Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-22@23:08:53 GMT

اتقوا الله؛ پیروزی به چه قیمتی؟!

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۳۸۰

اتقوا الله؛ پیروزی به چه قیمتی؟!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مسعود پیرهادی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت:

مناظره سوم هم برگزار شد و مطابق پیش‌بینی‌ها بداخلاقی‌ها، تخریب‌ها، توهین‌ها و تهمت‌ها تداوم یافت. از دروغ‌های آشکاری که با کمتر از یک دقیقه جست‌وجو قابل صحت‌سنجی است تا تهمت‌هایی که با مرور عملکرد اشخاص، بطلان آن‌ها محرز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اواسط این مناظرات، دعوتی از سوز دل و عمق جان توسط مرد بااخلاق، محبوب و مورد اقبال مردم در این مناظرات صورت گرفت؛ «اتقواالله»

این دو کلمه در آن چارچوب، کار یک دهه سخنرانی را انجام می‌دهد. تقوا از ماده «وقی یقی وقایه» به معناى قرار دادن خویشتن در پناهگاه است و در اصطلاح به معناى خویشتن‌دارى و کفّ‌نفس در برابر گناهان است. اتقواالله در آن موقعیت یعنی به چه قیمتی می‌خواهید پیروز شوید؟ به قیمت آلودگی به حرام‌هایی چون دروغ و تهمت و افترا؟ به قیمت تخریب و نومیدسازی مردم و تلبیس حق و باطل یا کتمان آن؟

اتقواالله یعنی به عاقبت و عقوبتش نمی‌ارزد؛ خودت را ارزان نفروش! به روش علی سیاست‌ورزی کن نه معاویه؛ مشاورانت را از تبار مؤمنان انتخاب کن نه منافقان.

اتقواالله یعنی بارت را از این سنگین‌تر نکن؛ راه دور و درازی در پیش داری؛ یابن آدم اکثر من الزاد فـان الطریق بعید بعید و خفف الحمل فان الصراط دقیق دقیق و اخلص العمل فان الناقد بصیر بصیر و اخّر نومک الى القبر و فخرک الى المیزان و شهوتک الى الجنّة و راحتک الآخرة و لذّتک الى الحور العین و کن لى اکن لک و تقرّب الىّ باستهانة الدنیا و تبعّد عن النار لبغض الفجار و حب الابرار؛ فان الله لا یضیع اجر المحسنین

اى فرزند آدم! توشه را افزون کن، که  راه، دور است، دور و کشتى را تعمیر کن، که دریا عمیق است، عمیق و بار را فرو گذار و سبک گردان، که راه باریک است، باریک و عمل را خالص گردان، که حسابرس بیناست، بینا و خفتن خویش را به تأخیر بینداز و آن را براى درون قبر بگذار و فخر کردنت را براى هنگامه برپایى میزان بگذار و میلت را براى بهشت واگذار و راحتى و آسایشت را براى جهان آخرت بگذار و لذت‌جویى‌ات  را براى همسران بهشتى واگذار و براى من باش تا من نیز براى تو باشم و با سبک شمردن دنیا، به من نزدیک شو و تقرّب بجوی و با دشمن داشتن فاجران و بدکاران و نیز دوستى با ابرار و نیکان، خویشتن را از آتش، دور بدار؛ پس خداوند، پاداش نیکوکاران را تباه نمى‌سازد.

اتقواالله یعنی حواست را جمع کن برای فردایت چه پیش می‌فرستی؟ ولتنظر نفس ما قدمت لغد. اگر حتی در رقابت، اوضاع نزدیک و شانه به شانه بود هم مکلف و موظف به رعایت تقوا هستیم؛ حالا که مطابق همه داده‌کاوی‌ها، نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های دستگاه‌های مختلف، فاصله بسیار است، این اتقواالله معنای دیگری هم دارد؛ یعنی مراقب باش که خسر الدنیا و الآخرة نشوی؛ نه به گندم پاستور برسی و نه جوابی برای یوم الجزا داشته باشی.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی تقوا روزنامه رسالت مناظره اخلاق انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟

آفتاب‌‌نیوز :

جی پی مورگان چیس و دویچه بانک تاثیر بالقوه هاوینگ بیت‌کوین بر قیمت و اکوسیستم آن را بررسی کردند. شبکه بیت‌کوین، چهارمین هاوینگ خود را در ۱۹ آوریل به پایان رساند و علیرغم توافق در مورد تاثیر هاوینگ، این دو بانک در مسیر قیمت بیت‌کوین پس از این رویداد، اختلاف نظر دارند.

ماریون لبور و کسیدی اینسورث-گریس، تحلیلگران دویچه بانک اظهار کردند که هاوینگ بیت‌کوین از قبل تا حدی توسط بازار مشخص شد و اشاره کردند که این رویداد به دلیل ماهیت الگوریتم بیت‌کوین از قبل به‌طور گسترده‌ای پیش‌بینی شده است. تحلیلگران دویچه بانک بیان کردند که انتظار ندارند، قیمت‌ها به‌طور قابل توجهی پس از رویداد هاوینگ افزایش یابد.

آنان افزودند: با نگاهی به آینده، ما همچنان انتظار داریم که قیمت‌ها به دلیل انتظار تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم، کاهش آتی نرخ بهره بانک مرکزی و تغییرات نظارتی بالا باقی بماند.

نظرسنجی اخیر دویچه بانک نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کردند که ارز‌های دیجیتال به طبقه دارایی مهم و روش پرداخت تبدیل شوند. علاوه بر این، ۱۰ درصد از افراد مورد بررسی انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال از ۷۵ هزار دلار فراتر رود.

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، تحلیلگر جی پی مورگان نیز بر این باور است که هاوینگ بیت‌کوین تا حد زیادی قیمت‌گذاری شده است. او گفت که انتظار دارد در کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ کاهش یابد و آن را به شرایط و قیمت‌های بیش از حد خرید در مقایسه با طلا در زمان نوسانات نسبت داد. او همچنین سطح پایین سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای پروژه‌های کریپتو را برجسته کرد.

این تحلیلگر گفت: ما انتظار نداریم که قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ افزایش یابد، زیرا قبلا قیمت‌گذاری شده است. در واقع به دلایل متعددی شاهد کاهش قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ خواهیم بود.

هفته گذشته، جی پی مورگان در مورد خطرات بالقوه نزولی در بازار‌های ارز‌های دیجیتال هشدار داد و تاکید کرد که بیت‌کوین علیرغم نوسانات اخیر قیمت، همچنان در مرحله بیش از حد خرید است.

به نقل از کریپتو، این تحلیلگر همچنین در مورد توانایی بازار رمزارز‌ها برای دستیابی به برابری طلا در پرتفوی سرمایه‌گذاران شک کرد. بانک سرمایه‌گذاری جهانی پیش‌بینی کرد که پس از هاوینگ، قیمت بیت‌کوین به ۴۲هزار دلار کاهش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۶ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۶۶درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۴۱ میلیارد دلار است که ۳۴.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۶ میلیارد دلار است که ۹.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۶.۳۲ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۹:۲۴ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۵ هزار و ۶۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۹.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۷۶.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۲ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۰.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۳ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۷.۵۲ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۴.۶۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۴ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۶.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۰.۶۱ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۲ درصد افزایش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • بليت جديد براى نبرد جهانى تيم ملى ووشو صادر شد
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • طلا خیز برداشت/ + نمودار قیمتی
  • طلا به مرز حساس قیمتی رسید/ قیمت جدید طلا اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روز سرنوشت‌ساز بیت کوین