Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@23:28:48 GMT

تلاش مجلس برای حرکت به سمت سربازی حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۳۴۹

 ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«چهارشنبه هفته گذشته در کارگروه ‎سربازی کمسیون امنیت ملی مجلس جلسه‌ای با نماینده ستاد کل پیرامون موضوع ‎سربازی حرفه‌ای داشتیم که روند کلی این جلسه مثبت بود و خوشبختانه آغازی امیدوار کننده برای جلسات آتی رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بحث سربازی حرفه ای یکی از موضوعاتی است که نمایندگان مجلس یازدهم از روزهای آغازین این مجلس در قالب طرحی آن را دنبال کرده اما با مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شد.

نمایندگان همچنان به دنبال رایزنی و چکش کاری این طرح به منظور حرکت از سربازی اجباری به سمت سربازی حرفه ای هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص حمله ایران به اسرائیل گفت: در ابتدا باید به همه ملت ایران جواب دندان‌شکن نیروهای مسلح به اسراییل را تبریک بگویم. یادمان باشد همان‌طور که رهبر معظم انقلاب قبلاً گفته بودند دوران بزن دررویی گذشته است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: پاسخ محکم و انتقام سخت مطالبه عمومی مردم از نظام بود و شکر خدا که این کار به بهترین شکل و با اقتدار صورت گرفت. این انتقام ما که با محوریت سپاه پاسداران انجام شد، براساس نص ماده ۵۱ سازمان ملل و برای دفاع مشروع از کشور بود.

ابراهیمی تصریح کرد: این جواب کوبنده ما یک بازدارندگی برای اسراییل ایجاد خواهد کرد. یعنی باید بدانند که هیچ عملی از سوی آن‌ها بدون عکس‌العمل باقی نخواهد ماند. خیلی سال است که آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای غربی دنبال تضعیف ایران هستند و به اشکال مختلف در این ۴۵ سال سنگ‌اندازی کردند و همین گستاخی‌ها باعث شد که برای اولین بار در طول انقلاب اسلامی چنین جواب دندان‌شکنی از خاک خود به اسراییل بدهیم.

نماینده دلفان اظهار کرد: برخی رسانه‌های ضدنظام سخت به دنبال این هستند که بگویند عملیات ایران شکست خورده است اما اهداف از سوی ایران نشانه و نقطه‌زنی شد و در مجموع، کار موفقیت‌آمیزی صورت گرفت.

او در پاسخ به اینکه این تقابل منجر به افت اقتصادی کشور خواهد شد؟ گفت: هر جنگ و هر پرتاب موشکی روی اقتصاد کل جهان تاثیر خواهد گذاشت. اولاً ما از کشورمان دفاع مشروع کردیم و دوماً این تزلزل در اقتصاد، قطعاً دامن اسراییل را گرفته و ابعاد آن در آینده در اقتصادشان تاثیر خواهد گذاشت چون خیلی از زیرساخت‌هایشان در حمله ایران آسیب دید.

ابراهیمی افزود: به نظر من، جواب ایران به اسراییل خیلی اقتصاد کشور را تهدید نخواهد کرد و از طرفی، مردم نباید نگرانی خاصی داشته باشند همان‌طور هم که همه شاهد بوده و هستیم، عموم مردم در این روزها به واسطه عملیات سپاه خوشحال هستند و این کار را ضروری می‌دانستند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در پایان خاطرنشان کرد: من هم قبول دارم که جنگ باعث نگرانی و استرس مردم خواهد شد ولی نباید از یاد ببریم که ما شروع‌کننده نبودیم و پاسخ به عمل دشمن دادیم و این حق ما بود و اگر این روال را در پیش نمی‌گرفتیم، آن‌ها گستاخ‌تر می‌شدند. از طرفی بعید می‌دانم اسراییل خیلی دنبال ادامه این تقابل باشد و اگر این کار را صورت دهد، قطعاً براساس گفته سپاه پاسداران و با توانی که داریم جوابی قوی‌تر از قبل به آن‌ها خواهیم داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895749

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس