Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اداره استان در قالب دولت بومی و محلی گفت: این نوع روش مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاب می‌کند در بررسی‌ها روش‌های نوین در نوع بذر،کاشت و غیره  مورد آموزش قرار گیرد تا محصول بهتری تولید کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملانوری شامگاه شنبه در جلسه دیدار اعضای هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور اظهار داشت: با عنایت به اقلیم کویری و کم بارش بودن استان، کشاورزی در این منطقه سخت و هزینه‌بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با همه این شرایط محصولات کشاورزی استان از لحاظ تنوع و کیفیت  از موقعیت ممتازی برخوردار است و کشاورزی در خراسان جنوبی به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان گفت: دولت باید  با برنامه‌ریزی و مدیریت مطلوب در حوزه کاشت، داشت و برداشت محصول  با توجه به نیازهای استان و اقدامات به موقع کمک احوال کشاورزان و در کنار آنان باشد تا دغدغه کشاورزان کمتر و تولید آنان افزایش یابد.

ملانوری بیان کرد: محصولات کشاورزی باید به گونه‌ای تولید شوند که کشاورز به ارزش واقعی دسترنج خود برسد و بهره‌وری هر چه بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اداره استان در قالب دولت بومی و محلی گفت: این نوع روش مدیریت و برنامه‌ریزی  ایجاب می‌کند در بررسی‌هایمان، روش‌های نوین در نوع بذر، کاشت و غیره مورد آموزش قرار گیرد تا با زحمت کمتر محصول بهتری تولید کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: دولت به جای فرافکنی پاسخگوی 300 هزار فارغ التحصیل کشاورزی باشد‌19میلیارد تومان برای تکمیل پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی پایاب سد "آغ‌چای" چایپاره ابلاغ شدجزئیات وضعیت اشتغال روستاییان/ بخش کشاورزی بیشترین آمار اشتغال را در روستاها دارد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان با کیفیت‌ترین زعفران کشور را در اختیار دارد اما متأسفانه درصد اندکی از این محصول بسته‌بندی و روانه بازار می‌شود، افزود: از 22 هزار تن زرشک تولیدی استان نیز تنها 8 درصد فرآوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نه تنها کمک به استان بلکه به حوزه اقتصاد کشور است و استان 330 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و  بیشتر مشاغل چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی وابسته به حوزه بخش کشاورزی است لذا  توجه به آن، تأثیر بسزایی در امنیت پایدار منطقه و کشور دارد.

علی علیزاده معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور نیز با بیان اینکه قیمت کودهای شیمایی در سراسر کشور یکسان است گفت: در راستای برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی سهم امسال 3 میلیون تن کود شیمیایی است که در 3 ماه نخست 40 درصد از این برنامه تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد کودهای مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود. افزود: امید است بتوانیم تا 3 سال آینده نیاز کشور را از واردات کود شیمایی به ویژه در زمینه فسفات و پتاسه برطرف کنیم.

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با بیان اینکه واردات کود شیمیایی از دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاروزی حذف شده است ادامه داد: مصرف عمده کود کشور کودهای ازته است که دولت به این کود یارانه قابل توجهی تخصیص داده است و به صورت یارانه به دست کشاورزان می‌رسد که نرخ این کودها در سراسر کشور برابر است.

وی گفت: خراسان جنوبی تاکنون بیش از 41 درصد سهمیه کود خود را جذب کرده که پیگیری و فعالیت استان قابل تقدیر است و هرقدر استان نیاز داشته باشد تحویل خواهیم داد.

کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در شهرستان نهبندان ترویج و توسعه یابد 

مجید بیکی فرماندار نهبندان نیز اظهار کرد: در حوزه ترویج کشاورزی، کشاورزان باید آموزش کامل مباحث مرتبط با کشاورزی و کشت محصولات مناسب را ببیند تا کمترین خسارت را داشته بانشد.

وی باید تاکید بر توسعه کشت محصولات کم آب‌بر در استان کم آب خراسان جنوبی، افزود: برای این مهم باید برنامه‌ریزی شود چرا که 40 درصد اشتغال و اقتصاد استان در بخش کشاورزی است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌های پیشران در حوزه خدمات‌رسانی است، عنوان کرد: وسعت کار جهاد کشاورزی شهرستان به وسعت تمام شهرستان است و فعالان حوزه کشاورزی و دامداری را در بر می‌گیرد.

بیکی تصریح کرد: به نسبت آنچه در بخش کشاورزی هزینه می‌کنیم، بهره‌وری ما کمتر است که به دلایل مختلفی همانند اقلیم خشک، شرایط جوی، بادهای 120 روزه، گرمای شدید و کم بارشی برمی‌گردد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی برنامه ریزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهدا

اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با فرزندان ایثارگر و شاهد شاغل در بانک کشاورزی استان اظهار داشت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی و انقلاب پابرجاست مرهون رشادت شهدا و فداکاری خانواده‌های آنهاست.

وی خانواده شهدا و ایثارگران را جز امین‌ترین افراد انقلاب و نظام دانست و افزود: کسانی که در راه خدا جان خود را تقدیم می‌کنند می‌توانند به درجه ابرار برسند.

استاندار کردستان با اشاره به آیات قرآنی و روایات ، گفت: در قرآن آمده است هیچ وقت کسی به مقام ابرار نخواهد رسید مگر اینکه باارزشترین دارایی خود را فدا کند.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه مجموعه بانک کشاورزی مجموعه‌ای موفق، خدوم و پای کار است، گفت: این مجموعه با وجود اینکه قشر گسترده‌ای از جامعه را زیرپوشش دارد؛ اما همواره کمترین نارضایتی را از جانب مردم داشته است.

وی بیان کرد: این مجموعه همواره تلاش کرده‌اند برخلاف برخی بانک‌ها نماینده مردم استان کردستان در مرکز خود باشند و توانسته‌اند بیشتر از سهم، منابع جذب کنند که بسیار ارزشمند است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم در کنار خدمت‌گزاری برای پیشرفت استان تلاش کنیم و عقب‌ماندگی کردستان را رفع کنیم.

وی با اشاره به برنامه های توسعه ای استان گفت: مهم‌ترین رسالت همگان این است که فرصت‌سوزی نکنیم و درگیر حاشیه نشویم.

استاندار کردستان با اشاره به برخی سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی اذعان کرد: استان‌های محروم تاب تحمل این سیاست را ندارند و باید از سیاست‌های بانک مرکزی مستثنی شوند.

زارعی‌کوشا بیان کرد: سال گذشته نرخ بیکاری در استان به بالای ۲۰ درصد رسیده بود و با تمام محدودیت‌ها تلاش کردیم که فضای اقتصادی و اجتماعی استان را ترمیم کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: در پاییز امسال با کاهش ۴.۷ درصدی نرخ بیکاری، رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در فصل پاییز را در میان استان‌های کشور داشتیم در حالی که میانگین کشوری ۰.۷ کاهش داشته است.

وی یادآور شد: براساس اعلام سازمان مدیریت، در فصل زمستان نیز با ۶ درصد کاهش نرخ بیکاری،  رتبه اول کاهش را داشته ایم و در مقایسه با سال گذشته میتوان دریافت این مسیر درست طی شده است.

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات از منابع بانک کشاورزی

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کردستان نیز در این نشست گفت: امسال با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی تعدادی از بانک‌ها عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات داشتند.

اسماعیل حیدری افزود: بانک کشاورزی امسال ۱۲۰ درصد منابع خود در پرداخت تسهیلات را هزینه کرد.

وی یادآور شد: در ۲ سال اخیر چهار مورد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط این بانک در استان پرداخت شده است.

حیدری از آمادگی بانک‌های استان برای خدمات‌رسانی به مردم در ایام نوروز خبر داد و افزود: در تمامی بانک‌ها شعب کشیک خدمات ارائه خواهند داد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت: ۸۲۴ دستگاه خودپرداز در بانک‌های استان وجود دارد که از این تعداد ۵۸ دستگاه معادل هفت درصد آن در شعبه‌های بانک کشاورزی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۸ هزار نفر در صندوق‌های خرد زنان
  • امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهدا
  • عملکرد یکساله دولت در کردستان از زبان استاندار این استان
  • لزوم تلاش برای کسب رتبه بهتر در حوزه صادرات
  • بهره مندی ۴۹۱ طرح کشاورزی از تسهیلات
  • پرداخت ۵۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی
  • آیت‌الله دری نجف‌آبادی: افزایش بهره‌وری در کشور باید در دستور کار قرار گیرد
  • اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی
  • انتقاد استاندار خراسان جنوبی از مطلوب نبودن مدیریت سوخت در استان
  • نیاز ۳ هزار میلیارد تومانی برای احیای قنوات خراسان جنوبی