Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ هم‌زمان با داخل کشور در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس مطابق با موازین و مفاد دستورالعمل اجرایی برگزاری انتخابات در خارج از کشور برگزار خواهد

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ هم‌زمان با داخل کشور در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس مطابق با موازین و مفاد دستورالعمل اجرایی برگزاری انتخابات در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه سفارت کشورمان در فرانسه آمده است:

ساعت رای گیری از ساعت ۸:۰۰ لغایت ۱۸:۰۰ می باشد. در صورت تمدید مهلت رای گیری، مراتب متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

محل رای گیری بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس می باشد. 
آدرس: 16Rue Fresnel 75016
دسترسی از طریق نقشه:
 https://maps.app.goo.gl/fx59euuWye1HPwJq8  

 سن رای دهندگان ۱۸ سال تمام (متولدین ۱۳۸۲/۳/۲۸ و ما قبل آن) می باشد. ضمنا در صورتیکه فرد رای دهنده کارت ملی و شناسنامه خود را همراه نداشته باشد، اخذ رای با گذرنامه معتبر وی انجام خواهد شد.

به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اخذ اثر انگشت از رای دهندگان انجام نخواهد شد. تمامی مقررات و موازین مرتبط با شرایط همه گیری بر اساس شیوه نامه های اجرایی در فرانسه بمنظور رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اعم از پوشش ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در این حوزه انتخابیه مورد توجه قرار می گیرد.

به اطلاع می رساند علاوه بر تارنمای این نمایندگی به آدرس www.france.mfa.gov.ir، هم وطنان عزیز می توانند جهت دریافت اطلاعات و طرح پرسش های احتمالی خود در خصوص انتخابات در حوزه انتخابیه پاریس با تلفن شماره ۰۷۵۱۸۴۰۵۷۲ که به این امر اختصاص یافته است، تماس حاصل فرمایند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات جمهوری اسلامی ایران ایران در پاریس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در حال آماده شدن برای از سرگیری فعالیت‌های خود است که این موضوع نشان دهنده گرم شدن بالقوه روابط دو کشور است.
عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای به تلویزیون باکو گفت مقدمات بازگشایی سفارت خانه جمهوری آذربایجان در حال انجام است و یک هیئت آذربایجانی نیز به تهران سفر کرده است. او تاریخ خاصی را برای بازگشایی سفارت خانه جمهوری آذربایجان در تهرانر اعلام نکرد.
این اعلامیه یک سال پس از آن منتشر شد که سفارت خانه جمهوری آذربایجان در ژانویه سال ۲۰۲۳ صحنه حمله مسلحانه‌ای بود که منجر به کشته شدن یک کارمند سفارت و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.
یاین حمله که باکو آن را یک "اقدام تروریستی" نامیده است، منجر به کاهش قابل توجه روابط دیپلماتیک بین دو کشور و همچنین موجب شد جمهوری آذربایجان کارکنان سفارت خود را از تهران خارج کند. این در حالی است که جمهوری آذربایجان کنسولگری خود را در تبریز باز گذاشت.
موسوی در ارتباط با این حادثه گفت تحقیقات انجام شده توسط هر دو کشور به این نتیجه رسیده است که این حمله یک اقدام فردی بوده و با انگیزه‌های شخصی انجام شده است. ضارب به نام یاسین حسین زاده دستگیر و محاکمه شده است. جزییات این حکم منتشر نشد، اما در ایران قتل، حداکثر مجازات اعدام را در پی دارد.
محاکمه حسین زاده که یک سال از این حمله می‌گذرد، نقطه کانونی گفتگو‌های بین دو کشور بوده است و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ۱۶ مارس تایید کرد هیئتی از جمهوری آذربایجان به زودی به تهران سفر خواهد کرد تا بازگشایی سفارت را تسهیل کند.
باکو اعلام کرده بودی شناسایی و محاکمه هرکس که در این حمله دست داشته باشد، پیش نیاز عادی سازی روابط و بازگشایی سفارت این کشور در تهران است.
روابط ایران و جمهوری آذربایجان نیز به دلیل روابط باکو با اسرائیل و حمایت ایران از گروه‌های شیعه در جمهوری آذربایجان پیچیده شده است. چنین اختلافاتی منجر به رد و بدل شدن اتهامات متقابل و دستگیری به اتهام جاسوسی و تلاش برای ایجاد یک دولت مذهبی در جمهوری آذربایجان شده است.
جمهوری آذربایجان همچنین ایران را به حمایت از ارمنستان در درگیری طولانی مدت بر سر منطقه قره باغ متهم کرده است.
ایران همچنین از مدت‌ها قبل جمهوری آذربایجان را به دامن زدن به احساسات جدایی طلبانه در میان اقلیت قابل توجه قومی آذری خود متهم کرده است.

دیگر خبرها

  • باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند
  • لوکاشنکو: نتیجه انتخابات روسیه پیام روشنی به مداخله‌های غرب بود
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • فیلم/ حمله به سفارت روسیه در مولداوی هنگام برگزاری انتخابات
  • رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران + تصاویر |‌ چند شهروند روسی صبح امروز در تهران رای دادند؟
  • برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • آغاز  رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • اعزام هیات ایران برای نظارت بر انتخابات روسیه