Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@10:05:08 GMT

150 روستای خراسان‌جنوبی تشنه اعتبارات آبرسانی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۷۰۲

150 روستای خراسان‌جنوبی تشنه اعتبارات آبرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، براساس وعده‌ها و اخباری که سال گذشته منتشر شد قرار بود با تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی و با تشکیل سندیکای بانکی برای اجرای پروژه تکمیل ۳۷ مجتمع آبرسانی استان از محل ماده ۵۶ ، پایان سال ۱۴۰۰ مُهری بر اتمام عطش در روستاهای خراسان‌جنوبی باشد.

آن‌طور که مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در آن تاریخ خبر داد؛ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آبرسانی پایدار به روستاهای بالای ۲۰ خانوار محقق نشده و در حال طی کردن مراحل اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبرسانی به روستاها؛ با تأخیر

به گفته امامی محل تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات از محل ماده ۵۶ و از طرف بانک‌ها، ۲۵۰ میلیارد تومان آب و فاضلاب و ۵۰ میلیارد تومان امور عشایر تعیین شده که این منابع هنوز تأمین نشده و اگر چه قرار بود با تأمین این اعتبارات پایان ۱۴۰۰ و طی برنامه دوساله آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام شود اما به سبب تأخیر منابع بانکی و غیره با تأخیر در آبرسانی به روستاها مواجه خواهیم بود.

طی روزهای گذشته بار دیگر به درخواست مخاطبان و اهالی روستاهای پرجمعیت که همیشه در روزهای گرم سال درگیر تنش آبی هستند و گویا وعده‌هایی برای آبرسانی به روستاهای‌شان داده شده است، پیگیر این ماجرا شدیم.

«سالاری» معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا خراسان‌جنوبی گفت: در استان خراسان‌جنوبی ۹۸۵ روستا به پوشش شبکه آبرسانی پایدار قرار دارد و حدود ۵۹۲ روستایی که ۱۵۶ روستای آن زیر ۲۰ خانوار است، نیازمند اتصال به شبکه آبرسانی پایدار است.

رفع عطش ۱۴۵ روستا در دستور کار

وی بیان داشت: حدود ۱۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار نیازمند شبکه آب است و تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ تعداد ۹۲ روستا به شبکه پایدار آب متصل خواهد شد

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاها با تأمین اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ و تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل در حال انجام است از اتصال بیش از ۱۲۰ روستا طی برنامه سه ساله به شبکه آب خبر داد و اضافه کرد: احداث ۲۷ مجتمع آبرسانی از محل منابع ملی و پنج مجتمع تک روستایی برای اتصال ۱۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه آب پایدار، به ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی از هدررفت منابع آبی به سبب فرسودگی ۳۲ و ۲۸ درصدی شبکه‌های آب روستایی و شهری از یک هزار و ۳۰۰ و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال فرسوده روستایی و شهری در استان خبر داد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی روستا آب بانک ها آبفا امامی روستاهای تشنه بالای ۲۰ خانوار میلیارد تومان خراسان جنوبی شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح شبکه آبرسانی روستای گیروناویک شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  یدالله سلطانی با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا اظهار کرد: به منظور توزیع آب شرب پایدار، افزایش کمی و کیفی فشار آب، جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش شکستگی‌ها، ۱۰۰ متر عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در روستای گیرناویک اجرا شد.

وی گفت: بعلت کم بودن قطر لوله موجود و افت فشار آب در زمان اوج مصرف سایز لوله موجود از ۶۳ به ۹۰ میلیمتر افزایش پیدا کرد.

 وی ضمن قدردانی از مردم بخش قطور، خاطرنشان کرد: مجموعه آب و فاضلاب با تلاش شبانه روزی و جهادی در مسیر اجرای برنامه‌های دولت و خدمات رسانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. روستای گیرناویک با ۲۵۵ خانوار و یک هزار و ۷۰ نفر جمعیت در بخش قطور شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • اصلاح شبکه آبرسانی روستای گیروناویک شهرستان خوی
  • نوسازی شبکه آبرسانی روستای نویز طالقان آغاز شد