Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که بیش از ۵۱ هزار نفر از واجدان شرایط رای دادن در این استان رای‌اولی هستند که روز ۲۸ خرداد برای نخستین بار پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند. ‎

حسین حسن‌نژاد، مجموع شهروندان مازندرانی واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد را بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفراعلام و اظهار کرد که این تعداد حدود ۷۲ درصد جمعیت ساکن استان را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از پیش بینی ۴۰۵۲ شعبه اخذ رای سیار و ثابت شهری و روستایی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت که محل شعب نیز در ۶۲  نقطه شهر و بیش از ۲۲۲۴ روستا طبق استاندارد های بهداشتی لازم برای مقابله با کرونا مشخص شده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران از تغییر ساعت آغاز و پایان اخذ رأی به دلیل شرایط کرونایی در روز ۲۸ خرداد خبر داد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا زمان آغاز اخذ رأی یک ساعت جلو کشیده شد به این معنی که از ساعت هفت صبح روز ۲۸ خرداد فرآیند اخذ رأی از رأی‌دهندگان آغاز می‌شود. زمان آغاز رای گیری در دوره های قبل ساعت هشت بود.

وی با اعلام این که زمان پایان رای گیری نیز تا ساعت ۲ بامداد ۲۹ خرداد بازگذاشته شده است، توضیح داد: امکان اخذ رأی در شعب پرتراکم تا این زمان وجود دارد و در صورت نیاز با موافقت وزیر کشور و احتمال تفویض اختیار به ستاد انتخابات استان تمدید خواهد شد.

حسن‌نژاد یکی از حساسیت های این دوره را ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد برشمرد و گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل تنظیمی وزارت بهداشت، مراتب مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مجموعه فرمانداران و بخشداران در استان ابلاغ شده است، ضمن این که یک جلسه با همکاران دانشگاه علوم پزشکی در ستاد انتخابات داشتیم. ترتیبات اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی با فرمانداران بررسی شد و امیدواریم با دقت نظر همکاران در دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران همه پروتکل‌ها برای تضمین سلامت رای‌دهندگان اعمال شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران به سامانه‌ای برگزار شدن انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و یادآور شد: به جز اخذ آرا و شمارش آرا که دستی است، کل فرآیند انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای ما به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، وی با اعلام این که در این دوره انتخابات شورای شهر ساری به طور کامل الکترونیکی است، افزود: یعنی هم در اخذ و هم در شمارش به صورت سامانه‌ای و الکترونیک برگزار خواهد شد. این مکانیزم می‌تواند زمینه جلوگیری از تخلف در مجموعه انتخابات را در پی داشته باشد. ضمن این که تصاویر نامزدها هم در هنگام اخذ رأی برای رأی‌دهندگان نمایش داده می‌شود تا امکان انتخاب درست و بدون اشتباه بر اساس تشابه اسمی فراهم شود. ضمن این که سرعت قابل قبولی برای شمارش و اخذ آرا داریم و می‌تواند فرصتی برای تجربه این روش برگزاری انتخابات برای دوره‌های آتی در گستره‌ای وسیع‌تر باشد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رای اولی ها انتخابات ۱۴۰۰ استانی سیاسی ستاد انتخابات ۲۸ خرداد اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران