Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@05:38:31 GMT

عقبگرد دلاری شاخص سهام

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۰۱۵

عقبگرد دلاری شاخص سهام

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بر این اساس، شاخص کل بورس با افت ۶/ ۰ درصدی (حدود ۷هزار واحدی) به محدوده یک‌میلیون و ۱۴۴هزار واحد بازگشت. در این بین، سه نماد بزرگ «فارس»، «شستا» و «وبملت» با اثرگذاری در مجموع ۱۴۰۰واحدی، بیشترین سهم را در افت شاخص کل بورس داشتند.

از طرفی علاوه بر بزرگان، سهام کوچک‌تر نیز از عرضه‌ها در امان نماندند و این امر شاخص کل هم‌وزن را ۶/ ۰درصد عقب‌تر برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ارزش معاملات خرد روز گذشته هم چندان چنگی به دل نمی‌زد، به‌طوری که در جریان معاملات خرد بورس شنبه سهامی به ارزش ۲۱۴۰میلیارد تومان معامله و در معاملات خرد فرابورس ۸۱۱میلیارد تومان میان سهامداران جابه‌جا شد. در این بین «شپنا» بورسی و «فگستر» فرابورسی در صدر معاملات خرد بورس و فرابورس قرار داشتند. همچنین حقوقی‌ها دیروز هم خالص خرید مثبت را رقم زدند.

براین اساس روز گذشته ۳۳۸میلیارد تومان از سبد حقیقی‌ها به پرتفوی حقوقی‌ها منتقل شد. سهام دو گروه «بانک» با خالص خرید ۸۳ میلیارد تومانی و «فلزات اساسی» با خالص خرید ۷۱ میلیارد تومانی در صدر توجهات سهامداران عمده قرار داشتند. به صورت تک‌سهم نیز حقوقی‌ها به نماد معاملاتی «فولاد» با خالص خرید ۵/ ۴۱میلیارد تومان گرایش بیشتری داشتند. از طرفی حقیقی‌ها اندک توجهی به سهام گروه «محصولات چرمی» داشتند.

نماد معاملاتی «شتران» از گروه «فرآورده‌های نفتی» با خالص خرید ۶/ ۴ میلیارد تومانی، در صدر خریدهای سهامداران خرد قرار داشت.  در روزی که شاخص کل بورس تهران با افت ۶۱/ ۰درصدی همراه شد، از ۳۰۷نماد معامله‌شده، قیمت پایانی ۵۶سهم (۲/ ۱۸ درصد) مثبت بود و در مقابل ۲۱۹ سهم (۳/ ۷۱ درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند. در این بازار ۱۱ نماد (۴ درصد) صف خریدی به ارزش ۱۷۰میلیارد تومان تشکیل دادند، در مقابل شاهد شکل‌گیری صف فروش در ۱۰۹نماد بورسی (۳۶ درصد) به ارزش ۱۳۶۲ میلیارد تومان بودیم.

در فرابورس ایران در روزی که آیفکس افت ۱۴/ ۰درصدی را ثبت کرد، ۱۲۷نماد معامله شدند که در این میان قیمت پایانی ۲۲سهم (۳/ ۱۷ درصد) مثبت و قیمت ۹۸سهم (۱/ ۷۷ درصد) منفی بود. در این بازار دو نماد (۶/ ۱درصد) صف خریدی به ارزش ۴۱۵میلیون تومان تشکیل دادند، اما ۶۶نماد (۵۲درصد) نیز با صف فروشی به ارزش ۶۹۴میلیارد تومان مواجه شدند.

پربیننده ترین هفته‌ ای کم نوسان برای بازار‌های دارایی / بازدهی منفی طلا و سکه در هفته سوم خرداد وام سهام عدالت چقدر است؟ ارزش سهام عدالت من (۲۲خردادماه) بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۲۲خرداد) / خروج ۱۰۰میلیاردی حقیقی ها از گروه بانکی دژپسند: فرصت اجرای مصوبات طلایی بازگشت شاخص را ندادند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شاخص سهام انتخابات ۱۴۰۰ میلیارد تومان خالص خرید معاملات خرد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به سرخابی‌ها در ایران و جهان

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، نویسنده: علی حیدری | در تاریخ پانزدهم اسفند ۱۴۰۰ بود که سهام دو باشگاه بزرگ و پر طرفدار استقلال و پرسپولیس در فرابورس عرضه شدند و نهایتا پس از گذشت ۶ ماه در اوایل شهریور ۱۴۰۱ اولین معاملات سهام باشگاه‌های ورزشی در بازار سرمایه اتفاق افتاد. باشگاه پرسپولیس با ۳۶۰۰ میلیارد تومان و باشگاه استقلال با ۴۳۰۰ میلیارد تومان ارزش بازار اولین روز‌های معاملاتی خود را به پایان رساندند. در حال حاضر ارزش بازار آبی‌های پایتخت ۱۶۰۰ میلیارد تومان و در مقابل پرسپولیس با ارزش بازاری در حوالی ۲۰۰۰ میلیارد تومان قرار دارد. چه اتفاقی برای سهام این دو باشگاه رخ داد؟ آیا بقیه سرخابی‌ها در دنیا هم آیا همینطور هستند؟ ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IR4

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ | بورس در آخرین روز معاملاتی ۱۴۰۲
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • نگاهی به سرخابی‌ها در ایران و جهان
  • گزارش بورس امروز شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲
  • شاخص کل بورس به زیر دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رفت
  • کاهش هزار و ۵۱۷ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان تلخ به کام سهامداران