Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@12:30:52 GMT

نه مذاکره جنایت و نه توافق خیانت است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۸۵۴

نه مذاکره جنایت و نه توافق خیانت است

معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رییس جمهوری درباره دفاع رقبای حسن روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶ از تعامل سازنده با جهان و برجام، نوشت: اینک که نه مذاکره جنایت است و نه توافق خیانت، دریغ از آن همه هزینه به خاطر انزواجویی و مذاکره‌ستیزی دوستانشان.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علیرضا معزی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تعامل سازنده با جهان، شعار روحانی در ۹۲ بود و برجام، کارنامه‌اش در ۹۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما تعامل سازنده با جهان، شعار رقیب او در ۹۲ است و دیگر رقیبش در ۹۶ هم از برجام دفاع می‌کند.

 

معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: اینک که نه مذاکره جنایت است و نه توافق خیانت، دریغ از آن همه هزینه به خاطر انزواجویی و مذاکره‌ستیزی دوستانشان.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: معزی علیرضا معزی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مقتدر، آبروی جهان اسلام

هدف قراردادن پایگاه هوایی اسرائیل در خاک فلسطین اشغالی که از آن به عنوان«چشم اسرائیل»نام برده می شود آن هم از مبدأ و خاک ایران، معادله پاسخ به تهدیدها و حملات احتمالی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را تغییر داد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، کوروش شجاعی در یادداشتی نوشت: بیش از 6ماه است که رژیم غاصب صهیونیستی با حملات گسترده هوایی و زمینی مرتکب انواع جنایت ها در غزه می شود. در این مدت حدود 33هزار انسان بی گناه که 14 هزار تن از ایشان زن وکودک بودند توسط جلادان صهیونیست به شهادت رسیدند و بیش از 70هزار نفر نیز مجروح شده اند،آمار اعلام شده همچنین از مفقودشدن حدود 9هزار نفر  و زیر آوار ماندن این تعداد انسان حکایت دارد. ارتکاب جنایت جنگی و نسل کشی توسط رژیم کودک کش اسرائیل بر همه جهان به اثبات رسیده است. رژیم سفاک حتی از به خاک و خون کشیدن انسان های گرسنه و در  صف گرفتن مقداری نان و آب و غذا دریغ نکرده است.

و تاسف بار  این که جهان مدعی تمدن و رعایت حقوق بشر و همچنین سازمان ملل متحد و شورای امنیت و... اقدامی موثر و عملی برای پایان دادن به جنایت های رژیم نامشروع اسرائیل انجام نداده اند بلکه برخی سران کشورهای غربی به ویژه آمریکا به صورت آشکار از اسرائیل حمایت می کنند و انواع بمب ها و تجهیزات نظامی را در تیراژ بالا در اختیار اسرائیل می گذارند. از حمایت های اقتصادی،تجهیزاتی وسیاسی آمریکا و برخی کشورهای دیگر غربی که بگذریم کشورهای اسلامی نیز اقدام چشمگیر و موثر و عملی برای پایان دادن به قتل عام مردم غزه انجام نداده اند که هیچ بلکه برخی از آنان حتی حاضر نشده اند روابط سیاسی ،اقتصادی خود را با رژیم خونریز اسرائیل قطع کنند؛ در این بین از معدود کشورهای اقدام کننده علیه جنایت های اسرائیل،یمن بوده که در پهنه دریا، خسارت هایی به کشتی های اسرائیلی و کشتی های در حال حرکت به مقصد اسرائیل وارد کرده است.

اما هیچ کدام از این اقدامات و حتی برخی تحرکات حقوقی مانند معدود قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و حتی حکم دیوان بین المللی دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی موجب نشد تا دست از نسل کشی و جنایت و قتل عام مردم غزه بردارد؛ در این میان دولت نامشروع و تروریست اسرائیل  چند روز پیش در بحبوحه کشتار مردم بی گناه و بی دفاع غزه با محاسباتی از پیش تعیین شده و با اهدافی خاص دامنه جنایت های خود را از غزه به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه گسترش داد و مرتکب خطایی بزرگ،غلطی فاحش و جنایتی سهمگین شد. بدیهی است که براساس کنوانسیون های بین المللی حمله به اماکن دیپلماتیک حمله به خاک کشور متبوع محسوب می شود و پر واضح است که حمله آشکارای رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه از این قاعده مستثنا نیست و البته که تجاوز و جنایتی چنین بی شرمانه که به شهادت 7 تن از فرزندان این ملت و مستشاران قانونی ایران در خاک سوریه انجامید، نباید بی پاسخ می ماند.

آنچه در نیمه شب شنبه 26 فروردین در ارتباط با «تنبیه»رژیم صهیونیست توسط کشورمان انجام شد، بخشی از پاسخ به جنایت اسرائیل در حق ایران عزیزمان بود. درباره این اقدام تنبیهی به چند نکته حائز اهمیت اشاره می شود:

1-موشک باران یک پایگاه هوایی مهم و مرکز اطلاعاتی در اسرائیل و انهدام بخش های قابل توجهی از آن توسط ایران در درجه اول، موجب فرو ریختن و شکستن «هژمون»رژیم صهیونیستی و نفوذناپذیری سیستم دفاعی این رژیم و افسانه شکست ناپذیری اسرائیل شد.

2-هدف قراردادن پایگاه هوایی اسرائیل در خاک فلسطین اشغالی که از آن به عنوان«چشم اسرائیل»نام برده می شود آن هم از مبدأ و خاک ایران، معادله پاسخ به تهدیدها و حملات احتمالی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را تغییر داد یعنی این که از این پس هر تجاوز احتمالی این رژیم علیه کشورمان از داخل خاک ایران پاسخ داده می شود و این یعنی تغییر و تحولی اساسی در «دکترین دفاعی»ایران در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز احتمالی اسرائیل.

3-پاسخ موشکی-پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی و عبور از سیستم پدافندی و دفاعی «چندلایه» اسرائیل که البته از کمک بی دریغ آمریکا نیز بهره مند شد،از دقت،توانمندی،توان و قدرت موشکی و همچنین توان بسیار بالای «جنگ الکترونیک»کشورمان حکایت می کند. توان و قدرتی که بی گمان ضرورتی انکارناپذیر برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور محسوب می شود.

4-فراموش نکنیم که این همان اسرائیل است که در چند جنگ پیروز بلامنازع بر قدرتمندترین کشورهای اسلامی عربی بوده است مثال بارز آن جنگ سال 1967 که کشورهای قدرتمندی مانند مصر،اردن،سوریه و حتی عراق و عربستان باهم در مقابل رژیم صهیونیستی تنها 6 روز دوام آوردند و شکستی سهمگین متحمل شدند،شکستی که نه تنها به در هم شکستن ارتش های (خصوصا نیروی هوایی)برخی از این کشورها و کشته شدن و اسارت بسیاری منجر شد بلکه بخش های مهم دیگری از سرزمین فلسطین به اشغال اسرائیل درآمد که این شکست فاحش اعراب،از جمله عوامل شکل گیری افسانه شکست ناپذیری اسرائیل در منطقه شد. اما امروز به وضوح می بینیم که به لطف خداوند پاسخ دقیق و قاطع موشکی پهپادی ایران مقتدر و قدرتمند چگونه این افسانه را درهم شکست.

5-موشک باران یک پایگاه مهم هوایی و مرکز اطلاعاتی در خاک فلسطین اشغالی که نقش کلیدی در حمله هوایی و موشک باران بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق سوریه را داشته است اولا از قدرت اطلاعاتی و ثانیا از رعایت اصول نظامی و البته جوانمردی و ثالثا از دقت این عملیات مهم و تاریخی و سرنوشت ساز کشورمان علیه رژیم غاصب حکایت می کند.

6-هدف قرارندادن مراکز تجاری و جمعیتی فلسطین اشغالی علاوه بر این که از خویشتن داری و جوانمردی و رعایت اصول و قوانین بین المللی توسط کشورمان حکایت می کند،دلیل روشن و آشکاری برای اثبات دقت عملیات موشکی  پهپادی ایران است.

7-این عملیات همچنین نشان داد که ایران نه تنها دارای توان و قدرت لازم برای دفاع از حیثیت و تمامیت ارضی کشور است بلکه «اراده» لازم برای دفاع جانانه در مقابل هر دشمن تجاوزگری را دارد و مهم تر این که چنین عملیاتی نشانگر قدرت بالا و توان بازدارندگی ایران قدرتمند و مقتدر است،قدرت و اقتداری که با«صبر استراتژیک»،«محاسبات دقیق»،«هوشمندی»،«دقت»،«آینده نگری»،«واقع بینی» و درگیرنشدن در مهلکه «احساس و هیجان» تحت نظارت ولایت هرجا که لازم باشد ازآن استفاده می شود،و قدرت و اقتداری چنین هوشمندانه،واقع گرایانه و محاسبه شده نه تنها موجب تداوم عزت ایران بلکه باعث افتخار جهان اسلام است.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران مقتدر، آبروی جهان اسلام
  • ماجرای یحیی گل محمدی و تراکتور پایان یافت
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم
  • سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذی ها؛ چه کسانی از سفر سردار زاهدی باخبر بودند؟ عامل خیانت را پیدا کنید / به سازنده اس۳۰۰ و اس۴۰۰ اعتماد نکنید
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی در باره خطر نفوذی ها؛چه کسانی از سفر سردار زاهدی با خبر بودند؟ عامل خیانت را پیدا کنید / به سازنده اس۳۰۰واس۴۰۰اعتماد نکنید
  • شگفتی رسانه‌های عبری از خیانت اردن به جهان اسلام
  • پیام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صفا‌ک صهیونیستی
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود