص اتهام‌زنی غیرمنصفانه به دولت توسط  برخی نامزدها در خصوص طرح اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در آبان ماه سال ۱۳۹۸ در مناظرات انتخاباتی، آمده است: 

مخالفین دو طرح ضد توطئه ترامپ «طرح کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفر» و «طرح صادرات بنزین»

در پی طرح چندباره موضوع تصمیم حاکمیتی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در آبان ماه سال ۱۳۹۸ در مناظرات انتخاباتی و اتهام‌زنی غیرمنصفانه به دولت در این زمینه، موارد ذیل را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند؛
چنانکه پیش از این نیز بارها اعلام گردیده، ‌ مباحث مربوط به اصلاح قیمت بنزین، از آنجا که یک تصمیم کلان ملی و حاکمیتی به شمار می‌رفت در جلسات متعدد سران قوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از اینکه در خصوص همه ابعاد و جوانب آن، ‌ اتفاق نظر حاصل شد، مصوبه به امضا سران سه قوه رسیده و خدمت مقام معظم رهبری ارسال گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تایید مصوبه از سوی رهبر انقلاب نیز، اجرای مصوبه از سوی شورای امنیت کشور در دستور کار قرار گرفت.  

در پی اجرای این مصوبه تمام درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین به ۶۰ میلیون ایرانی پرداخت شد و دولت مطلقا درآمدی از این راه برای مصارف بودجه‌ای دریافت نکرد. پرداخت این مبلغ هم اکنون نیز تحت عنوان یارانه معیشتی ادامه دارد.

ضمن اینکه اجرای این مصوبه صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف بنزین در کشور به همراه داشت و از محل همین صرفه‌جویی، کشور  در مدت زمان بسیاری کوتاهی از واردکننده بنزین به صادرکننده تبدیل شد.  

در این میان آنچه حائز اهمیت است؛ ‌ اجرای مصوبه در ابتدا به خوبی و با کمترین حاشیه پیش رفت اما پس از حدود ۲۴ ساعت، برخی مخالفت‌ها از سوی برخی گروهها و اشخاص سیاسی و برخی مسئولان عملا اجماع حاکمیتی حول این مصوبه را پیش چشم مردم شکست و منجر به تحریک افکار عمومی شد.

به این ترتیب تحرکاتی که صرفا با هدف تخریب دولت انجام شد، کشور را با اعتراضات آبان ماه ۹۸ مواجه ساخت که با بیانات صبح یکشنبه ۹۸/۸/۲۶ مقام معظم رهبری این توطئه خنثی شد.

البته و در بررسی‌های پسینی نیز هیچ‌گاه نقش عوامل و افرادی که اینچنین منافع و مصالح ملی به مسلخ رقابت‌های جناحی ناموجه بردند، مورد توجه قرار نگرفت.

از همین رو دولت ضمن یادآوری برخی الزامات قانونی و اخلاقی به نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله پرهیز از دروغگویی آشکار  - اتهام زنی - شانه خالی کردن از مسئولیت، از مراجع ذیصلاح درخواست می‌نماید به نقش عواملی که با شکست اجماع حاکمیتی و تحریک افکار عمومی، اعتراضات مردمی را در سال ۹۸ کلید زده و بعدها به آن دامن زدند، ‌ رسیدگی کرده و حاصل رسیدگی‌ها را با شفافیت با مردم درمیان بگذارند.

 نحوه و شیوه برخورد با اغتشاش جزء مسئولیت های دولت نیست.
 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای امنیت کشور مقام معظم رهبری دولت ترامپ پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای امنیت کشور مقام معظم رهبری انتخابات ۱۴۰۰ شورای امنیت کشور مقام معظم رهبری دولت ترامپ اصلاح قیمت اتهام زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز مرجانی عصر دوشنبه طی اولین جلسه شورای اداری در سال جاری با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران اظهار کرد: وعده صادق در پاسخ به این شرارت صهیونیست‌ها بسیار مدبرانه و به موقع بود.

فرماندار فومن با بیان اینکه مدیران با اطلاع رسانی دقیق عملکرد دولت سیزدهم را بازگو کنند، افزود: بحث جهاد تبیین برای ارائه خدمات نظام و انقلاب در تمام حوزه‌ها یک ضرورت است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ادامه داد: تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی دارد که باید در این خصوص همه ظرفیت‌ها بکارگیری شود.

مرجانی با بیان اینکه اطلاع رسانی خدمات و عملکرد نظام و دولت باید بدون بزرگ نمایی و غلو انجام شود، تصریح کرد: بسیاری از مواقع عدم اطلاع مردم از امور، سبب می‌شود اتفاقات دیگری بیفتد بنابراین رسالت سنگینی در این خصوص بر عهده روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها است.

وی در خصوص رعایت عفاف و حجاب گفت: نظام جمهوری اسلامی در کنار دستاوردها با تلاش برای ایجاد یک جامعه ایرانی و اخلاقی برای پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی به مساله عفاف و حجاب پرداخته چرا که این امر برای حفظ حریم امنیت و ارتقای سطح فرهنگ جامعه ضرورت دارد.

کد خبر 6079244

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند
  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است