Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برگ برنده ما همان حضور گسترده مردم است، گفت: مردم باید پای صحنه بیایند و زیر این میزی بزنند که طراحی کردند که یک عده خاصی بر روی کار بیایند.
به گزارش آریا،  آقای عبدالناصر همتی پس از مناظره تلویزیونی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای بازگرداندن نخبگان ایرانی خارج از کشور و استفاده از ظرفیت آن‌ها دارید؟ افزود: دو مسئله داریم؛ فضای اجتماعی و فرصت‌های شغلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد نخبه بسیار زیادی داریم که باید به آن‌ها توجه شود باید امکانات کافی در اختیار آن‌ها بگذاریم و پرداخت کافی به آن‌ها داشته باشیم تا جبران خدمات آن‌ها شود.
وی ادامه ادامه داد: از نظر فضای اجتماعی، متاسفانه با انسداد داخلی که در کشورمان ایجاد شده است بسیاری از جوان‌ها تحت فشار هستند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بیان چرایی رفتن جوان‌ها به خارج گفت: دانشگاه‌های خارج امکانات خوبی دارند و یا شرکت‌های خاصی در آنجا وجود دارد که آن‌ها در آن جا کار می‌کنند که ما باید در کشور خودمان برای آن‌ها جذابیت ایجاد کنیم؛ همچنین متاسفانه فضای اجتماعی در کشورمان بسته است و دخالت‌های اجتماعی در زندگی شخصی و در رفتارشان و اوقات فراغتشان خیلی زیاد شده است؛ مداخلاتی را انجام می‌دهیم که هیچکدام از آن‌ها نه ضروری است و نه صلاح است.
وی افزود: اگر توفیق اخذ رای از مردم را داشته باشم حتما بحث جذب نخبگان ایرانی خارج و جلوگیری از خروج بیشتر نخبگان را خواهم داشت.
آقای همتی در پاسخ به این پرسش که مهمترین انتقادتان در مناظره به کدام نامزد است و چرا؟ گفت: انتقادی به نامزد‌ها ندارم. مشکلم این است که برخی از این نامزد‌های محترم، تقریباً پوششی هستند و فقط برای این منظور آمدند که مرا تخریب کنند و نمی‌بینم که کار دیگری را انجام دهند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هر کسی که می‌خواهد در مناظرات شرکت کند رسماً اعلام کند که از این صحنه خارج نمی‌شوم، اما متاسفانه برخی از آن‌ها نگفتند و کارشان هم تخریب است.
آقای همتی اضافه کرد: اگر کسی تا آخر در صحنه باشد هر جوری هم بخواهد برخورد کند پاسخ او را می‌دهم، اما به کسانی که پوششی باشند پاسخ نمی‌دهم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا قول می‌دهید وعده‌های خود را فراموش نکنید؟ گفت: وعده‌ای نشدنی را نداده ام. بیشتر از همه این آقایان از اطلاعات اقتصادی و آمار و ارقام، مطلع هستم و حداقل تا 10 روز پیش به روز بودم بنابراین وعده‌هایی را نداده ام که عملی نباشد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: امیدواریم که بتوانیم به تعهدات خود نسبت به مردم وفادار بمانیم و این کار را حتماً خواهیم کرد؛ این که چه کسی در مناظرات دست بالا را داشت، مردم باید تشخیص دهند.
آقای همتی در پاسخ به این پرسش که آیا در روز‌های آینده برگ برنده‌ای را رو خواهد کرد؟ گفت: خیر، برگ برنده ما همان حضور گسترده مردم است؛ مردم باید پای صحنه بیایند و زیر این میزی بزنند که طراحی کردند که یک عده خاصی بر روی کار بیایند و مردم باید جلوی این موضوع را بگیرند و ان شاء الله این خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عبدالناصر همتی مردم پاسخ به این پرسش برگ برنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

به نقل از گاردین، پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد. این گروه بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیأت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به این که نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»
نامزد‌های قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند.

در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند