Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@08:12:09 GMT

وقوع ۲۶۷ تیراندازی گسترده در آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۸۲۷

وقوع ۲۶۷ تیراندازی گسترده در آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۱

آمارهای جدیدی که از سوی یک گروه غیرانتفاعی منتشر شده نشان می‌دهد از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون بیش از ۲۶۷ مورد تیراندازی جمعی و گسترده در ایالات متحده به وقوع پیوسته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، گروه غیر انتفاعی موسوم به "آرشیو خشونت‌ها با سلاح گرم" اعلام کرده است که از ابتدای سال 2021 میلادی تاکنون بیش از 267 مورد تیراندازی گسترده و دسته جمعی با ده ها کشته و زخمی در آمریکا ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیراندازی در تگزاس 13 زخمی به‌جای گذاشتکشته و زخمی شدن 9 آمریکایی در تیراندازی ایالت "جورجیا"

 

بر اساس این گزارش، آمارهای این گروه غیرانتفاعی حاکی است تنها در 12 روز نخست ماه ژوئن بیش از 25 حادثه تیراندازی در آمریکا به وقوع پیوسته است.

بر اساس تعریف گروه غیرانتفاعی موسوم به "آرشیو خشونت ها با سلاح گرم"، تیراندازی دسته جمعی و گسترده به حوادثی گفته می شود که بیشتر از 4 نفر در آن هدف اصابت گلوله قرار بگیرند.

این گزارش افزود: آخرین حادثه تیراندازی در آمریکا در سال 2021 میلادی مربوط به عصر شنبه است که طی آن دو مرد مسلح در شهر آستین مرکز ایالت تگزاس با شلیک گلوله موجب زخمی شدن حداقل 14 نفر شدند.

مقایسه آمارهای مربوط به خشونت با اسلحه در آمریکا با سایر کشورهای جهان نشان می دهد، میزان حوادث تیراندازی خشونت آمیز در ایالات متحده بسیار بیشتر از سایر کشورهای دنیا است. در حالی که آمریکا حدود 5 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد ولی 31 درصد قربانیانی که با سلاح گرم کشته می شوند را به خود اختصاص داده است.

آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می دهد آمریکایی ها 48 درصد کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی در سراسر جهان را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت

فرمانده انتظامی خرم‌آباد از تیراندازی یک کودک پنج ساله به‌سمت خاله‌اش خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ نبی‌الله قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حادثۀ تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت 17 عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های 110 مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

او اضافه کرد: یک کودک پنج ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارندۀ سلاح مجاز در حین بازی با سلاح به‌سمت خالۀ خود که حدود 14سال دارد شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

قتل یک دندان‌ساز در الشتر

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌نام آن‌ها است مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون  با این افراد برخورد می‌شود.

او بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

انتهای پیام/ 645

 

دیگر خبرها

  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • تصاویری از لحظه وقوع تیراندازی در آمریکا | جشن خیابانی، خونین شد + فیلم
  • ۲ کشته و ۶ زخمی بر اثر تیراندازی در ممفیس آمریکا
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۲ نفر کشته و ۱۶ تن زخمی شدند
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا؛ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم
  • تیراندازی جمعی در پارکی در مریلند آمریکا/ ۵ دانش‌آموز زخمی شدند