Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:48:27 GMT

بخش نخست دانشنامه تاریخ استان اردبیل چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۲۱۲

بخش نخست دانشنامه تاریخ استان اردبیل چاپ شد

به گزارش ایرنا، مهدی جوادی روز یکشنبه در نشستی با مولفان بخش نخست دانشنامه تاریخ استان اردبیل اظهار کرد: این مجموعه به سبب اهمیت موضوع و با صلاحدید بزرگان در روز اردبیل، چهارم مردادماه با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و استانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش نخست دانشنامه در قالب طرح‌های پژوهشی سال ۹۷ استانداری تدوین شده است، افزود: بخش دوم این مجموعه هم به مغان شامل چهار شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و انگوت اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی استانداری اردبیل بیان کرد: بخش سوم این مجموعه نیز که به شهرستان مشگین‌شهر اختصاص دارد، جزو طرح‌های پژوهشی استانداری در سال ۹۹ بود و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این بخش‌ها بر اساس شیوه‌های اتخاذ شده در بخش نخست که مورد تایید بزرگان تالیف این گونه مجموعه‌ها در کشور بوده است، تدوین و تالیف می‌شود و با حمایت استانداری اردبیل، بخش‌های دیگر مجموعه به سایر شهرستان‌های استان اختصاص می‌یابد.

جوادی همچنین گفت: شهرستان‌های خلخال و کوثر در قالب یک بخش و نیز شهرستان‌های نمین، نیر و سرعین در قالب یک بخش دیگر جزو طرح‌های پژوهشی سال‌جاری استانداری اردبیل است تا با اتمام این دانشنامه به صورت کامل و به عنوان یک اثر مرجع تاریخی مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از مولفان این مجموعه به ویژه ۳۵ نفر از پژوهشگران و استادان تاریخ و باستان‌شناسی استان اردبیل اظهار کرد: حامیان این امر مهم نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، حوزه هنری و بنیاد دائره المعارف بود.

استان اردبیل که با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر همجوار با گیلان، آذربایجان‌شرقی، زنجان و جمهوری آذربایجان در شمال‌غربی ایران واقع شده است، قدمتی دست‌کم سه هزار ساله دارد اما با ظهور شیخ صفی‌الدین و خاندان صفوی، این خطه اعتبار ویژه‌ای یافت.

دانشنامه تاریخ استان اردبیل که در ۴۶۴ صفحه از سوی انتشارات خط هشت چاپ شده است، علاوه بر اسامی، شخصیت‌ها و جغرافیا به مسائل گوناگون در دوره‌های پیش از تاریخ، پیش از اسلام، پس از اسلام تا جنگ جهانی دوم و پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف این استان می‌پردازد.

برچسب‌ها دانشنامه اردبیل تاریخ ایران استانداری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشنامه اردبیل تاریخ ایران دانشنامه اردبیل تاریخ ایران استانداری اردبیل استانداری اردبیل استان اردبیل بخش نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد

 در جلسه شورای اداری شهرستان نیکشهر با حضور رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری ، فرمانداران و بخشداران شهرستان های نیکشهر و قصرقند *"مصطفی سابکزئی بعنوان دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر در امر مردمی سازی دولت"* منصوب و معرفی شد.

همچنین با ابلاغ دستیار استاندار سیستان و بلوچستان، مصطفی سابکزئی بعنوان راهبر دستیار فرمانداران حوزه چابهار معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • در حوزه امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد