Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد انتخابات استان که امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) گفت: امیدواریم در سایه تعامل و همفکری خوبی که در مجموعه استان شاهد هستیم بتوانیم یک انتخابات در طراز استان و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم ضمن تاکید بر اینکه اصول مدیریت ستاد انتخابات استان بر سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در موضع انتخابات در چهار اصل استوار است، یادآور شد: امنیت انتخابات به عنوان اولین اصل است و در استان ابعاد مختلف امنیت اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را با تعاملی که با شورای تأمین و علما و مراجع تقلید و تشکیلات قضائی داریم محقق کردیم و با کمال افتخار به لحاظ وقایع و رویداد‌های امنیتی تا به حال استان با آرامش و اعتدال مدیریت شده است و از منظر تأمین امنیت انتخابات مشکل خاصی نخواهیم داشت.

سرمست ادامه داد: دومین اصل سلامت انتخابات است که ابعاد مختلفی هم به کارکرد هیئت‌های نظارت، شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی و حتی کارکرد تبلیغی خود کاندیدا‌ها که قوانین انتخابات را به خوبی رعایت کنند و در این رابطه بد اخلاقی‌های انتخاباتی به حداقل برسد دارد.

استاندار قم با اشاره به این که امر مهم در انتخابات رعایت قانون است اضافه کرد: نتیجه انتخابات فرع بوده و اصل وظایف قانونی است که بر عهده مجموعه استان است و باید تا پایان انتخابات به مرحله اجرا دربیاوریم.

سرمست سومین اصل را بحث رقابت معرفی کرد و افزود: از کاندیدا‌ها چه در انتخابات شورای شهر و روستا و چه انتخابات خبرگان و ریاست جمهوری که از فرآیند‌های تأیید صلاحیت عبور کردند انتظار می‌رود قوانین انتخابات را رعایت کنند و اعضای ستاد‌های تبلیغاتی خود را از بد اخلاقی‌ها پرهیز دهند.

استاندار قم با اشاره به اصل چهارم که مشارکت حداکثری است، اضافه کرد: مردم با حضور خودشان به انتخابات محتوا می‌دهند و سمت و سوی انتخاب آن‌ها برای برگزارکنندگان انتخابات موضوعیت ندارد بلکه اصل در مشارکت حداکثری است و در این زمینه باید بزرگان، اصحاب رسانه و مطبوعات، صدا و سیما و کاندیدا‌ها دست به دست هم بدهیم که مشارکت حداکثری صورت بگیرد.

سرمست گفت: مشارکت حداکثری برای نظام جمهوری اسلامی ایران پشتوانه و سرمایه است که در طول ۴۲ سال گذشته از این مشارکت در مقابل دشمنان نظام به عنوان برگ برنده استفاده کردیم.

استاندار قم یادآور شد: ستاد انتخابات استان وزن و تجربه‌ی بالایی در برگزاری انتخابات دارد که به آمادگی بیشتر مجموعه استان برای برگزاری انتخابات پیش رو کمک می‌کند.

سرمست ادامه داد: انتخابات ۲۸ خرداد امسال ویژگی‌هایی دارد که باید با توجه به آن‌ها آمادگی بیشتری داشته باشیم.

استاندار قم اولین ویژگی انتخابات پیش رو را که نیاز به آمادگی بیشتر دارد، برگزاری همزمان سه انتخابات برشمرد و تصریح کرد: در کل کشور به طور کلی دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا انجام می‌شود، امّا در استان قم علاوه بر این دو، انتخابات میان دوره خبرگان رهبری هم انجام می‌شود بنابراین این همزمانی و تراکم کار می‌طلبد که آمادگی‌ها را بیشتر کنیم.

سرمست با اشاره به این که مسئله‌ی دیگری که در این انتخابات می‎توانیم به صورت اولین تجربه در استان بدانیم انتخابات تمام الکترونیکی در شورای شهر و روستا است یادآور شد: رئیس ستاد انتخابات استان و مسئولین کمیته‌ها تجربه برگزاری انتخاب الکترونیکی را در ادوار گذشته و در کلان شهر‌ها دارند و از تجربیات انتخابات نیمه الکترونیکی هم برخورداریم، امّا به اقتضای این دوره در استان باید از نظر ارائه آموزش‌ها به اعضای شعب و عوامل اجرایی و حتی آموزش‌های عمومی برای مردم پیش بینی‌ها بر اساس انتخابات تمام الکترونیک باشد.

استاندار قم ضمن تأکید به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در اسفند ۹۸ در شرایط کرونایی بیان کرد: تجربه برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی در استان را داریم و علی رغم همه محدودیت‌ها شاهد مشارکت مردمی بالاتر از میانگین کشوری بودیم.

سرمست اضافه کرد: با توجه به این که ۱۶ ماه است که درگیر بیماری کرونا هستیم باید در ارتباط با شعب اخذ رأی و عوامل اجرایی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی یکسری اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی در دستور کار قرار دهیم و همان طور که سلامت شهروندان در ستاد کرونا اولویت بود در انتخابات هم این موضوع محوریت و موضوعیت دارد.

استاندار قم عنوان کرد: در ایام تبلیغات انتخاباتی که کاندیدا‌ها برنامه‌های خودشان ارائه می‌کنند مراقبت شود که دستورالعمل های ابلاغ شده به ستاد‌ها را رعایت کنند که مبادا تجمعات برای تبلیغات خود عاملی شود برای غفلت از سلامت مردم چرا که هم انتخابات و هم سلامت مردم مهم است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری ستاد انتخابات استان برگزاری انتخابات مشارکت حداکثری استاندار قم کاندیدا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم.

فرا رسیدن دوم اردیبهشت‌ماه «سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نهاد الهی، انقلابی و مردمی که با درایت، هوشمندی و نگاه استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) در راستای حفظ ارزش‌های انقلابی و پشتیبانی از امت‌های مظلوم و نهضت‌های استکبارستیزی جهانی محقق شده را به جنابعالی، فرماندهان پر تلاش و آحاد همرزمان عزیز در آن نهاد مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بی‌تردید امروز با گذشت بیش از ۴۵ سال تجربه همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه در این مسیر عزت، همدلی و همراهی ارزشمندی را در بازوان اقتدار نظام اسلامی ایجاد کرده و با اقتدار، آمادگی و توانمندی همه‌جانبه راهبردی به بنیانی مرصوص و دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل و تقویت‌کننده اراده خلل‌ناپذیر امت اسلام در جغرافیای مقاومت گردیده‌اند و نقش بی‌بدیلی را در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه اضمحلال و نابودی غده سرطانی داعش و همچنین خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی ایفا نمودند و نظام سلطه و مزدوران و اذناب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به‌ویژه در رأس آنان رژیم کودک‌کش صهیونیست را در ناکامی و استیصال قرار داده و هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرز‌های سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با وعده صادق خود به مصداق آیه شریفه «إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ» با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان‌کننده پاسخ داده و خواهند داد.

از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون جنابعالی و همرزمان انقلابی در سپاه پاسداران را در راه صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسئلت می‌نمایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران

دریادار حبیب‌الله سیاری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • پیام دریادار سیاری به فرمانده کل سپاه+ جزئیات
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است