Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@09:54:23 GMT

از لیگ سه تا بازی با ایتالیا در یورو (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۱۵۰

از لیگ سه تا بازی با ایتالیا در یورو (عکس)

یک رسانه ترکیه ای در گزارشی به پرورش استعدادهای فوتبال این کشور پرداخت که نتیجه آن تشکیل یک تیم ملی با ستاره هایی مطرح شده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ترکیه در دیدار افتتاحیه یورو 2020 با 3 گل مغلوب ایتالیا شد. این تیم که در دو دیدار بعدی خود باید به مصاف ولز و سوئیس برود، نتوانست شروعی را که مطلوبش بود را در این رقابت ها رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنول گونش، سرمربی تیم ملی ترکیه در این دیدار نفراتی را به میدان فرستاد که تعداد قابل توجهی از آنها محصول تیم های کوچک  ترکیه ای بودند. 

 

Sabah Spor در گزارشی با اشاره به موضوع فوق نگاهی متفاوت به بازی ترکیه و ایتالیا داشت. اورجان چاکر، زکی چلیک، مریح دمیرال، چالار سویونجو، اوموت مراش، اوکای یوکوشلو، اوزان توفان، هاکان چالهان‌اوغلو، یوسف یازیچی، کنان کارامان و بوراک ایلماز 11 بازیکن ابتدایی تیم ملی ترکیه در بازی با ایتالیا بودند. از بین این بازیکنان، چهره های مطرحی بودند که پس از پرورش یافتن در لیگ های پایین ترکیه، راه پیشرفت را در پی گرفتند.

 

زکی چلیک/ بورسا اسپور – بورسا نیلوفر

زکی چلیک که پرورش یافته باشگاه بورسا اسپور ترکیه است و این فصل با لیل فرانسه به مقام قهرمانی لیگ فرانسه دست یافت فوتبال حرفه ای خود را در سن 18 سالگی از تیم بورسا نیلوفر آغاز کرد؛ تیمی که در لیگ سه ترکیه حضور داشت. او بعد از انتقال به تیم بزرگسالان بورسا و بازی در تیم استانبول اسپور در سال 2018 به عنوان یک دفاع راست موفق و با مبلغ 2.5 میلیون یورو به لیل فرانسه منتقل شد.

 

 

چالار سویونجو/ منمن اسپور – بوکا اسپور – آلیاگا

چالار سویونجو، مدافع 25 ساله اولین بازی حرفه ای خود را در تیم آلیاگا در حالی انجام داد که در تیم های منمن اسپور و بوکا اسپور پرورش یافته بود. چالار در سال 2014 راهی تیم آلتوردنوردو شد و 2 فصل بعد در سال 2016 با مبلغی در حدود 8 میلیون یورو به تیم فرایبورگ آلمان منتقل شد. این مدافع بعد از عملکرد خوبی که در بوندس لیگا داشت با مبلغ 21 میلیون یورو در سال 2018 به تیم لیگ برتری لسترسیتی پیوست.

 

 

اوموت مراش/ ساری‌یر – یشیل‌گوی

اوموت بولوت که پرورش یافته دو باشگاه ساری‌یر و یشیل‌گوی در سال 2013 به تیم بلواسپور پیوست و اولین بازی رسمی خود را برای این تیم در همان سال انجام داد. او سپس به تیم بورسا اسپور منتقل و بعد از آن با انتقال به تیم لو هاور، لژیونر شد. 

 

 

اوکای یوکوشلو/ کارشیاکا – آلتای

اوکای یوکوشلو فوتبال را در دو باشگاه کارشیاکا و آلتای فرا گرفته و در سال 2010 اولین قرارداد حرفه ای خود را با آلتای منعقد کرد. او سپس به کایزراسپور پیوست و پس از انتقال و درخشش در تیم ترابزون اسپور، به عنوان لژیونر فوتبال ترکیه راهی ستاویگو و وست برومویچ شد.

 

 

چنگیز اوندر/ بوکا اسپور – آلتین اردو

چنگیز که در نیمه دوم بازی با ایتالیا به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد در آکادمی باشگاه بوکا اسپور پروش یافت و اولین بازی حرفه ای خود را با پیراهن تیم آلیتن اردو در سال 2014 انجام داد. او با مبلغ 5 میلیون یورو به تیم مطرح باشاک شهیر منتقل شد و سپس با قراردادی به ارزش 15 میلیون یورو راهی آ.اس.رم ایتالیا شد. او فصل گذشته را به عنوان بازیکن قرضی در تیم لسترسیتی پشت سر گذاشت.

 

ترکیه تیم ملی ترکیه

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ترکیه تیم ملی ترکیه حرفه ای خود تیم ملی ترکیه میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم محمدی و شکست تیم کریمی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  نتایج مسابقات به این شرح است:
ریزه اسپور ۳ - ۱ غازی انتپ
- در تیم ریزه اسپور جونجو شلوی هافبک انگلیسی به طور کامل بازی کرد و در دقیقه ۷۱ یک ضربه پنالتی را به ثمر رساند.

بشیکتاش ۱ - ۲ آنتالیا اسپور
در تیم بشیکتاش، جنک توسون هافبک ملی پوش ترکیه‌ای از نیمه دوم به میدان آمد و در دقیقه ۸۹ یک ضربه پنالتی را به هدر داد. ونسان ابوبکر مهاجم ملی پوش کامرونی نیز از دقیقه ۶۲ به میدان آمد و آنته ربیچ مهاجم کروات و آلکس آکسلید چمبرلین مهاجم انگلیسی غایب بودند.

قاسم پاشا ۳ - ۴ گالاتاسرای
در تیم گالاتاسرای، فرناندو موسلرا دروازه بان اروگوئه‌ای، کریم دمیربی هافبک آلمانی و مائورو ایکاردی مهاجم آرژانتینی به طور کامل، دریس مرتنز مهاجم بلژیکی تا دقیقه ۸۹ بازی کردند و ویلفرد زا‌ها مهاجم ساحل عاجی از دقیقه ۶۳، حکیم زیاش هافبک مغربی ۷۴ به میدان آمدند و تانگی اندومبله مهاجم فرانسوی روی نیمکت نشست. سرژیو اولیویرا هافبک پرتغالی نیز غایب بود. مرتنز در دقیقه ۲۷ گل اول و ایکاردی ۴۸ و ۸۳ روی پاس مرتنز و زیاش گل‌های دوم و سوم را به ثمر رساندند.

آنکارا گوجو ۲ - ۱ استانبول باشاک شهیر
- در تیم استانبول باشاک شهیر، کریشتف پیاتک مهاجم لهستانی به طور کامل بازی کرد. / در تیم آنکارا گوجو با مربیگری امره بلوزاوغلو ستاره سابق فوتبال ترکیه، فدریکو ماکدا هافبک ایتالیایی از دقیقه ۸۸ به میدان آمد و ریکاردو ساپونارا هافبک ایتالیایی روی نیمکت نشست.

فاتح کاراگمرک ۱ - ۱ قونیه اسپور
در تیم قونیه اسپور، استیون انزونزی هافبک فرانسوی به طور کامل بازی کرد. / در تیم فاتح، سالواتوره سیریگو دروازه بان کهنه کار و داویده بیراسکی مدافع مطرح ایتالیایی به طور کامل بازی کردند و آندره آ برتولاچی هافبک ایتالیایی از نیمه دوم به میدان آمد. فدریکو چکرینی مدافع کهنه کار ایتالیایی به علت محرومیت غایب بود.

پندیک اسپور ۱ - ۰ استانبول اسپور
در تیم پندیک اسپور، مامه تیام مهاجم سنگالی و سابق تیم استقلال تهران که از تیم کایسری اسپور به این تیم منتقل شده است، به طور کامل بازی کرد.

آدانا دمیر اسپور ۴ - ۱ سیواس اسپور
در تیم آدانا دمیر اسپور، میلاد محمدی مدافع ایرانی که به تازگی از آ ا ک اتن یونان به آدانا دَمیراسپور ترکیه منتقل شده است به طور کامل بازی کرد و ماریو بالوتلی مهاجم کهنه کار ایتالیایی غایب بود، اما نانی هافبک کهنه کار پرتغالی از نیمه دوم به میدان آمد و در دقیقه ۶۵ زننده گل سوم تیمش بود.

آلانیا اسپور ۱ - ۰ کایسری اسپور
در تیم کایسری اسپور، علی کریمی هافبک ایرانی تا وقت تلف شده نیمه دوم بازی کرد و سید مجید حسینی مدافع ملی پوش ایرانی به علت مصدومیت غایب بود.

ترابزون اسپور ۲ - ۳ فنرباغچه
در تیم ترابزون توماس مونیه مدافع بلژیکی و نیکولا په په مهاجم ساحل عاجی به طور کامل بازی کردند. / در تیم فنرباغچه، فرد هافبک برزیلی و دوشان تادیچ مهاجم صرب به طور کامل و ادین ژکو گلزن کهنه کار بوسنیایی تا دقیقه ۸۳ بازی کردند و لئوناردو بونوچی مدافع مطرح و کهنه کار ایتالیایی غایب بود. میشی باتشوآی مهاجم مطرح بلژیکی از دقیقه ۸۳ به میدان آمد. فرد در دقایق ۱۳ و ۴ + ۴۵ روی پاس تادیچ گل‌های اول و دوم و باتشوآی در دقیقه ۸۷ گل سوم فنرباغچه را به ثمر رساند.
پس از به صدا در آمدن سوت پایان این دیدار بازیکنان دو تیم درگیر شدند و در ادامه صد‌ها نفر از هواداران ترابزون به نشانه اعتراض به شکست به زمین یورش آوردند و به سمت بازیکنان فنرباغچه حمله کردند که پلیس برای متفرق کردن آن‌ها دست به کار شد.

حاتای اسپور ۳ - ۰ سامسون اسپور

در جدول سوپرلیگ ترکیه، تیم‌های گالاتاسرای با ۸۱ و فنرباغچه با ۷۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و تیم‌های ترابزون اسپور با ۴۹ و بشیکتاش با ۴۶ امتیاز سوم و چهارم هستند. تیم‌های تیم آدانا دمیر اسپور که میلاد محمدی مدافع ملی پوش ایرانی را در خدمت دارد با ۳۹ و کایسری اسپور که سید مجید حسینی مدافع و علی کریمی هافبک ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد با ۳۶ امتیاز در رده‌های نهم و سیزدهم قرار گرفتند.

در جدول گلزنان سوپرلیگ ترکیه ادین ژکو مهاجم مطرح و کهنه کار بوسنیایی تیم فنرباغچه با ۱۸ گل در صدر قرار دارد و مائورو ایکاردی مهاجم مطرح و آرژانتینی تیم گالاتاسرای با ۱۷ گل دوم و مامه تیام مهاجم سنگالی تیم‌های پندیک اسپور و سابق کایسری اسپور و ری مانای مهاجم آلبانیایی تیم سیواس اسپور با ۱۵ گل سوم مشترک هستند.

دیگر خبرها

  • رونمایی آدیداس از پیراهن‌های جدید مدعیان یورو (عکس)‏
  • پیروزی تیم محمدی و شکست تیم کریمی
  • فیلم/ فوتبال ترکیه میدان جنگ شد
  • حمله هواداران ترابوزان اسپور به بازیکنان فنرباغچه + عکس و فیلم
  • ستاره ایرانی بازنده ماراتن والیبال ترکیه
  • پیروزی آدانادمیر اسپور در حضور کامل میلاد محمدی
  • صعود آدانا دمیر اسپور به رده هشتم جدول سوپرلیگ ترکیه در حضور میلاد محمدی
  • پیروزی و صعود تیم میلادی محمدی به رده هشتم جدول سوپرلیگ ترکیه
  • شکست کایسری‌اسپور در وقت‌های اضافه
  • شکست یاران کریمی در هفته سی‌ام لیگ ترکیه