Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:08:20 GMT

مجموعه شعر آیینی «طوبای جان در جام جهان» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۳۸۳

مجموعه شعر آیینی «طوبای جان در جام جهان» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر آیینی «طوبای جان در جام جهان» سروده سریه جهان بین با شمارگان ۱۰۰ نسخه، ۴۳ صفحه و بهای ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات میراث ماندگار در قم منتشر شد.

عناوین برخی از اشعار این مجموعه کوتاه از این قرار است: در بیان عشق و عرفان در مقام خاتمیت، در فضائل ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، پیامبر مهربانی، صلح و آشتی، تقدیم به دردانه جهان هستی علی (ع)، دختری سه ساله جان داد، یا محسن بحق الحسن (ع) و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

شاعر در بخش پایانی نوشتار خود که آن را به امام مهدی موعود (عج) تقدیم کرده، چنین گفته است: شعر بسان آبشاری از ذهن انسان تراوش می‌کند و بر زبان جاری می‌گردد. گاه احساسات پاک آدمی آنچنان لبریز می‌شود که نمی‌توان از آن جلوگیری کرد… باید بدانیم فرصت عمر کوتاه است و در همین بازه‌ای از زمان که در آن بسر می‌بریم، باید کاری انجام دهیم که بماند و توشه‌ای برای زندگی جاودانمان شود.

سریه جهان بین ادیب و شاعر آیینی پیشتر مجموعه اشعاری به عنوان «جام جهان بین» را به سال ۱۳۹۷ توسط نشر نظری منتشر کرده است.

کد خبر 5233373 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: شعر آئینی تازه های نشر ادبیات فارسی انتخابات 1400 تازه های نشر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نقد کتاب رایزنی فرهنگی ترجمه معرفی کتاب انتشارات سوره مهر کتابفروشی معرفی نشریات انتشارات شهید کاظمی جایزه ارغوان لبنان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد

کتاب دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن اثر سجاد حیدریان نویسنده کرمانشاهیصفحه آرایی آن را «هستی مرادی» و طراحی جلد آن را «فاطمه یزدانی‌فر» انجام داده، مشتمل بر ۶ داستان با نام‌های سمعک، تانک و قو، باغ مردگان، گزارش، قبرستان داستانک و دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن، است.

در بین ۶ داستان کوتاه این کتاب با درونمایه و مضمون‌های مختلف از جمله اجتماعی، عاشقانه و روانشناختی، چند ویژگی مشترک وجود دارد؛ مانند ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها. نام کتاب از داستان آخر مجموعه گرفته شده که قسمت‌هایی از تجربه واقعی زندگی خود نویسنده و قسمت‌هایی از آن ساخته ذهن نویسنده است.

کاراکتر‌های داستان‌ها با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند و موقعیت‌هایی که پیش رویشان قرار می‌گیرد، شدیدا یاس و ناامیدی را در خود احساس می‌کنند و در تلاش هستند که شرایط و زندگی فعلی خود را حفظ کنند. این کتاب با هدف رساندن مفهوم قسمت‌های تراژدی و غمناک زندگی و زیستن و همچنین تاثیری که بر روی روح و روان و شخصیت انسان می‌گذارد با زبانی ساده از نگاه شخصی نویسنده و تجربه‌های او در طول زندگی نوشته شده است.

سجاد حیدریان متولد سال ۱۳۷۸، زاده کرمانشاه و دارای مدرک لیسانس رایانه است که اولین اثر خود را به چاپ رسانده است. چند سال سابقه حضور در تئاتر دارد. عضو انجمن سینمای جوانان، نویسندگی، کارگردانی، صدابرداری و تدوین‌گری سینما را هم در کارنامه دارد و در عین حال کارگردان ۲ فیلم مستند "لودولوژی" و فیلم کوتاه داستانی "برش پیتزا" است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد
  • توزیع آب شرب با کیفیت از اولویت‌های آبفای خوزستان
  • (ویدئو) روش عجیب کوتاه کردن مو با احتمال مرگ ۵۰- ۵۰!