Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@03:57:52 GMT

تهیه لایحه برای شورایاری ها اقدام هوشمندانه دولت بود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۰۵۳

تهیه لایحه برای شورایاری ها اقدام هوشمندانه دولت بود

یک عضو شورای شهر تهران تهیه لایحه برای شورایاری ها را اقدام هوشمندانه دولت خواند و گفت: امیدواریم مجلس بتواند کوتاهی دو سال گذشته را با تصویب سریع این لایحه به انجام برساند و موضوع شورایاری‌ها برای همیشه مرتفع شود.

به گزارش ایسنا، زهرا نژادبهرام در سیصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: متاسفانه به دلیل شکایت سازمان بازرسی و رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو کلیه مصوبات و دستورالعمل‌های انتخابات شورایاری‌ها که منجر به توقف فعالیت شورایاری‌ها در دوره بعدی شد در یک اقدام بسیار هوشمندانه، دولت لایحه‌ای را تهیه کرد که براساس آن موضوعیت شورایاری‌ها مورد توجه قرار بگیرد و مساله آنها در دستور کار وزارت کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این امر در شرایطی محقق شد که به رقم آنکه تعداد کثیری از نمایندگان مجلس در مدیریت شهری فعالیت می‌کردند و از تاثیر نقش شورایاری‌ها در فعالیت‌های شهری آگاه بودند و از ضرورت اتصال شورایاری‌ها به شورا واقف بودند و هیچ اقدامی در این دو سال انجام ندادند. اقدام به حق هیات دولت شایان تقدیر است و امیدوارم مجلس بتواند کوتاهی دو سال گذشته را با تصویب سریع این لایحه به انجام برساند و موضوع شورایاری‌ها برای همیشه مرتفع شود. 

نژاد بهرام ادامه داد: وزارت کشور در پی رد صلاحیت‌های گسترده هیات نظارت شوراها در سطح شهرستان،‌ استان و کشور و کم‌توجهی این وزارتخانه به سوابق و فعالیت افراد رد صلاحیت شده نسبت به انتشار اسامی لیست‌ها کوتاهی جدی صورت داده است. در آخرین لحظات که لیست هیات نظارت به فرمانداری تهران رسیده است،‌ اسامی اینجانب زهرا نژاد بهرام و آقای بشیر نظری در لیست وجود داشته و به اذعان کسانی که لیست هیات نظارت را مشاهده کردند، به فاصله غروب و تا صبح روز انتشار اسامی، نامی از این دو اسامی نیست.

وی تاکید کرد: امیدوارم وزارت کشور نسبت به این مهم بررسی لازم را انجام دهد و در پاسخ جدی نسبت به اتفاقات رخ داده در این بازه زمانی توضیحات لازم را بدهند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران دولت مجلس شورای اسلامی شورایاری شورایاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت دفاع دولت سرپرست افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز پاکستان به ۲ نقطه در این کشور، مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی را هدف قرار داده است.

این وزارت‌خانه حمله پاکستان را یک اقدام «تجاوزکارانه» به خاک افغانستان خوانده و گفته است: «نیروهای دفاعی کشور آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد».

طبق روایت کابل، جنگنده‌های پاکستان بامداد امروز به مناطقی در خوست و پکتیکا حمله کردند که در پی آن هشت نفر کشته شدند.

حمله شبانه پاکستان به افغانستان؟ + جزئیات | واکنش طالبان افغانستان و پاکستان | چند نفر کشته شدند؟

این حمله پس از آن به وقوع پیوست که روز یکشنبه ارتش پاکستان اعلام کرد، در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند.

شبکه طلوع‌نیوز نیز امروز و به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد «در پی درگیری نیروهای امارت اسلامی با نظامیان پاکستان در امتداد نقطه مرزی دیورند در ولسوالی پکتیا، سه نیروی پاکستانی زخمی شدند».

این منبع گفت طالبان به «پاسگاه‌های نظامیان پاکستانی در منطقه بورکی در آن سوی مرز حمله توپ‌خانه‌ای انجام داده‌اند».

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت سرپرست افغانستان هم امروز خطاب به پاکستان گفته بود: «چنین حملاتی نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود».

مقام ارشد طالبان همچنین از دولت جدید پاکستان خواسته «تا روابط ۲ کشور را به دلیل اقدام‌های "بی‌باکانه" چند ژنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد».

کد خبر 839976 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه پاکستان

دیگر خبرها

  • آماده پاسخ به هرگونه اقدام تجاوزکارانه هستیم
  • (ویدئو) حملات توپخانه‌ای طالبان به پاکستان
  • الجزایر در واکنش به تصمیم مغرب: تلافی می‌کنیم
  • (ویدئو) حملات توپخانه‌ای طالبان به پاسگاه‌های مرزی پاکستان
  • جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات
  • «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» به هیات دولت می‌رود
  • ارسال لایحه اصلاح موادی از قانون کار به هیئت دولت
  • طالبان به پاکستان حمله کرد!
  • طالبان حمله کرد!
  • تقویت مشوق‌های سرمایه‌گذاری مولد و رشد صادرات کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم