Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون، برای اینکه بالای ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسینه شوند نیاز داریم حداقل ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تهیه کنیم.

وی با عنوان این مطلب که ادامه برنامه ملی واکسیناسیون کشور با اولین واکسنی که به دست ما برسد ادامه می‌دهیم، افزود: این واکسن می‌تواند شامل واکسن ایرانی یا خارجی باشد یا اینکه سبدی از واکسن‌های داخلی و خارجی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر ما تفاوتی بین واکسن‌ها وجود ندارد فقط باید تاییدیه‌های لازم را داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: برای ادامه واکسیناسیون نیاز داریم حداقل ۴۰ درصد از محل واکسن‌های خارجی و ۶۰ درصد واکسیناسیون با واکسن‌های تولید داخل انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر تزریق دوز یادآور واکسن تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که واکسن‌ها حتماً نیاز به دوز یادآور دارند.

وی گفت: بنابراین موجودی واکسن حداقل در سال اول برای ما خیلی اهمیت دارد و برای سال‌های بعد از محل واکسن‌های تولید داخل استفاده خواهیم کرد.
 

کد خبر 607142 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجراجویی یک کاندیدا در انتخابات آمریکا؛ رابرت کندی جونیور کیست؟

به گزارش جماران، یورونیوز در گزارشی نوشت: آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شاهد رقابتی تکراری خواهد بود که تاکنون شمار زیادی از رأی‌دهندگان این کشور را به شوق وانداشته است.

از همین رو تأثیر نامزدهای مستقل بر نتیجه انتخابات ماه نوامبر شاید در چند دهه گذشته بی‌سابقه باشد. یکی از معروف‌ترین نامردهای مستقل، «رابرت اف‌کندی جونیور» است که نام معروفش به او کمک کرده است.

کارزار انتخاباتی کندی جونیور توانسته است توجه بخشی از شهروندان آمریکا را به سمت این نامزد مستقل جلب کند. 

رابرت اف کندی جونیور کیست؟

کندی جونیور ۷۰ ساله یکی از اعضای خانواده سیاسی معروف آمریکا و برادرزاده «جان اف کندی»، رئیس جمهوری پیشین آمریکا است که ترور شد. پدرش، رابرت اف کندی دادستان کل پسشین آمریکا و سناتور نیویورک بود که او نیز ترور شد.

کندی جونیور به عنوان یک فعال سیاسی، نویسنده و وکیلی که برای اهداف زیست محیطی مانند آب پاک مبارزه می‌کند، مشهور شده است. این شخصیت مخالف واکسن کرونا به عنوان یک نظریه‌پرداز توطئه هم مشهور است.

برخی از اعضای خانواده او به طور علنی از نظرات جنجالی او انتقاد کرده‌اند. ده‌ها نفر از اعضای خانواده او با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم جشن «سنت پاتریک» در کاخ سفید عکس یادگاری گرفتند، عکسی که خواهرش، کری کندی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

رابرت کندی با «شریل هاینس»، بازیگر ازدواج کرده است.

کارزار انتخاباتی کندی جونیور چگونه به نظر می‌رسد؟

نیاز کندی جونیور به جمع‌آوری هزاران امضا برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی، او را به مکان‌هایی کشانده است که به ندرت نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا دیده می‌شوند، از جمله هاوایی، وایومینگ و ویرجینیای غربی.

در رویدادهایی در فینیکس و لاس وگاس، صدها نفر از هواداران او ساعت‌ها منتظر ورودش بودند. کندی جونیور افرادی را جذب کرده است که بسیاری از آن‌ها به‌طور گسترده به گفتگوهای او در پادکست‌ها یا یوتیوب گوش داده‌اند.

کندی جونیور با صدایی آرام و خشن و گاهی اوقات با وقفه که نتیجه یک بیماری نادر حنجره به نام «دیسفونی اسپاسمودیک» است، صحبت می‌کند.

او در مورد چه موضوع‌هایی صحبت می‌کند؟

کندی جونیور خود را به عنوان یک فرد حقگو و شجاع که برای دفاع از طبقه متوسط با شرکت‌های قدرتمند می‌جنگد، معرفی کرده است. او به شکایت‌هایش علیه شرکت‌های بزرگ مانند مونسانتو و دوپون اشاره می‌کند که در آن‌ها برنده شده است.

کندی جونیور در ماه فوریه در لاس وگاس با تأکید بر این که او می‌تواند آمریکا را درست کند، گفت که از همه سازمان‌ها و شرکت‌ها که سیاستمداران را «مرعوب» می‌کنند، شکایت کرده‌ است.

او همچنین از حمایت آمریکا از اوکراین و حمایت این کشور از جنگ اسرائیل علیه حماس انتقاد کرده است. این نامزد مستقل می‌خواهد هزینه‌های نظامی و مراقبت‌های پزشکی را به دلیل تأثیرشان بر بودجه آمریکا کاهش دهد. او می‌خواهد با افزایش هزینه‌های مسکن مقابله کند تا جوانان بتوانند از پس خرید خانه برآیند.

کندی جونیور هوادارن زیادی از میان افرادی پیدا کرده است که مخالف اعمال نفوذ شرکت‌های بزرگ، به‌ویژه شرکت‌های داروسازی بر دولت هستند.

او از دیدگاه‌های بحث‌برانگیز خود درباره امور سلامت از جمله واکسن‌ دست برنداشته است. او می‌خواهد سازمان‌های بهداشت عمومی آمریکا را منحل کند و می‌گوید که بلافاصله به مؤسسه ملی سلامت اعلام خواهد کرد که تحقیقات را از بیماری‌های عفونی و واکسن‌ها به سمت بیماری‌های مزمن متمرکز کند.

کندی جونیور اصرار دارد که بگوید ضد واکسن نیست و مدعی است که هرگز به مردم نگفته است که از واکسیناسیون خودداری کنند. البته او بارها مخالفت خود را با واکسن‌ها آشکار کرده است. او در یک پادکست با بیان اینکه «هیچ واکسنی وجود ندارد که ایمن و مؤثر باشد»، از مردم خواست در برابر دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در مورد زمان واکسیناسیون کودکانشان مقاومت کنند.

این در حالی است که بسیاری از دانشمندان مستقل بر مزایای واکسن زدن تأکید دارند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که واکسن‌ها سالانه از مرگ ۵ میلیون نفر جلوگیری می‌کنند.

آیا کندی جونیور می‌تواند در انتخابات پیروز شود؟

آمریکا سابقه طولانی در رد نامزدهای مستقل در انتخابات ریاست جمهوری دارد. آخرین رئیس جمهوری که بدون حمایت یک حزب در انتخابات پیروز شد، جورج واشنگتن بود که این اتفاق هم پیش از شکل‌گیری احزاب سیاسی در این کشور رخ داد. آبراهام لینکلن هم با حزب تازه تاسیس جمهوری‌خواه وارد کاخ سفید شد.

در این دور از انتخابات اگرچه سهم طرفداران نامزدهای مستقل در حال افزایش است اما همچنان تعدادشان از طرفداران نامزدهای دو حزب اصلی آمریکا کمتر است.

نگاه کندی جونیور به نتایج نظرسنجی‌ها دوخته شده است. نظرسنجی‌های انجام شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ حکایت از آن داشتند که آرای «گری جانسن» از حزب لیبرترین دو رقمی خواهد بود اما او در نهایت فقط حدود ۳ درصد از آرا را به دست آورد.

نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در این مقطع زمانی با توجه به فاصله زمانی آن‌ها با انتخابات ماه نوامبر نمی‌توانند دقیق باشند. بسیاری از آمریکایی‌ها اطلاعات کافی در مورد کندی ندارند. نتایج یک نظرسنجی که در ماه فوریه انجام شده است نشان می‌دهد که ۲۹ درصد آمریکایی‌ها اطلاعات کافی درباره کندی ندارند تا نظری درباره او داشته باشند.

برخی از افرادی که اعلام کرده‌اند حاضرند از کندی جونیور حمایت کنند، ممکن است به نام معروف او واکنش نشان داده باشند و نه نامردی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری.

نتایج یک نظرسنجی که توسط « سی‌ان‌ان/اس‌اس‌آراس» در بهار گذشته انجام شده است، نشان می‌دهد که ۲۰ درصد افرادی که گفته بودند ممکن است از نامزدی کندی حمایت کنند، دلیل این حمایت را نام خانوادگی او بیان کرده بودند. فقط ۱۲ درصد اعلام کرده بودند که حمایتشان به دلیل پشتیبانی از دیدگاه‌ها و سیاست‌های او است.

نام او در چه صورت وارد برگه‌های رای می‌شود؟

پیروزی در انتخابات را فراموش کنید؛ صرفاً نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرآیندی دشوار است، به ویژه برای نامزدهایی مانند کندی که به یک حزب تعلق ندارند.

هر ایالت آمریکا قوانین مختلفی برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی دارد. بنابراین باید سپاهی از وکلا حاضر باشند که نشان دهند همه چیز به درستی انجام شده است. در بیشتر ایالت‌ها به هزاران امضا نیاز است.

هوادارن کندی یک حزب سیاسی تاسیس کرده‌اند تا پس از به رسمیت شناخته شدن به‌عنوان یک حزب و معرفی کندی به‌عنوان نامزد خود، این فرآیند را در برخی ایالت‌های امریکا تسهیل کنند.

او در ایالت یوتا شرایط لازم برای شرکت در انتخابات را به دست آورده است. از سوی دیگر، کارزار انتخاباتی کندی ادعا می‌کند که او امضاهای کافی برای ورود به انتخابات در چندین ایالت دیگر، از جمله ایالت‌های آریزونا، جورجیا و نوادا را به دست آورده است.

کندی همچنین گفته که با مقام‌های حزب لیبرترین گفتگو کرده است؛ البته رابطه او با این حزب نامشخص است.

چه افرادی برای کندی فعالیت می‌کنند؟

کندی جونیور به خانواده و هوادارنش در دنیای ضد واکسن امید بسته است تا گروه رهبری کارزار انتخاباتی او را تشکیل دهند.

مدیر کارزار انتخاباتی او عروسش، «آماریلیس فاکس کندی» است که پیش از این به عنوان افسر سازمان سیا خدمت کرده است.

مدیر ارتباطات کندی جونیور، دل بیگ‌تری، بنیانگذار یک گروه ضد واکسن است. او همچنین فیلم ضد واکسن «Vaxxed» را بر اساس این ایده‌ غلط و رد شده‌ که واکسن‌ها باعث اوتیسم می‌شوند، تولید کرد.

در هر حال هواداران «رابرت اف کندی جونیور» در سراسر ایالت‌های آمریکا فعال شده‌اند تا امضاهای مورد نیاز برای او را جمع‌آوری کنند تا این نامزد مستقل بتواند در رقابت انتخاباتی ماه نوامبر شرکت کند.

 

دیگر خبرها

  • ماجراجویی یک کاندیدا در انتخابات آمریکا؛ رابرت کندی جونیور کیست؟
  • چانه زنی برای سبد معیشتی و تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • برترین های کنکور و مدال آوران کونگ فو در آبدان تجلیل شدند
  • پویش نوروزی «چشم به‌ راهیم» در استان بوشهر آغاز شد
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • استفاده از اوریگامی DNA برای تولید واکسن ضدسرطان
  • اسکار‌های «اوپنهایمر» یادآور خاطرات خوش دوران اوج سینما
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • تحقق شهر و شهروندان الکترونیک از اولویت‌های شهرداری ابهر است