Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتاد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این جلسه مشکلات ناشی از قطعی برق واحدهای تولیدی و مشکلات اخذ مجوزهای احداث نیروگاه برق در شهرک‌های صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص با قدردانی از همراهی صنایع و واحدهای تولیدی برای صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطع برق خانگی، گفت: با ادامه این روند و برنامه‌ریزی برای تأمین برق مورد نیاز، در هفته‌های آتی مشکلات کمتری خواهیم داشت.

دکتر محمدرضا پورمحمدی همچنین بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان تأکید کرد و خواستار فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک شد.

در این جلسه همچنین مشکلات ناشی از ابلاغ بخشنامه وزارت صمت مبنی بر تفویض اختیار صدور معافیت ماشین‌آلات دست‌دوم مورد نیاز واحدهای تولیدی به استان‌ها بررسی شد.

بررسی مراتب اعتراض فعالان اقتصادی به برخی استعلام‌ها و مدارک غیرضروری در فرآیند تمدید و صدور کارت بازرگانی و همچنین الزام بانک مرکزی به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز با نرخ کمینه به دلیل تأخیر در رفع تعهد ارزی واردات در مقابل صادرات از دیگر موضوعات این جلسه بود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی تبریز آذربایجان شرقی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست مشترک با داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  از   بازگشت انضباط به دخل و خرج دولت و افزایش سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی خبر  داد و گفت: دولت سیزدهم ۲ رویکرد مهم در حوزه مالیه عمومی را سر لوحه امور قرار داده بود.

وی افزود: اولین رویکرد معطوف به شفافیت و انضباط بخشی به دخل و خرج دولت و شرکت‌های دولتی از مسیر اجرای حساب واحد خزانه و پرداخت به ذی نفع نهایی بود.

خاندوزی بیان کرد: در بخش دوم هدف‌گذاری دولت ارتقاء سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی را افزایش قابل اعتنایی بدهد.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته نسبت درآمد‌های پایدار که مجموع درآمد‌های غیر نفتی و استقراض را شامل می‌شود به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ به نسبت ۶۰ درصد نزدیک شویم.

** کاهش بی سابقه و مستمر نرخ مالیات بر واحدهای تولیدی در بودجه سال ۱۴۰۳

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: امسال برای سومین سال پیاپی شاهد کاهش نرخ مالیات بر واحد‌های تولید هستیم به نحوی که در سال ۱۴۰۰ کاهش ۵ درصدی، در سال ۱۴۰۱ کاهش ۷ درصدی و امسال نیز کاهش ۵ درصدی را شاهد خواهیم بود که این مسئله در تاریخ بودجه ریزی بی سابقه بوده است.

** دولت پرداخت‌های مالیاتی و عوارضی شرکت‌ها را آسان‌تر کرد

 وزیر امور اقتصاد با اشاره به اقدام مهم دولت برای جبران کمبود نقدینگی شرکت‌ها گفت:دولت بنا دارد تا پایان مهرماه امسال برای کاهش فشار به نقدینگی شرکت‌ها و وارد کنندگان کالاهای اساسی، بجای دریافت مالیات و عوارض آن‌ها بصورت نقد، ضمانت‌نامه بانکی، اسناد خزانه و اوراق گام را جایگزین کند.

او تاکید کرد: امیدواریم کاهش نرخ مالیات و استفاده از ابزارهای جدید برای تسویه شاهد رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان کشور باشیم.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن