Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@06:41:32 GMT

تمام دانشجویان تا پایان شهریور واکسینه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۲۶۳

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران،درباره  مشکلات اساسی که در آموزش پزشکی به دلیل وجود کرونا وجود دارد، اظهار کرد: گروهی که امسال در دانشگاه شهید بهشتی جزو برترین قرار گرفتند گروه بیهوشی و مراقبت های ویژه بودند زیرا بیشترین بار و فشار کاری روی این افراد قرار داشته و دارد.

او افزود: تعداد زیادی از کارکنان این بخش شهید شدند و علی‌رغم تمام این مشکلات، همکاران ما توانستند کار آموزش را به خوبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل اصلی که ما داریم  موضوع گره خوردن بحث آموزش و درمان بوده که مدت‌هاست با هم برخورد کرده  است و ما امیدواریم که در آینده برای بهتر شدن شرایط همکاران این گره کور باز شود. 

زالی ادامه داد: آموزش به شیوه های آنلاین و مجازی در کل دنیا رخ داده است و تصور می‌شود این نوع روش ادامه پیدا کند. در حال حاضر آموزش مجازی در دانشگاه شهید بهشتی نهادینه شده و از این به بعد دستاوردهای آموزشی و شیوه های آموزش به روش های غیر حضوری را خواهیم داشت.

 فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان کرد: در حال حاضر مشکلات ما مربوط به رشته های تخصصی و بالینی است، وقتی که حرف از آموزش مجازی می‌شود تنها جایی که ما خیلی ضعف داریم و توانایی انطباق آن با آموزش مجازی را نداریم، به دستیاران و رزیدنت ها مربوط می شود. این افراد باید جراحی یا بیهوشی را یاد بگیرند که قسمتی از آموزش آنها باید به صورت حضوری انجام شود و این همان بخشی است که در آن نقص وجود دارد.

او گفت: مشکل دیگر درآمد کم دستیاران بالینی است که با توجه به درگیری زیاد آنها در بخش های مختلف، باعث شده فارغ‌التحصیلان کمتر گرایش به ماندن در این بخش داشته باشند. رشته هایی مثل داخلی، اطفال، طب اورژانس، برخی رشته های جراحی مانند جراحی اطفال و بخصوص رشته بیهوشی کمتر از سایر رشته ها شاهد تقاضای دستیاری در آن‌ها هستیم و این موضوعی است که باید درباره آن تحقیق و چاره ای برای حل آن اندیشیده شود.

زالی بیان کرد: مشکلات آموزش مجازی به صورت عام و تخصصی برای دانشجویان به مسائل زیر ساختی مربوط می شود. ممکن است مشکلات زیر ساختی در سایر کشورها هم وجود داشته باشد که مهم ترین آن ها در ایران به پهنای باند و خلل های هزینه ها مربوط می شود. اما بر اساس گزارش های منتشر شده از سراسر کشور و به خصوص دانشگاه شهید بهشتی، این روند به سرعت در بخش آموزش های آنلاین، آفلاین و تعاملی رشد کرده است.

 فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: موضوع زیر ساخت تا حدی پیگیری شده و مشکل هزینه ها را نیز باید در جای دیگری پیگیری کرد تا با کاهش هزینه ها همه افراد بتوانند از این آموزش ها بهره مند شوند.

واکسینه شدن دانشگاهیان کافی نیست

او  گفت: خوشبختانه پوشش واکسیناسیون استادان و دانشجویان تا پایان شهریور کامل خواهد شد، یعنی حتی ما دانشجویان ترم اول که دروس آن ها تئوری بوده را نیز فراخوان کردیم و این افراد نیز تا انتهای تابستان واکسینه خواهند شد، اما برای حضوری شدن کلاس ها لازم است واکسیناسیون همه جانبه اتفاق بیفتد یعنی  فقط واکسینه شدن دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه کافی نیست.

زالی بیان کرد: به طور قطعی نمی توان گفت که از اول مهر کلاس حضوری خواهیم داشت یا خیر. عمده آموزش های بالینی که وابسته به حضور است در دوران شیوع ویروس کرونا با فراز و نشیب هایی همراه بود و با افزایش شیوع شاهد کاهش حضور دانشجویان بودیم.

او ادامه داد: در حال حاضر دستیاران و انترن‌ها به طور کامل در بالین حضور دارند. ما روند آموزش را در شرایط قرمز به طور کامل متوقف کردیم و حالا  که وضعیت زرد یا نارنجی است دانشجویان ما وارد عرصه آموزش خواهند شد.

 فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران تصریح کرد: دانشجویان بالینی ما در حال حاضر به صورت حضوری در حال آموزش دیدن هستند. در تلاشیم تا با پوشش کامل واکسیناسیون ، شاهد حضور مابقی دانشجویانی که دروس پایه دارند، باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران آموزش مجازی حال حاضر رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذرنامه تمام متقاضیان تا پایان سال تحویل می‌شود

به گزارش «تابناک»، سرهنگ حیدری سیرت، در گفتگو با عصرایران گفت: گذرنامه‌های عادی  تمام متقاضیان  سال ۱۴۰۲، قبل از پایان سال به آدرس متقاضیان ارسال می‌گردد. 

متقاضیان گذرنامه‌های زیارتی که هفت روز از زمان درخواستشان گذشته، در صورت عدم دریافت گذرنامه به ادارات گذرنامه استان و تهرانی‌ها نیز به اداره گذرنامه تهران مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • (تصویر) تقویم کامل سال ۱۴۰۳ + مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها
  • افزایش بیماری سرخک در افغانستان
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • زمان نام نویسی و برگزاری تمام آزمون‌های ۱۴۰۴ اعلام شد
  • اسدی: به حواشی فضای مجازی توجه نمی کنم
  • ونزوئلا سمبل مقاومت است و به گسترش مراودات علمی با این کشور علاقمندیم
  • صابری: مسئله محوری تمام پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • گذرنامه تمام متقاضیان تا پایان سال تحویل می‌شود
  • فراخوان طراحی تندیس سی‌و یکمین جشنواره دانشجویان نمونه منتشر شد
  • پذیرش دانشجویان در پیام نور آذربایجان‌غربی ۱۸ درصد افزایش یافت