Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن با امانوئل ماکرون در حاشیه اجلاس گروه هفت به بحث و تبادل نظر در خصوص مجموعه‌ای از موضوعات دوجانبه از جمله رویکردها در قبال روسیه و چین پرداخته است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اعلام ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مجددا بر تعهدشان به تقویت روابط دوجانبه، همکاری در داخل ناتو و تلاشهای مشترک برای مبارزه با همه گیری کووید-19 تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید در بیانیه خود عنوان کرد: بایدن و ماکرون به بحث درخصوص اقدامات ما برای تقویت و مدرنیزه سازه ناتو، و همکاری نزدیک ما در زمینه مبارزه با تروریسم، از جمله در منطقه "ساحل"، و دیگر اولویتهای مشترک سیاست خارجی نظیر چین و روسیه پرداختند.

این بیانیه در حالی منتشر شد که سران کشورهای عضو گروه هفت در منطقه کورنوال انگلیس به منظور شرکت در یک اجلاس حضوری سه روزه با هدف رسیدگی به چالشهای جهانی و مسائل بین‌المللی گردهم آمده‌اند./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد

اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات (پیروزی ولادیمیر پوتین) را به بهانه محدودیت‌های سیاسی و عدم حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا زیر سوال برد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: انتخابات ریاست جمهوری روسیه در یک فضای بسیار محدود برگزار شد. مقامات روسیه با سرکوب سیاستمداران مخالف، سازمان‌های جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و دیگر صداهای منتقد با استفاده از قوانین سرکوبگر و صدور احکام حبس با انگیزه سیاسی، به افزایش سرکوب داخلی ادامه دادند.

این بیانیه می‌افزاید: ‌اتحادیه اروپا از تصمیم مقامات روسی مبنی بر دعوت نکردن از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا برای انتخابات خود متاسف است. این اقدام برخلاف تعهدات روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا است و رای دهندگان روسی و نهادهای بین‌المللی را از ارزیابی بی طرفانه و مستقل از این انتخابات محروم کرد.

اتحادیه اروپا در ادامه ضمن محکوم کردن برگزاری انتخابات روسیه در سرزمین‌های اوکراین اعلام کرد: این به اصطلاح «انتخابات» نمونه دیگری از نقض آشکار قوانین بین المللی، از جمله منشور سازمان ملل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین توسط روسیه است.

این بیانیه می‌افزاید: ما از روسیه می خواهیم که به مرزها و حاکمیت بین المللی شناخته شده اوکراین احترام بگذارد. اتحادیه اروپا تکرار می کند که برگزاری این به اصطلاح «انتخابات» در سرزمین های اوکراین و نتایج آن را به رسمیت نمی شناسد و هرگز نخواهد داشت. آنها باطل هستند و نمی توانند هیچ اثر حقوقی ایجاد کنند. رهبری سیاسی روسیه و دست اندرکاران سازماندهی آنها با عواقب این اقدامات غیرقانونی روبرو خواهند شد.

بنا بر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ولادیمیر پوتین در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، برای پنجمین بار، رئیس‌جمهوری روسیه شد.

به گفته الا پامفیلوا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، مشارکت در این دوره از انتخابات یک رکورد در تاریخ روسیه جدید (پس از فروپاشی شوروی) بود، چرا که افزون بر ۸۷ میلیون و یکصد هزار نفر یعنی ۷۷.۴۴ درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در شعب (حضوری و مجازی) حضور پیدا کردند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مذاکره ایران و آمریکا پیش از انتخابات از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • مذاکره ایران و آمریکا در شرایط انتخاباتی از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد
  • حضور انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر
  • ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی
  • امانوئل مکرون: احتمالا ناتو علیه روسیه عملیات زمینی کند
  • ایتالیا کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان را رد کرد
  • ماکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد
  • ماکرون: برای بازیهای المپیک خواستار توقف جنگ در اوکراین هستم
  • بیانیه جدید گروه «۷» علیه ایران