Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@08:13:24 GMT

کتاب ««النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۱۴۳

کتاب ««النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «النهایة شیخ طوسی» با پیام تصویری آیت‌الله علوی گرگانی برگزار شد.

در این مراسم، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دهه کرامت، فرصتی برای تکریم اهل‌بیت علیهم السلام است، اظهار کرد: ما با سهیم بودن در شادی اهل‌بیت علیهم السلام، می‌توانیم تکریم آن بزرگواران را رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان مقدس قم با اشاره به اینکه لازم است مصادیق شادیِ درست، برای مردم تبیین شود، عنوان کرد: یکی از مصادیق رسیدن به شادی اهل‌بیت علیهم السلام، برگزاری مراسم جشن و بیان کلام اهل‌بیت علیهم السلام است.

وی در ادامه ضمن تبریک دهه کرامت گفت: از ابتکارات و افتخارات نظام ماست که چنین ایامی را ترتیب داد تا یاد، نام و آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام در جامعه زنده نگه داشته شده و نشر یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قم، معرفی کتاب فقهی "النهایه شیخ طوسی" را یک دستاورد برای حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی، باید از روشنفکری برخوردار باشد و البته از آسیب‌های روشنفکری جدید نیز، پرهیز کند.

همچنین در این مراسم، پیام تصویری آیت الله علوی گرگانی، در دیدار با مدیر و اعضای مؤسسه امام هادی علیه السلام، پخش و به سمع حاضرین رسید.

ایشان در این پیام، ضمن تأکید بر قوّت علمی کتاب "النهایة" و اهمیت آن در تحقیقات فقهی و اجتهادی فرمودند: شیخ طوسی عصاره علم فقه خود را در کتاب "النهایة" آورده است. آیت الله علوی گرگانی از تلاش مدیر و پژوهشگران مؤسسه امام هادی علیه‌السلام، برای تحقیق، تصحیح و تقدیم این کتاب ارزنده به جامعه علمی، تقدیر کرد و برای آنها دعا نمود.

کد خبر 5233397

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله سعیدی دفتر تبلیغات اسلامی شیخ طوسی آیت الله علوی گرگانی انتخابات 1400 دهه کرامت مشارکت مردم در انتخابات قرآن کریم حضرت معصومه س حوزه علمیه قرآن امر به معروف و نهي از منكر سیره اهل بیت ع امام رضا ع سازمان تبلیغات اسلامی حرم حضرت معصومه س ستاد امر به معروف و نهی منکر سازمان دارالقرآن الکریم اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،لیلا سپهری  به شاخص ترین کتاب منتشره شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: کتاب یا دانشنامه نقش زنان دردفاع مقدس از شاخص ترین و مهمترین کتاب های حوزه مشارکت زنان بود که در سه جلد تهیه شده و ۲ جلد آن در آستانه تمام شدن است.

وی اظهارکرد: این کتاب پیرامون نقش زنان در پشت جبهه، پایگاه ها، فعالیت های پشت جبهه، اسامی تمامی زنان شهیده و همچنین زنان نویسنده حوزه دفاع مقدس تدوین شده است.

وی ادامه داد: بخش آماری این کتاب نیز به صورت فصل جداگانه و شامل آماری کامل از زنان شهیده و جانبازان است که منتشر خواهد شد.

مسوول نشر آثارو ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: کلاه پشمی (خاطرات زنان دفاع مقدس با زبان کودکان دانش آموزی که برای رزمندگان شال و کلاه می بافتند) نوشته رکسانا بلوری، عینک مهندس درمورد شهید امینی و "قهرمان من" درخصوص سرگذشت شهید یونس صفاری از جمله کتابهای منتشر شده در بخش کودکان در سال جاری است.

سپهری ادامه داد: همچنین ۲۰ جلد کتاب صوتی در حوزه مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی امسال تولید شده است.

وی به رونمایی کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کتاب تاریخ شفاهی به شرط شفاعت خاطرات همسر شهید حسنی ( سپیده دهقانپور) و نوشته لیلا سپهری از جمله کتابهایی است که امسال رونمایی شد.

مسوول نشرآثارو ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: همچنین درسال جاری "ستاره ثریا" اثر "ویدا شهند" خواهر شهید شهند نیز چاپ و منتشر و رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • ضیافت افطاری مداحان استان قم برگزار شد
  • فتتاح سامانه سوت‌زنی با حضور وزیر ورزش و جوانان
  • عکس| رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد
  • رونمایی از فرش تخت جمشید
  • کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی شد
  • (عکس) فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • فرش تخت جمشید رونمایی شد + عکس
  • رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»