Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@20:22:22 GMT

مسافرنماها در انتظار صدور حکم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۳۲۳

مسافرنماها در انتظار صدور حکم

2 مرد جوان که در پوشش مسافر از 14 راننده به روش خفت‌گیری سرقت کرده بودند صبح روز گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اواخر سال ۹۷ با شکایت مرد جوانی که مدعی بود در دام یک مسافرنما و همدستش افتاده و با تهدید چاقو مورد سرقت قرار گرفته، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس‌از شکایت مرد جوان مأموران شناسایی عاملان زورگیری و سرقت را در دستور کار قرار دادند تا اینکه شکایت مشابه دیگری به دست پلیس رسید و بعد از آن هم شکایات مشابه دیگری ثبت شد و این تعدد شکایات گویای آن بود که 2 مرد زورگیر در طول یکسال از 14 نفر زورگیری کرده‌اند.
در ادامه مأموران موفق شدند دو سارق زورگیر به‌نام‌های رضا و حسن را شناسایی و دستگیر کنند و آنها در همان بازجویی‌های اولیه به 14 فقره خفت‌گیری اعتراف کردند و پرونده‌شان با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
در جلسه محاکمه نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست، برای رضا ۳۰ ساله به اتهام ۱۴ فقره سرقت با سلاح سرد و آزار و اذیت و برای حسن ۲۵ ساله به اتهام معاونت در این جرایم درخواست اشد مجازات کرد.
بعد از آن اولین شاکی به جایگاه رفت و گفت: اواخر اسفند ماه سال ۹۷ با ماشینم مسافرکشی می‌کردم که 2 نفر از من خواستند به‌صورت دربست آنها را به ورامین ببرم. در میانه راه آنها با تهدید چاقو جیبم را خالی کردند و من را از ماشینم بیرون انداختند و خودروام را هم سرقت کردند. من بابت سرقت‌ از آنها شاکی هستم اما آنچه اوضاع مرا به هم ریخته آسیب روحی است که در این یکسال به من وارد شده است. متهمان آن شب سرم را زیر لاستیک ماشین نگه داشتند و تهدید کردند اگر گوشی موبایل و پول‌هایم را به آنها ندهم با ماشین از روی سرم رد می‌شوند. هنوز بعد از یکسال کابوس آن شب رهایم نمی‌کند. حالا هم که آنها دستگیر شده‌اند از طرف آنها تهدید به مرگ شده‌ام. حتی مادر یکی از متهمان در راهروی دادگاه به من فحاشی می‌کند. با این حال من در مورد رضا شکایتی ندارم اما برای حسن که برایم چاقو کشید و من را تهدید به مرگ کرد درخواست اشد مجازات دارم.
پس از آن دومین شاکی به جایگاه رفت و گفت: یازدهم اسفند ماه سال ۹۸ این 2 متهم را در اتوبان امام علی سوار خودروام کردم تا به‌صورت دربستی آنها را به قیام‌دشت ببرم. اما در میانه راه آنها از من خواستند مسیرم را به سمت شهرک انقلاب تغییر دهم و دقایقی بعد هم حسن چاقویش را زیر گلویم گذاشت و تلفن همراه، کارت عابربانک و پول‌هایم را گرفت. بعد هم رضا اسلحه‌ای از جیبش بیرون آورد و من را تهدید به مرگ کرد. سپس مرا از ماشینم بیرون انداختند و خودروام را دزدیدند. متهمان حتی برای 3 دوستم پیامکی با این عنوان که به پول نیاز دارم ارسال کردند و آنها هم که فکر می‌کردند من پیامک را داده‌ام 2 میلیون تومان پول واریز کردند.
در ادامه هم سایر شاکی‌ها به جایگاه رفتند و پس از شرح ماجرا برای متهمان درخواست اشد مجازات کردند.
بعد از آن حسن به جایگاه رفت و گفت: من در یک شرکت اپراتور بودم اما پس از فوت پدرم مجبور شدم علاوه بر مخارج زندگی خودم، هزینه‌های زندگی مادرم را هم تأمین کنم و چون نمی‌توانستم از پس مخارج بربیایم به ناچار تصمیم گرفتم با خفت گیری و سرقت پول به دست بیاورم. من ۱۴ فقره خفت‌گیری را قبول ندارم و فقط ۵ بار دست به سرقت زدم و تاکنون هم رضایت 3 نفر از شاکی‌ها را گرفته ام. من در پلیس آگاهی تحت فشار به ۱۴ فقره اعتراف کردم.
این متهم درباره حمل سلاح هم گفت: من اسلحه نداشتم. فندکی داشتم که شبیه به اسلحه بود و یکی از شاکی‌ها را با آن تهدید کردم.
رضا متهم دیگر این پرونده که با قرار وثیقه آزاد بود به جایگاه رفت و گفت:من فقط ۵ فقره خفت‌گیری را قبول دارم. فقط در یکی از سرقت‌ها چاقو در دست داشتم که چاقو را به سمت هیچ کدام از شاکیان نگرفتم. باور کنید فریب خوردم حتی در هیچ کدام از سرقت‌ها یک ریال هم نصیب من نشد. حالا هم رضایت شاکی‌ها را گرفته‌ام و پشیمان هستم.
وی ادامه داد: من قبلاً به خاطر اعتیاد به موادمخدر دست به سرقت می‌زدم اما بعد از این ماجرا در بیمارستان بستری و درمان شدم و حالا هم توبه کرده‌ام و از قضات می‌خواهم من را عفو کنند.
بعد از اظهارات متهمان و وکلای آنها، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خفت گیری شاکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد

رئیس‌جمهور کلمبیا گفت که اگر تل‌آویو به آتش‌بس پایبند نباشد، روابط دیپلماتیک خود با آن را قطع خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا امروز -سه‌شنیه- رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرد.

طبق گزارش الجزیره، پترو گفت: «اگر اسرائیل به تصمیم شورای امنیت مبنی بر ایجاد آتش‌بس در غزه پایبند نباشد، روابط دیپلماتیک خود با آن‌ها را قطع خواهیم کرد».

از سوی دیگر، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به این اظهارات مدعی شد: «حمایت رئیس جمهور کلمبیا از حماس لکه ننگی بر پیشانی مردم این کشور است و ما به دفاع از مردم خود ادامه می‌دهیم و تسلیم هیچ فشاری نخواهیم شد».

این اظهارات درحالی بیان شده است که شورای امنیت عصر دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف جنگ در نوار غزه تصویب کرد.

این قطعنامه خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه» است.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سپاهان باشگاه تراکتور را تهدید کرد
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • اسرائیل گزارشگر سازمان ملل را تهدید کرد
  • بارش‌های رگباری در استان چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وقوع رعد برق در چهارمحال و بختیاری
  • هیات‌های مذهبی استان بوشهر در انتظار حمایت‌های دولتی
  • تهدید سیل برای ۳ قنات در بخش مرکزی تفت
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد