Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:00:53 GMT

دستگیری اخلال‌گر عمده نظام اقتصادی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۸۰۴

دستگیری اخلال‌گر عمده نظام اقتصادی در مازندران

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از دستگیری فردی به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق توزیع خارج از شبکه نهاده های دامی و تحصیل مال از طریق نامشروع در مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران حجت الاسلام محمدصادق اکبری از اهتمام جدی دستگاه قضا در برخورد با هرگونه فساد اقتصادی خبر داده و در این رابطه اظهار کرد: فردی به که با تخصیص ارز دولتی مبادرت به خرید نهادهای دامی و فروش در بازار آزاد می کرد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان از عناوین متعدد مجرمانه این فرد خبر داده و افزود: اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق توزیع خارج از شبکه نهادهای های دامی و تحصیل مال از طریق نامشروع و همچنین گران فروشی و  بدهی کلان به شبکه بانکی کشور، تخلفات متعدد در اخذ تسهیلات بانکی و انحراف در مصرف تسهیلات اخذ شده و ارتشاء از اهم اتهامات تفهیم شده به این فرد بوده که پرونده وی هم اکنون در یکی از شعبات بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

رئیس کل دادگستری مازندران از برخورد قاطع و شدید دستگاه قضا با هرگونه تخلفات و جرایمی که معیشت مردم را به خطر اندازد خبر داد و تأکید کرد: تخصیص ارز دولتی و فروش در بازار آزاد مصداق بارز سوءاستفاده از بیت المال بوده و دستگاه قضا قطعا به عنوان اولین مدعی در جهت احقاق حقوق عامه ورود پیدا خواهد کرد و با متخلفین و مجرمینی که ضمن هم سویی با دشمنان ایران اسلامی سعی در اخلال و آشفتگی نظام اقتصادی داشته برخورد بی اغماض قانونی را خواهد داشت.

شایان ذکر است متهم خاطی هم اکنون با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دستگيري نظام اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار گفت: نظام قضایی اسلام علاوه بر نگاه قانونی و قضایی به موضوعات و مسائل نگاه انسانی و اخلاقی هم دارد خصوصاً پیرامون زندانبانی اسلامی که به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر کشور‌های مدعی حقوق بشر نیست و زندانیان در کشور ایران از تمامی حقوق انسانی بهره‌مند هستند. 
عتباتی با اشاره به دامنه اختیارات وکلاء گفت: وکلاء در نظام حقوقی ایران از کلیه اختیارات قانونی برای دفاع از حقوق موکل خود بهره‌مند هستند. 
مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه نگاه انسانی به مقوله‌های جرم و مجرم در محاکم ایران کاملاً ساری و جاری است گفت: مجرمینی که شرایط قانونی را داشته باشند از بسیاری از ارفاقات و تخفیفات قانونی بهره مند می‌شوند و این امر در خصوص همه افراد یکسان است و اتباع دیگر کشور‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و حتی در پاره‌ای از مواقع اتباع خارجی از رافت اسلامی بیشتر برخوردار می‌شوند. 
رئیس کل دادگستری استان به امر صلح و سازش هم اشاره و بیان داشت، یکی از مسائل مهم و اولویت دار در نظام قضای اسلامی ایجاد صلح و سازش در بین اصحاب پرونده است و این از آموزه‌های دین مبین اسلام است و استان آذربایجان غربی فقط در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ فقره قتل عمد را با سازش خاتمه داده است. 
ولف دیتریش هایم سفیر اتریش در ایران هم که جهت پیگیری پاره‌ای امور قضایی در استان و در دفتر رئیس کل دادگستری استان حاضر شده بود با تمجید از نگاه ارزشمند نظام قضایی ایران به امور قضایی گفت: این نگاه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. 
هایم با اشاره به مبانی آموزش مسائل فرهنگی، اجتماعی و حقوقی در یونیسف گفت: اتریش با این نهاد بین المللی ارتباط بسیار خوبی دارد که فرصتی است برای تعمیق و توسعه مبانی آموزشی برای جوانان ایرانی که می‌تواند بسیار موثر باشد. 
سفیر اتریش به مقوله سازش که در ایران به این اندازه در سیستم قضایی جا افتاده است هم اشاره و گفت: اتریش این نگاه انسانی به مقوله سازش را بسیار ارزشمند می‌داند و آن را نشانه درک بالای سیستم قضایی ایران از مسائل حقوقی، قضایی و انسانی می‌داند.

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار