Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:57:41 GMT

آن‌چه باید در مورد گرمازدگی بدانید!

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۰۹۸

آن‌چه باید در مورد گرمازدگی بدانید!

ایسنا/چهارمحال و بختیاری پزشک عمومی گفت: عموما کودکان، افراد مسن و افراد درگیر با بیماری‌های قلبی و عروقی مستعد گرمازدگی هستند، گرمازدگی طیف وسیعی از علائم مانند سردرد، بدن‌درد، پیچش و گرفتگی عضلات، تهوع و استفراغ و بی‌حالی را شامل می‌شود، در موارد شدید گرمازدگی ممکن است فرد دچار تشنج و مرگ شود.

علی اکبر نادری در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص گرمازدگی در فصول گرم سال، اظهار کرد: گرمازدگی در اثر قرارگرفتن فرد در برابر تابش مستقیم نور خورشید برای مدت طولانی ظاهر می‌شود و در افراد باتوجه به شرایط بدنی آن‌ها عوارض متفاوتی دارد، عموما کودکان، افراد مسن و افراد درگیر با بیماری‌های قلبی و عروقی مستعد گرمازدگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک عمومی افزود: گرمازدگی طیف وسیعی از علائم مانند سردرد، بدن‌درد، پیچش و گرفتگی عضلات، تهوع و استفراغ و بی‌حالی را شامل می‌شود، در موارد شدید گرمازدگی ممکن است فرد دچار تشنج و مرگ شود.

وی در خصوص راهکارهای پیشگیری از بروز گرمازدگی، تصریح کرد: افراد باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید به خصوص در اواسط روز اجتناب کنند و فعالیت‌های خود را به ساعات خنک مانند اوایل صبح و اواخر روز موکول کنند.

نادری اضافه کرد: همچنین مصرف منظم آب و مایعات، میوه‌های حاوی آب، شربت‌هایی مثل تخم‌شربتی که  معمولا در فصلول گرم سال مورد مصرف قرار می‌گیرند، در جلوگیری از بروز گرمازدگی بسیار مفید هستند، اما مهم‌ترین موارد مصرف آب و مایعات و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید است.

این پزشک عمومی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی و بالا نبودن بیش از حد درجه حرارت هوا، گرمازدگی به‌صورت شدید رایج نیست و تنها در اواسط ظهر برای افرادی هم‌چون کشاورزان، کارگران ساختمانی و رانندگانی که مدت زیادی در معرض هوای گرم هستند ممکن است با علائم خفیفی مانند سردرد، تهوع و استفراغ، بیحالی و داغ شدن بدن بروز کند.

وی عنوان کرد: در زمان بروز گرمازدگی باید با انتقال فرد به یک محیط خنک و با استفاده از ابزار خنک‌کننده مانند پنکه و کولر بدن او را خنک کرد و اگر علائم شدیدتری ظاهر شد می‌توان برای خنک کردن بدن از یخ نیز استفاده کرد.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: در موارد گرمازدگی شدید نیاز است افراد به پزشک مراجعه کنند و مایعات به صورت سرم تزریقی و مسکن‌های لازم برای بیمار تجویز شود، همچنین در صورت بروز گرمازدگی به صورت حاد نیاز به بستری بیمار است، با توجه به علائمی که دراثر گرمازدگی در بدن فرد بروز پیدا می‌کند درمان‌ها و داروهای متفاوتی نیز تجویز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری گرمازدگی درمان مصرف مایعات بروز گرمازدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، چند روزی ازبروز  اختلال در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به دلیل آنچه این سازمان بیمه گر ارتقای زیر ساخت های سامانه عنوان می کند می گذرد.

  تداوم اختلالات سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت،علاوه بر بیماران  پزشکان را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.

 بنابر اعلام مسئولان ، به دلیل رشد ورودی سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه ای، تقویت زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ضروری کرده است .

 از این رو در روزهای اخیر و پس از بررسی های متعدد صورت گرفته توسط تیم های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقاء و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شد.

 این امر موجب بروز اختلال در روند صدور نسخه الکترونیک بیمه سلامت شده است.

  از   اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی (نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی)  است و انتظار می رود با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیندها افزایش بیابد.

 

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • عفونت گوش در کودکان (فیلم)
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید