Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@19:29:57 GMT

افتتاح مرکز دست آفرین و کوچه دوستی در منطقه 7

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۱۸۷

خبرگزاری آریا - مرکز دست آفرین و طرح کوچه دوستی، با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه 7 و جمعی از معاونین و مدیران شهری افتتاح شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان افتتاحیه مرکز دست آفرین، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته در راستای حمایت از کارآفرینان، گفت: توجه به مقوله کارآفرینی و رسیدگی به وضعیت کارآفرینان می تواند مقدمه ای برای رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در محلات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امانی خاطر نشان کرد: حمایت از کسب و کار و مشاغل خانگی و مهارت آموزی شهروندان آسیب دیده در دل محلات یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری است که در این مجموعه زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت های جسمی و افرادی که به هر نحوی در حوزه مشاغل خانگی و فعالیت های هنری و دست آفرین فعال هستند، حضور پیدا می کنند.
در ادامه سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 در خصوص افتتاح این مرکز، تاکید کرد: در راستای حمایت از کارآفرینان، مرکز خدمات اجتماعی منطقه 7، با بهره گیری از سرای محلات و مجموعه های شهربانو و با در اختیار قرار دادن فضای مناسب توانسته است بسیاری از بانوان سرپرست خانوار و افراد آسیب دیده اجتماعی را جذب کرده تا بتوانند محصولات خود را تولید و به فروش برسانند.
حاجوی یادآور شد: در مرکز دست آفرین مهارت هایی در حوزه های معرق، سفال، سرامیک، خیاطی و ... به اقشار آسیب دیده آموزش داده می شود که با تعامل های صورت گرفته، پس از سپری شدن دوره های آموزشی برای تسهیل ورود افراد به کسب و کارهای خانگی مدرک پایان دوره نیز به اینن عزیزان ارائه می شود.
در جریان این بازدید آیین افتتاحیه "کوچه دوستی" که با هدف هویت بخشی و ارتقای حس تعلق محله ای، توجه ویژه به محلات کم برخوردار و دارای بافت قدیمی و ایجاد نشاط و شادمانی در کوچه عرب زهرایی واقع در محله خواجه نظام به اجرا درآمده بود، توسط شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی شهروندان محلی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز دست آفرین منطقه 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در جلسه‌ای باحضور فاطمه کارگران بافقی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد و سایر دستگاه‌های دارای ماموریت پیرامون مسائل و مشکلات محلات حاشینه نشین شهر یزد در محل شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد.
 
در این جلسه ابتدا مسائل و مشکلات توسط مردم محله ارائه و پیشنهاد‌هایی مطرح و همچنین سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: سازمان‌ها با همکاری بیشتر درمنطقه حضور داشته باشند و مردم محلی نیز با شناسایی ظرفیت‌های داخل محله مشکلات محله را احصا و به مسئولین منتقل نمایند.

دیگر خبرها

  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان