Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در مناطق مختلف شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بابک دانش پناه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و گرامیداشت این دهه، ویژه‌برنامه‌هایی توسط سازمان پیش‌بینی‌شده که اجرای آن‌ها از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری مسابقه و همایش دوچرخه‌سواری دختران و بانوان ۳ تا ۶۰ ساله در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره)، برگزاری همایش خانوادگی کوه‌پیمایی و دیگر رویدادهای ورزشی به همراه برگزاری برنامه فرهنگی و هنری توسط هنرمندان شناخته‌شده از جمله دیگر برنامه‌های مرتبط با این دهه است که در مناطق مختلف شهر برگزار می‌شود.

دانش پناه ادامه داد: علاوه بر ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت، برنامه‌هایی نیز برای افزایش شور انتخاباتی پیش‌بینی‌شده که یکی از آن‌ها برگزاری تریبون آزاد با عنوان میدان گفتمان در تفرجگاه عون بن علی بود که با همکاری بسیج دانشجویی استان برگزار شده و طی آن اقشار مختلف همشهریان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود به صورت آزادانه و چالشی پرداختند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در پایان گفت: تمام تلاش همکاران سازمان برای جلب رضایت همشهریان عزیز بوده و به دنبال استفاده از تجربیات گذشته و فرصت‌های پیش رو هستیم تا بتوانیم با همراهی شهروندان تبریزی گام‌هایی مؤثر در توسعه و پیشرفت شهرمان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برداریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز دهه کرامت اجتماعی و ورزشی ویژه برنامه دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۷۰ برنامه‌ فرهنگی با مشارکت شهروندان و نخبگان در ۱۴۰۲

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۷۷۰ برنامه‌ فرهنگی در سال جاری گفت: بیشتر برنامه‌های فرهنگی این منطقه با حضور شهروندان، به‌ویژه نخبگان، جوانان، نوجوانان، فعالان فرهنگی و تمام اقشار جامعه به هدف ایجاد شور و نشاط فرهنگی در دل محله‌های این منطقه برگزار شده است.

محمد مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان شامل سه فرهنگسرا، یک سالن مطالعه، دو سالن مطالعه واگذار شده به بخش خصوصی، ۱۶ ایستگاه ورزش صبحگاهی و مدیریت و اجرای برنامه‌های فرهنگی تفریحی در پارک کوهستانی صفه را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در اداره فرهنگی، اجتماعی منطقه ۵ تلاش شده است در تمام محله‌ها به مناسبت‌های مختلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و اجتماعی بپردازیم، افزود: بیشتر برنامه‌های فرهنگی این منطقه با حضور شهروندان، به ویژه نخبگان، جوانان، نوجوانان، فعالان فرهنگی و تمام اقشار جامعه به هدف ایجاد شور و نشاط فرهنگی در دل محله‌های این منطقه برگزار شده است.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با پژوهش‌هایی انجام شده، نیاز شهروندان به فرهنگسرا احساس شد و در همین راستا از دو سال قبل تأسیس فرهنگسرای ادب در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

مصطفایی با بیان اینکه فرهنگسرای چهار طبقه ادب در سال جاری افتتاح شد و شهروندان با توجه به ظرفیت ورزشی و آموزشی این مرکز استقبال بی‌نظیری از آن داشتند، گفت: در فرهنگسرای ادب ورزش صبحگاهی نیز برقرار است، روزانه ۲۰۰ نفر از مردم از مخاطبان این فرهنگسرا هستند و از کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی این فرهنگسرا بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به فرهنگسرای سبحان واقع در سپاهان شهر که یکی‌دیگر از فرهنگسراهای منطقه ۵ است، اضافه کرد: در سال جاری سالن ورزشی این فرهنگسرا تکمیل شد و سالن اجتماعات جدیدی نیز در آن احداث شده است.

منطقه ۵ اولین منطقه‌ای است که یک مرکز، ویژه شهروندان ارشد افتتاح کرده است

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در فرهنگسرای سبحان بیش از ۹ رشته ورزشی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در فرهنگسرای سبحان انجام گرفت، ظرفیت آن افزایش پیدا کرد و مخاطبان بیشتری را جذب کرد، این فرهنگسرا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر را در انواع کلاس‌های آموزشی و ورزشی خود جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه منطقه ۵ اولین منطقه‌ای است که یک مرکز، ویژه شهروندان ارشد افتتاح کرده است، بیان کرد: این مرکز در دو طبقه با عنوان «پاتوق گنجینه‌های زندگی» در حسین‌آباد افتتاح شده است که کلیه فعالیت‌ها و خدمات آن بر محور شهروندان ارشد است.

مصطفایی با بیان اینکه مرکز ویژه شهروندان ارشد با ارائه فعالیت‌های ورزشی، هنری و آموزشی درخواست شهروندان سالمند را برطرف می‌کند، خاطر نشان کرد: حدود ۶۰۰ عضو ثابت از شهروندان ارشد این مرکز زن و ۲۸۰ شهروند ارشد آن مرد هستند و از فعالیت‌های این مرکز به صورت ثابت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مرکز ویژه شهروندان ارشد ادامه داد: در این مرکز اردوهای خاص برای شهروندان ارشد در نظر گرفته شده است، در این محل برنامه‌های متفاوتی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود و شهروندان ارشد با ایجاد گردهمایی می‌توانند دغدغه‌های خود را مطرح کنند تا این مرکز به رفع آن‌ها بپردازد.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم مراکز ویژه بزرگسالان ارشد را در دیگر محلات نیز افتتاح کنیم و در هر محله‌، مرکزی با عنوان «گنجینه‌های زندگی» داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشنهاد برنامه‌های شاخص ۱۴۰۳ گفت: یکی از این برنامه‌ها اصفهان آرت است که یک ویژه برنامه‌ای در خصوص اجرای موسیقی سنتی ایروان و اصفهان است که در اردیبهشت به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در نظر گرفته شده که امیدواریم به مرحله نهایی برسد.

مصطفایی ادامه داد: کنگره سرداران و ۴۰۰ شهید منطقه ۵ برنامه‌ای است که برای شهریور در نظر گرفتیم، جشنواره خانواده، بازی و تفریح که برنامه‌ای خانوادگی و هیجانی است را نیز همچون سال جاری در مجموعه کوهستان صفحه برگزار خواهیم کرد، همچنین برای جشن سال نو میلادی یک ویژه برنامه‌ای را با شورا خلیفه‌گری ارامنه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم به نحو احسن انجام گیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ۱۴۰۳ برگزاری نمایشگاه خاص و فرهنگ عامه‌ای است که بین ایروان و اصفهان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: یک دیگر از برنامه‌هایی که به طور ویژه در سال جدید به آن می‌پردازیم جشن تولد سی‌وسه پل است.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سی و سه پل در سال ۱۰۰۵ هجری قمری احداث شد و سال ۱۳۱۰ ثبت ملی شد، ادامه داد: ما قصد داریم در دی ماه که مصادف است با ثبت ملی این پل، ویژه برنامه‌ای را به عنوان جشن تولد سی‌وسه پل برگزار کنیم تا شاید این برنامه یک تلنگری برای جاری شدن همیشگی آب در زاینده رود باشد.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌هایی را در نیز برای متروپل در نظر گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها در تیر، مرداد شهریور با نمایشگاه‌های موضوع محور و اجرای برنامه‌های هنری و نمایشی برگزار می‌شود.

مصطفایی ادامه داد: برنامه‌های منطقه ۵ باید در دل محلات و در مساجد و با حضور بسیجیان اجرا شود تا کامل و به صورت نقطه‌ای به طرح مباحث فرهنگی و اجتماعی محلات پرداخته‌شود.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات این منطقه می‌توان به تجهیز ورزشگاه بانوان اشاره کرد، در سال جاری یک مکانی را به عنوان ورزشگاه به اداره فرهنگی و اجتماعی تحویل دادند,، ما نیز در تلاش هستیم با راه‌اندازی آن به عنوان ورزشگاه ویژه بانوان، رشد سرانه ورزشی را در سپاهان شهر افزایش دهیم.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث زمین ورزشی روباز در محله کوی سپاهان، درخواست چند ساله شهروندان است، گفت: با برگزاری جلساتی با دانشگاه امام علی (ع) قرار بر این شد، زمین کنار دانشگاه به زمین ورزشی روباز تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال آینده با کمک شهروندان دغدغه‌مند به انجام فعالیت‌ها و کاهش معضلات اجتماعی بپردازیم.

مصطفایی با اشاره به مدرن بودن شهروندان این منطقه تصریح کرد: این شهروندان با فضای رسانه ارتباط تنگاتنگی دارند، امیدواریم در این فضا نیز آگاه‌سازی خوبی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

برنامه‌های انجام شده در ۱۴۰۲

وی ادامه داد: اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهردار، اصفهان ۷۷۰ برنامه فرهنگی‌تفریحی در سال ۱۴۰۲ انجام داده است.

مصطفایی بیان کرد: تعداد مسابقات کتابخوانی، همچنین مسابقات تفریحی ۵۲ برنامه بوده است، این منطقه ۳۴ اردو گردشگری نیز برگزار کرد.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: حدود ۱۲۸۰ کلاس و کارگاه‌های آموزشی که در مراکز منطقه ۵ برگزار شده است، ۴۷۰ مشاوره به‌صورت گروهی و فردی برای شهروندان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم تمام رویدادها و برنامه‌ها را به صورت مشارکتی با سازمان‌های دیگر انجام دهیم، همچون برنامه‌ای که شهرداری با ارتش داشت، این برنامه ۱۱۰ میلیون تومان هزینه در برداشت که سهم شهرداری ۳۵ میلیون تومان شد، تصریح کرد: در سال جاری دو میلیارد تومان صرف هزینه‌های رویدادها و سه میلیارد و صد نیز برای خدمات عمرانی منطقه هزینه شده است که مقداری از آن هم صرف زمین‌های ورزشی روباز کرده‌ایم.

مصطفایی با بیان اینکه دو میلیارد تومانی هزینه رویدادهای منطقه ۵ شده است افزود: رویدادهایی همچون مردان بی‌ادعا که گردهمایی برای رزمندگان منطقه ۵ بود و در هفته دفاع مقدس برگزار شد.

وی ادامه داد: جشنواره بادبادک‌ها نیز به صورت خانوادگی برگزار شد، ویژه‌برنامه‌های دهه فجر و اجرای برنامه‌های ویژه و موسیقی اقوام در سالن نگین سپاهان شهر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: ویژه‌برنامه‌هایی نیز در فصل تابستان برای اوقات فراغت شهروندان برگزار شد، همچنین این منطقه با تعامل با مدارس برنامه‌هایی را در موضوع ترافیک برای دانش‌آموزان برگزار کرد تا نوجوانان با فرهنگ ترافیک آشنایی پیدا کنند.

کد خبر 737287

دیگر خبرها

  • امشب پل طبیعت را تماشا کنید | اراضی عباس‌آباد میزبان برنامه‌های متنوع نوروزی
  • اجرای ۷۷۰ برنامه‌ فرهنگی با مشارکت شهروندان و نخبگان در ۱۴۰۲
  • تور روزانه ارومیه‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود
  • اعزام ۸۰۰ روحانی در ماه رمضان به مناطق مختلف استان اردبیل
  • کدام اماکن تاریخی میزبان سال تحویل هستند؟
  • ۸۰۰ روحانی در ماه رمضان به مناطق مختلف اردبیل اعزام شدند
  • اجرای بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه در حرم بانوی کرامت
  • برگزاری بیش از ۱۵۰ مورد جشنواره های فرهنگی ورزشی شهری و بومی محلی در پارس آباد
  • برگزاری بیش از ۴۳۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی و جوانان در شهرستان خلخال
  • برگزاری جشنواره زیباترین سفره هفت سین