Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:33:30 GMT

برگزاری همایش تجاری قزاقستان و ایتالیا به صورت مجازی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۲۳۸

برگزاری همایش تجاری قزاقستان و ایتالیا به صورت مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همایش تجاری قزاقستان و ایتالیا تحت ریاست وزرای امور خارجه دو کشور به صورت مجازی برپا شد.

این همایش توسط نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و ایتالیا و با کمک کنفدراسیون عمومی صنعت ایتالیا، آژانس ICE، شرکت ملی «قزاق اینوست» و حزب «آتامکن» برگزار شد.

همایش مذکور توسط «مختار تلئوبردی» و «لوئیجی دی مایو» وزرای امور خارجه قزاقستان و ایتالیا افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلئوبردی در سخنانی اظهار داشت: از سال 1992 میلادی شرکت‌های ایتالیایی در اقتصاد قزاقستان حدود 9 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند.

بنابر سخنان وی، امروز در قلمرو این کشور بیش از 270 شرکت مختلف با سرمایه گذاری ایتالیا مشغول به فعالیت هستند.

طی این همایش به سهم شرکت فراملیتی «انی» ایتالیا که از سال 1992 میلادی در قزاقستان حضور داشته و تعدادی از طرح‌های مهم را در بخش نفت و گاز اجرا کرده، به طور ویژه اشاره شد.

علاوه بر این، اظهار شد که طی سال‌های اخیر در خاک قزاقستان پروژه‌های جدیدی در زمینه منابع انرژی تجدید پذیر مانند ساخت و نیروگاه بادی در استان «آکتوبه» و آغاز ساختمان نیروگاه خورشیدی در ترکمنستان این کشور به طور موفقیت آمیز در حال اجرا هستند.

در این رویداد حدود 600 تاجر قزاق و ایتالیایی شرکت کردند.

در جریان آن به تاجران ایتالیایی پروژه‌های مختلف اقتصادی قزاقستان مانند مجتمع کشت و صنعت، منابع تجدید پذیر انرژی، مهندسی مکانیک و سایر موارد معرفی شد.

طرفین از پرواز جدید هوایی بین «میلان» ایتالیا و «آلماتی» قزاقستان توسط شرکت ایتالیایی «نیاس» در آینده نزدیک استقبال و اظهار شد که پرواز جدید باید سهم بسزایی در توسعه تجارت و جهانگردی بین دو کشور داشته باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان ایتالیا همایش تجاری توسعه روابط قزاقستان و ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان

علیرضا مظفری،مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برای تعیین تکلیف املاک تجاری در پردیسان، اظهار کرد: سال‌ها بود شهروندان با مجوزهای موقت تجاری در منطقه هشت فعالیت می‌کردند که با رایزنی‌های انجام شده توانستیم موافقت صدور مجوز دائم تجاری را از دستگاه‌های ذی‌ربط استانی بگیریم.

وی افزود: در راستای طرح ساماندهی تجاری‌های غیرقانونی در پردیسان، مالکانی که دارای تجاری بدون مجوز در معابر ۱۶ متر و بالاتر هستند، به مدت یک ماه فرصت دارند تا برای تعیین تکلیف اخذ مجوز تجاری به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای اردیبهشت سال جاری آغاز می‌شود و مالکان به مدت یک ماه مهلت دارند تا برای تعیین تکلیف اخذ مجوز تجاری در قالب ضوابط اقدام کنند، در غیر این صورت نسبت به پلمب واحدهای تجاری غیرقانونی اقدام خواهد شد.

مظفری گفت: طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج استان در پردیسان، املاک واقع در معابر ۱۶ متر و بالاتر در صورت رعایت ضوابط می‌توانند نسبت به اخذ پروانه تجاری اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • تردید ستاره آرسنال: خبری از تمدید نیست
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری
  • کپی ایتالیایی، اجرای ایرانی