Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@04:58:47 GMT

پیش بینی وضع هوای کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۱۴۲

پیش بینی وضع هوای کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در غرب کشور خبرداد.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده آسمانی صاف، آفتابی و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی این مدت در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی امروز (۲۳ خرداد) در برخی نقاط سواحل دریای خزر، فردا (۲۴ خرداد) در شرق سواحل دریای خزر، شمال خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵، ۲۶ و ۲۷ خرداد) در ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه طی سه روز آینده در برخی نقاط شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهارکرد: از این رو در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از روز سه‌شنبه (۲۵ خرداد) تا اواخر هفته در شرق و جنوب شرق کشور کاهش دما و در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین از امروز (۲۳ خرداد) تا آخر هفته خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) نیز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۴ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۲۵ خرداد) نیز صاف همراه با افزایش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیش بینی می شود سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی نسبتا آرام بر آسمان کرمان

 فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت:برای امروز جوی نسبتا آرام در سطح استان کرمان پیش بینی می‌شود.

وی افزود:از فردا بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به استان بارش باران را در مناطق غرب و مرکز شاهد هستیم.

راستی بیان داشت:همچنین برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی، شمال و جنوب شرقی استان وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک است.

وی گفت:بیشینه سرعت باد در روز چهارشنبه بیشتر است که در این روز وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کیفیت هوا و عبار آلود بودن هوا و غلظت هوا را شاهد هستیم لذا رانندگان قبل از تردد در محور‌های مواصلاتی ازکرمان به یزد، کرمان به خراسان جنوبی و کرمان به سیستان و بلوچستان به دلیل اختلال تردد از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: برای روز‌های پنج شنبه و جمعه جوی نسبتا پایدار در سطح استان پیش بینی می‌شود و همچنین از نظر دمایی روند افزایشی دما را داریم.

راستی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای صفر درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز شدن سال جدید در مشهد و خراسان رضوی با سرما و باران
  • سال جدید در خراسان رضوی با باران و سرما آغاز می‌شود
  • ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور از امروز
  • جوی نسبتا آرام بر آسمان کرمان
  • هوای مشهد فردا دوشنبه ۲۷ اسفند نیمه ابری
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۷ اسفند
  • هوای آذربایجان غربی از فردا برفی و بارانی می شود
  • وضعیت آب و هوا؛ پیش‌بینی بارش بیش‌تر و دمای کمتر از نرمال در فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۲۶ اسفند
  • وضعیت هوای کرمان طی روزهای پایانی سال