Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی پایان گرسنگی، فقر و بهبود سلامتی به‌عنوان مهمترین مواردی است که بیشتر افراد جهان خواستار آن هستند. نتایج بررسی جدید نشان داد که بیش از نیمی از مردم جهان بر این باورند که این موارد باید اولویت باشد، اما افراد تصور می‌کنند که دولت‌ها در این زمینه اقدامات کافی انجام نمی‌دهند.

به نقل از ویفروم، شرکت‌کنندگان با پاسخ به این سوال که اگر بتوانید سه مورد در دنیا را تغییر دهید، چه چیزهایی است؟ در یک نظرسنجی شرکت کردند و پایان گرسنگی، فقر و بهبود سلامتی همه افراد کره زمین را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع جهانی اقتصاد و ایپسوس (شرکت تحقیقات جهانی بازار و متخصص در نظرسنجی) با نظرسنجی از ۲۰ هزار شرکت‌کننده در ۲۸ کشور جهان دریافتند که افراد درباره این سه اولویت اصلی، اتفاق‌نظر دارند.

پایان گرسنگی، اولویت ۲۰ کشور از ۲۸ کشور، پایان فقر، اولویت اول در چهار کشور و سوم در ۱۹ کشور بود، همچنین سلامتی و رفاه در چهار کشور، برتری اول و در ۱۲ کشور برتری سوم را داشت.

در این نظرسنجی که با مشارکت مجمع جهانی اقتصاد انجام شده است از مردم خواسته شده تا سه اولویت بعدی خود را نیز انتخاب کنند که شامل آب تمیز و بهداشتی، کار مناسب و رشد اقتصادی و آموزش با کیفیت بود.

اهداف دیگر از جمله آب‌وهوا (انگلستان)، زندگی زیرآب (آلمان)، صلح، عدالت و نهادهای قوی (کره جنوبی)، کاهش نابرابری (بلژیک) و برابری جنسیتی (هند) نیز برای افراد برخی از کشورها اهمیت داشت.

نتایج این بررسی نشان داد، با وجود این‌که این موارد هدف قرار داده شده است اما مردم معتقدند که دولت‌ها برای تحقق این اهداف تا سال ۲۰۳۰ به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.

بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده (۵۳ درصد) اظهار کردند: دولت آنان سهم کمتری درباره مسئولیت خود نسبت به اهداف توسعه پایا (SDG) دارد. این احساس در برخی از کشورها مانند مجارستان، ۷۱ درصد، کلمبیا ۶۹ درصد، آفریقای جنوبی ۶۹ درصد و برزیل ۶۷ درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گرسنگی فقر فقر و گرسنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است

 یواس‌ای تودی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های اخیر اعلام کرد که محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در میان جوانان این کشور در حال کاهش است و این امر می‌تواند زنگ خطری برای این سیاستمدار دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده باشد.

طبق آخرین نظرسنجی‌ها معلوم شده است که بایدن محبوبیت خود را در میان رای دهندگان جوان از دست می‌دهد و عمده دلیل آن نارضایتی این قشر از عملکرد دولت در مناقشه رژیم اسرائیل و حماس است.

نظرسنجی جوانان هاروارد که از افزون بر ۲۰ هزار جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله انجام شده است، نشان داد که بایدن نسبت به دونالد ترامپ دیگر نامزد انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، عملکرد بهتری داشته است ولی آمار کلی در میان جوانان برای دولت فعلی در حال ریزش است.

بر اساس این گزارش ۶۰ درصد از رای دهندگان جوان زیر ۳۰ سال از بایدن و تنها ۳۰ درصد از ترامپ حمایت کردند. همچنین در مجوع ۵۱ درصد از کل جوانان از بایدن و ۲۸ درصد از ترامپ حمایت داشتند.

ستی وارن، مدیر مؤسسه سیاست در مدرسه هاروارد کندی، در بیانیه‌ای خبری گفت: جوانان امروز نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه کشور ما به کجا می‌رود، دارند.

وی افزود: جوانان کشور در حوزه‌های اقتصاد، سیاست خارجی، مهاجرت و آب و هوا، نگرانی دارند و به طور فزاینده‌ای آماده هستند تا صدای خود را در نوامبر امسال در پای صندوق‌های رای به گوش مردم برسانند.

درگیری اسرائیل و حماس یکی از موضوعاتی است که رای دهندگان جوان را به پای صندوق‌های رای می‌کشاند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که جوانان آمریکایی بیشتر فکر می‌کنند که حملات اسرائیل غیرقابل توجیه است.

مهاجرت نیز به موضوع داغ دیگری تبدیل شده است. در حالی که ۵۳ درصد از جوانان آمریکایی فکر می‌کنند که در مرز جنوبی بحران وجود دارد، ۵۰ درصد موافقند که مهاجران فرهنگ ایالات متحده را بهبود می‌بخشند و ۴۵ درصد مخالف ساخت دیوار هستند.

این گزارش تاکید دارد که به طور کلی نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که بایدن در میان رای دهندگان جوان از حمایت ضعیفی برخوردار است.

نظرسنجی اخیر دانشگاه سافولک که در ژانویه منتشر شد، نشان داد که در میان رای دهندگان زیر ۳۵ سال، ترامپ پیشتاز است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • کیفیت و پایداری درآمدهای مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است
  • سکولاریسم جهانی و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عاملان بی‌حجابی هستند
  • عدالت و انسجام اجتماعی؛ مهمترین موضوعات محوری در قرآن
  • یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است